Από την ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να ενημερώνεστε για το θέμα του οικουμενισμού και τα σύγχρονα οικουμενιστικά ανοίγματα.
Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009
Μετ' επαίνων η επίσκεψη του κ. Αναστασίου στο Βατικανό
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ "Ο Ποντίφικας έκανε, επίσης, ιδιαίτερη μνεία στη συμβολή του Αρχιεπισκόπου Αναστάσιου και της Εκκλησίας της οποίας ηγείται στην ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ καθολικών και ορθοδόξων.
Δεν παρέλειψε ακόμη να σταθεί ιδιαίτερα σε δύο πρωτοβουλίες που, όπως είπε, μαρτυρούν έμπρακτα την εποικοδομητική θρησκευτική πραγματικότητα της Αλβανίας και είναι η ίδρυση της Διεθνούς Διαθρησκειακής Βιβλικής Εταιρίας και η δημιουργία της Επιτροπής για τις διαθρησκειακές σχέσεις".
Σύμφωνα πάντοτε με το ΑΠΕ "μεγάλη δημοσιότητα δόθηκε τόσο στην Ιταλία όσο και στην Αλβανία στη πρόσφατη συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας, Αναστάσιου, με τον Πάπα Βενέδικτο XVI, στο Βατικανό.... Από την πλευρά του, ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος έκανε λόγο για ένα ιστορικό γεγονός, επειδή, όπως είπε, είναι η πρώτη φορά που επίσημη αντιπροσωπεία της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας επισκέπτεται την έδρα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
"Ο κόσμος σήμερα χρειάζεται μια νέα προσέγγιση μεταξύ των χριστιανών, καθώς ο θεολογικός διάλογος και η συμφιλίωση αποτελούν θεμελιώδες καθήκον όλων των εκκλησιαστικών ηγετών", υπογράμμισε ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος".
Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009
Με την παρουσία του Καρδιναλίου Κάσπερ η θρονική εορτή στο Φανάρι
Μετὰ πολλῆς χαρᾶς ὑποδεχόμεθα ὑμᾶς καὶ πάλιν εἰς τὰς αὐλὰς τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησίας τῆς Νέας Ρώμης, ἵνα συνεορτάσωμεν τὴν ἱερὰν μνήμην τοῦ ἱδρυτοῦ καὶ προστάτου αὐτῆς Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου τοῦ Πρωτοκλήτου. Ἀπὸ μέσης καρδίας εὐχαριστοῦμεν τῷ ἀγαπητῷ ἡμῖν ἐν Κυρίῳ ἀδελφῷ ἁγιωτάτῳ Πάπᾳ τῆς παλαιᾶς Ρώμης κυρίῳ Βενεδίκτῳ διότι ηὐδόκησε καὶ ἐφέτος νὰ ἀποστείλῃ ἐκπροσώπους αὐτοῦ εἰς τὴν Θρονικὴν Ἑορτὴν τῆς ἡμετέρας Ἐκκλησίας στοιχῶν τῷ ἀπὸ δεκαετιῶν καθιερωθέντι ἔθει τῆς ἀνταλλαγῆς ἐπισκέψεων κατὰ τὰς θρονικὰς ἑορτὰς τῶν δύο παλαιφάτων καὶ ἀποστολικῶν Ἐκκλησιῶν ἡμῶν εἰς ἐπιβεβαίωσιν τῆς βουλήσεως αὐτῶν ὅπως ἄρουν τὰ ἐπὶ χιλιετίαν συσσωρευθέντα ἐμπόδια εἰς τὴν μετ’ ἀλλήλων πλήρη κοινωνίαν. Εἰς τὴν ἐνταῦθα παρουσίαν ὑμῶν ἀποδίδομεν σπουδαίαν συμβολικὴν σημασίαν, καθότι δι’ αὐτῆς δηλοῦται κατὰ τρόπον λίαν ἐπίσημον ἡ βούλησις καὶ τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης ὅπως πράξῃ καὶ αὕτη πᾶν τὸ κατ’ αὐτήν, ἵνα ἐπανεύρωμεν τὴν ἐν τῇ αὐτῇ πίστει καὶ μυστηριακῇ κοινωνίᾳ ἑνότητα ἡμῶν κατὰ τὸ θέλημα τοῦ καλέσαντος ἡμᾶς εἰς ἑνότητα «ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ» (Ἰω. ιζ’, 21).
Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009
Επιβολή τιμωριών στην Κύπρο
Το ανακοινωθέν της Συνόδου της Κύπρου έχει ως εξής:
5 Νοεμβρίου 2009.
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009
Συνάντηση Ομπάμα-Οικουμενικού Πατριάρχη
Ερωτηθείς εάν η σημερινή επίσκεψη στον Λευκό Οίκο «έσβησε τις κακές εντυπώσεις που άφησε η επίσκεψη Ομπάμα τον περασμένο Απρίλιο, όταν δεν μετέβη στο Φανάρι», ο κ. Βαρθολομαίος απάντησε: «Δεν είχαμε πρόβλημα εμείς διότι δεν ήρθε στο Φανάρι. Μακάρι να ερχόταν όπως είχε έρθει ο Πρόεδρος Κλίντον. Αλλά μάλλον το πρόγραμμά του δεν το επέτρεπε. Ηταν πολύ σύντομος η επίσκεψή του στην Τουρκία. Μόλις είχε γίνει πρόεδρος. Ηταν μία σύντομη επίσκεψη. Αλλά το ότι με εδέχθη κατ’ ιδίαν στο κατάλυμά του, στο ξενοδοχείο του, ανεξαρτήτως των άλλων συναδέλφων θρησκευτικών λειτουργών ήταν μία ένδειξις καλής θελήσεως και προσοχής προς τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και το ότι σήμερον μέσα στο βαρύ πρόγραμμά του αφιέρωσε 35 λεπτά για να μας ακούσει, να μας δεχθεί και να συζητήσουμε με κάθε άνεση, είναι και αυτό ενδεικτικόν της καλής θελήσεως του και της ευγενείας του και της κατανοήσεως των προβλημάτων του Πατριαρχείου και της Ομογενείας στην Τουρκία».
Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009
Στον Λευκό Οίκο ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Σειρά επαφών με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, τον αντιπρόεδρο Τζο Μπάιντεν, την υπουργό Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον θα έχει την ερχόμενη εβδομάδα στην Ουάσινγκτον ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος επισκέπτεται τις ΗΠΑ. Τις προηγούμενες ημέρες συναντήθηκε με τον πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον με τον οποίο συζήτησε θέματα σχετικά με το περιβάλλον και τον διαθρησκειακό διάλογο.
Το Σάββατο ο κ. Βαρθολομαίος θα βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, όπου θα επισκεφθεί το Museum of Biblical Art και στη συνέχεια θα μεταβεί στο Λίνκολν Σέντερ για να παρακολουθήσει ειδική συναυλία για την ειρήνη, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 10χρονα του Δημητρίου στον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Αμερικής.
Την Κυριακή θα τελέσει Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Τριάδας στο Μανχάταν και μετά το γεύμα θα αναχωρήσει για την Ουάσιγκτον.
Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
Από τον Άννα στον Καϊάφα οι ομολογητές ιερείς και μοναχοί στην Κύπρο
Και αναρωτιόμαστε ποιες ποινές μπορεί να "προβλέπονται" για την ελεύθερη έκφραση αντίθετης άποψης!!!
Αναλυτικά το ανακοινωθέν της Συνόδου έχει ως εξής:
Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ Κύπρου
27 Ὀκτωβρίου 2009.
Εμμένει στην αυταρχικότητα ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου. Αναμονή για την στάση των υπολοίπων Αρχιερέων
Μοναδικό "παράπτωμα" των ιερέων το ότι έχουν διαφορετική γνώμη από τον Αρχιεπίσκοπο και την εξέφρασαν!!! Και μόνον αυτό αξίζει τιμωρίας κατά τον κ. Χρυσόστομο, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι "τους κληρικούς τους θέλει να υπακούουν στις εντολές της επίσημης Εκκλησίας"!!!
Αυτό που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η στάση που θα κρατήσεις οι υπόλοιποι Αρχιερείς της Κύπρου, καθώς το θέμα θα τεθεί στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Είναι μία ώρα ευθύνης για όλους τους Αρχιερείς της Κύπρου και ιδιαίτερα για όσους έχουν κατά καιρούς ταχθεί υπέρ της διαφυλάξεως της αληθείας της ορθοδόξου πίστεώς μας, είναι πληθωρικοί σε ομιλίες και κείμενα, αλλά δυστυχώς η εκκωφαντική σιωπή τους καθ' όλη την διάρκεια της Συνόδου της Μικτής Επιτροπής λύπησε και προβλημάτισε το ορθόδοξο ποίμνιο, που ανάμενε, έστω, μια τοποθέτηση και όχι την παντελή απουσία.
Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009
Στην Ν. Υόρκη ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Αμέσως μετά την άφιξή του στην αμερικανική μεγαλούπολη, ο κ. Βαρθολομαίος και τα μέλη της συνοδείας του μετέβησαν στον ελληνορθόδοξο ναό του Αγίου Δημητρίου στο Μέρικ του Λονγκ Άιλαντ, όπου τελέσθηκε πανηγυρικός εσπερινός.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης έτυχε θερμής υποδοχής από τα μέλη της κοινότητας, αρκετούς ιερείς και ιεράρχες, αλλά και από πολλούς ομογενείς της ευρύτερης περιοχής, ενώ μίλησε σε συγκέντρωση παιδιών και νέων.
Σήμερα, εορτή του Αγίου Δημητρίου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα προεξάρχει της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια. Το βράδυ, θα προστεί της 9ης Ετήσιας Προσευχής για τους ορθόδοξους υπάλληλους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Τριάδας στο Μανχάταν.
Αύριο, ο κ. Βαρθολομαίος θα συναντηθεί και θα παρακαθίσει σε γεύμα με ορθόδοξους ιεράρχες της SCOBA και με άλλους θρησκευτικούς ηγέτες στις ΗΠΑ.
Το απόγευμα, το Πανεπιστήμιο Φόρντχαμ θα απονείμει στον Οικουμενικό Πατριάρχη τιμητικό διδακτορικό δίπλωμα νομικής, σε ένδειξη αναγνώρισης του ηγετικού ρόλου του στους τομείς του περιβάλλοντος και του διαθρησκευτικού και διαπολιτισμικού διαλόγου.
Την Τετάρτη, ο κ. Βαρθολομαίος θα μεταβεί στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών για να συναντηθεί με το γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Μπαν Κι μουν. Στη συνέχεια, θα συναντηθεί με θρησκευτικούς ηγέτες της εβραϊκής κοινότητας.
Την Πέμπτη, θα μεταβεί για μονοήμερη επίσκεψη στην Άτλαντα και ακολούθως θα επιστρέψει στη Νέα Υόρκη, όπου την Παρασκευή θα παρευρεθεί σε δεξίωση του Μουσείου Βιβλικής Τέχνης στο Μανχάταν, το οποίο παρουσιάζει έκθεση αφιερωμένη στον Πατριάρχη και στις πρωτοβουλίες του για το περιβάλλον.
Το βράδυ της ίδιας μέρας, θα παρακολουθήσει συναυλία στο Λίνκολν Σέντερ για να εορτασθούν τα 10χρονα του Δημητρίου στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο της Αμερικής.
Την επόμενη μέρα, θα προσφωνήσει την ολομέλεια του Αρχιεπισκοπικού Συμβουλίου και θα συναντηθεί με το Συμβούλιο της Εθνικής Φιλόπτωχου Αδελφότητας. Το βράδυ, θα παρακαθίσει στο δείπνο του Τάγματος του Αγίου Ανδρέα των Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου με ομιλητή τον Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο της Νέας Υόρκης, Τίμοθι Ντόλαν.
Την Κυριακή, θα προστεί Πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας και θα τελέσει την τελετή χειροθεσίας των νέων αρχόντων του Τάγματος του Αποστόλου Ανδρέα.
Το βράδυ, θα αναχωρήσει για την Ουάσιγκτον.-
Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009
Το ανακοινωθέν της Μικτής Επιτροπής στην Κύπρο
Πάφος, Κύπρος, 22 Οκτωβρίου 2009
Τις εργασίες της Επιτροπής διηύθυναν οι δύο συμπρόεδροί της, Καρδινάλιος κ. WalterKasper και Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης, συμπαραστατούμενοι από τους δύο Γραμματείς : τον Μητροπολίτη Σασίμων κ. Γεννάδιο (Οικουμενικόν Πατριαρχείο) και τον Monsignor Eleuterio F. Fortino (Ποντιφικόν Συμβούλιον για την Προώθηση της Χριστιανικής Ενότητας).
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009
Επίμονη υπεράσπιση της βίας από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου!
Ενώ σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος της Κύπρου, η Κυπριακή Κυβέρνηση και η Αστυνομία καταδικάζουν τις βιαιότητες εις βάρος των ορθοδόξων πιστών και των μοναχών στην Πάφο, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος θεωρεί πως "έπρεπε να είμαστε πιο αυστηροί"!!!
Ο υπέρμετρος ζήλος των οικουμενιστών και η απροκάλυπτη έκφρασή του μας αφήνουν άφωνους.
Και οι Λουθηρανοί αναγνωρίζουν τους γάμους ομοφιλοφυλων
Αυτή την φορά σειρά είχαν οι Λουθηρανοί της Σουηδίας.
Μεταφέρουμε την είδηση από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ:
Θρησκευτικός γάμος ομοφυλοφίλων
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009
Ένα σωτήριο ναυάγιο!
Σε ναυάγιο κατάληξε ο περιβόητος πια διάλογος Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στην Κύπρο.
Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009
π. Αν. Γκοτσόπουλος: σχολιασμός του διαλόγου
Η δοθείσα «κατεύθυνση» της Ιεραρχίας
για τον εν εξελίξει Θεολογικό Διάλογο στην Κύπρο
(Μία πρώτη προσέγγιση)
Στη συνεδρίαση της 15-16.10.09 της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, που ασχολήθηκε με το θέμα της «Ομολογίας Πίστεως κατά του Οικουμενισμού» και των Διαχριστιανικών Διαλόγων, η Ιεραρχία απεφάνθη Συνοδικώς και έδωσε συγκεκριμένη «κατεύθυνση» στους εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ελλάδος για το Θεολογικό Διάλογο, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην Κύπρο. Αναφέρει η παράγρ. 5 του ανακοινωθέντος : «Σχετικά μέ τό κείμενο πού θά ἀναφέρεται στό πρωτεῖο τοῦ πάπα τῆς Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία, τό ὁποῖο θά καταρτισθῆ στήν Κύπρο τίς προσεχεῖς ἡμέρες, δόθηκε κατεύθυνση στούς ἐκπροσώπους τῆς Ἐκκλησίας μας νά ὑποστηρίξουν, ὥστε νά ἐγγραφεῖ στό τελικό κείμενο ἡ κανονική θέση τοῦ πρωτείου τοῦ πάπα Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία σέ σχέση πρός τίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί σέ ἀναφορά πρός τόν 3ον Κανόνα τῆς Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τόν 28ο Κανόνα τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου».
Η Ιεραρχία με την ομόφωνη απόφασή Της απάντησε στα αιτήματα της επιστολής των Κληρικών (8.10.09) και ιδιαιτέρως του Καθηγητού της Δογματικής κ. Τσελεγγίδη που είχε ζητήσει : «α) Να γνωστοποιηθεί το θέμα (του Διαλόγου) στους σεπτούς Ιεράρχες μας. β) Να τεθεί το θέμα στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, προκειμένου να συζητηθεί με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό (προσχέδιο) της Επιτροπής, να τοποθετηθεί η Ιεραρχία και να εκδώσει τη Συνοδική της πρόταση. Και τέλος γ) ο εκπρόσωπος της Ελλαδικής Εκκλησίας να μεταφέρει στην Κύπρο τη Συνοδική της τοποθέτηση, και εντός των ορίων της να κινηθεί και ο ίδιος» !
Τίθεται όμως ένα εύλογο ερώτημα : Μήπως είναι περιττή η «κατεύθυνση» αυτή και η αναφορά στις Οικουμενικές Συνόδους και μάλιστα σε συγκεκριμένους κανόνες ; διότι τι άλλο θα έκαναν οι αντιπροσωπείες των Ορθοδόξων Εκκλησιών από το να προσέφευγαν στη διδασκαλία των Οικουμενικών Συνόδων για να διαπιστωθεί η πίστη της Εκκλησίας της α΄ χιλιετίας ; Αυτό είναι αυτονόητο . γιατί χρειάστηκε αυτή η ιδιαίτερη αναφορά στις Οικουμ. Συνόδους ; δεν είναι προδήλως «ως εκ περισσού» ;
Ασφαλώς όχι ! Έχει σοβαρότατο λόγο η Ιεραρχία που επισημαίνει τα αυτονόητα ! Εάν μάλιστα γίνει σεβαστή και εφαρμοστεί η δοθείσα «κατεύθυνση» στον εν εξελίξει διάλογο στην Πάφο-Κύπρο είναι προφανές ότι η εξέλιξη του Θεολογικού Διαλόγου θα είναι τελείως διαφορετική, διότι θα ανατραπούν συνολικά οι μεθοδεύσεις του Βατικανού και τινών άλλων … Ίσως αυτό φοβούνταν κάποιοι και ήθελαν τις Συνόδους των Ορθοδόξων Εκκλησιών να μην ασχολούνται με την ουσία του διαλόγου !
Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι :
Στην Κύπρο (16-23.10.09) τίθεται προς συζήτηση και έγκριση κείμενο που συνέταξε η Συντονιστική Επιτροπή του Διαλόγου με τίτλο «Ο ρόλος του επισκόπου Ρώμης στην κοινωνία των Εκκλησιών κατά την πρώτη χιλιετία» (Αγ. Νικόλαος Κρήτης 2008 – στο εξής : Προσχέδιο).
Στα συμπεράσματα του το Προσχέδιο καταλήγει ότι στην Εκκλησία της α΄ χιλιετίας (δηλ. προ του Σχίσματος) δεν υπήρχε ενιαία αντιμετώπιση της διδασκαλίας για το Παπικό Πρωτείο στην Ανατολή και στη Δύση, αλλά πιστεύαμε ο καθένας ό,τι νομίζαμε ως σωστό και παρ’ όλα αυτά είμαστε ενωμένοι (παραγρ. 15, 22, 32) ! Στο υπό έγκριση, λοιπόν, Προσχέδιο προτείνεται ακόμα και στα σοβαρά θέματα πίστεως «η ἀρχὴ τῆς ποικιλίας ἐν τῇ ἑνότητι» να λειτουργήσει ως μοντέλο και «ὡς πρότυπο γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς πλήρους κοινωνίας» (παράγρ. 32) !
Δηλαδή, εκτός από ένα minimum συμφωνίας, η κάθε Εκκλησία να πιστεύει ακόμα και σε δογματικά θέματα ό,τι νομίζει ως σωστό και εν τούτοις να είμαστε ενωμένοι ! Είναι προφανές ότι δεν έχουμε ενότητα «εν τη αληθεία», αλλά υποταγή της αλήθειας σε μια εξωτερική, επίπλαστη ενότητα !
Α. Φυσικά η επιχειρηματολογία του Προσχεδίου προσαρμόζεται σε αυτό το στόχο :
- Αναφέρεται κατ’ επανάληψιν το Προσχέδιο σε «Πέτρειο παράδοση, Πετρίνειο καταγωγή, Πετρίνειο ιδέα, Πετρίνειο λειτούργημα, Πέτρειο διαδοχή» (παρ. 13, 16, 17, 18), για να θεμελιώσει την Παπική θεώρηση του Πρωτείου. Για το σκοπό αυτό μνημονεύει απόφαση Τοπικής Συνόδου στη Ρώμη (οι αποφάσεις της οποίας έχουν ακυρωθεί από Οικουμ. Συνόδους), τις απόψεις 3-4 Παπών και τις πλαστές (!) Ψευδο-Κωνσταντίνειες Διατάξεις ! Με αυτήν την επιχειρηματολογία προσπαθεί το Προσχέδιο να αποδείξει ότι, όχι απλώς κάποια πρόσωπα, αλλά εν συνόλω η Δυτική Εκκλησία της πρώτης χιλιετίας δεχόταν το δόγμα περί Παπικού Πρωτείου και αντίστοιχα η αντίληψη αυτή ήταν ανεκτή από την Ανατολική Εκκλησία !
- Για να οδηγηθούμε σε αυτό το συμπέρασμα, το βάρος της διαπίστωσης της πίστεως της Εκκλησίας κατά την α΄ χιλιετία δε δίδεται στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων. Επίσης δεν προσεγγίζεται με την πρέπουσα βαρύτητα η σχετική περί δικαιοδοσιών και Πρεσβείων των Θρόνων διδασκαλία των Οικουμενικών Συνόδων. Αποσιωπάτε στο Προσχέδιο ότι οι Οικουμενικές Σύνοδοι σε θέματα που έχουν αποφανθεί, αυτές και μόνο αυτές ήταν και είναι το κριτήριο της αληθούς εκκλησιαστικής διδασκαλίας. Αυτές και μόνο αυτές εξέφραζαν την ενιαία εκκλησιαστική συνείδηση της Μίας Εκκλησίας σε Ανατολή και Δύση και ασφαλώς ήσαν αποδεκτές από ολόκληρη την Εκκλησία, την Ανατολική και Δυτική κατά την α΄ χιλιετία. Οι αναφορές στη διδασκαλία των Οικουμενικών Συνόδων στο Προσχέδιο είναι πολύ λίγες και το σημαντικότερο, ιδιαίτερα υποβαθμισμένες. Εξισώνονται οι αποφάσεις τους με τις προσωπικές γνώμες διαφόρων Παπών ή εκκλησιαστικών συγγραφέων, οι οποίες ουδέποτε έγιναν αποδεκτές στην Εκκλησία της α΄ χιλιετίας ! Στο Προσχέδιο υποτιμάται συστηματικά το οικουμενικό κύρος των Οικουμενικών Συνόδων και παρουσιάζονται εμμέσως πλην σαφώς ότι απηχούν τις απόψεις και εκφράζουν μόνο την Ανατολή και όχι τη Δύση.
- Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο υποβιβασμός της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου στην παράγρ. 16 του Προσχεδίου. Δεν χαρακτηρίζεται ως «Οικουμενική», αλλά ως «Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 381», η οποία αντιδιαστέλλεται με «Σύνοδο συγκληθείσα στη Ρώμη το 382 υπό την προεδρεία του Πάπα Δαμασίου» ! Στο Προσχέδιο οι αποφάσεις των δύο Συνόδων παρουσιάζονται ως της αυτής τυπικής και κανονικής ισχύος : η μεν Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως αφορά μόνο στην Ανατολή, η δε της Ρώμης αφορά αποκλειστικά στη Δύση ! Το γεγονός ότι η μεν πρώτη είναι αποδεκτή από όλη την Εκκλησία ως Οικουμενική, η δε δεύτερη ως Τοπική (της οποίας οι αποφάσεις έχουν πλήρως αναιρεθεί από Οικουμενικές Συνόδους) δεν φαίνεται να βαρύνει στην εξαγωγή των συμπερασμάτων του Προσχεδίου.
- Ασφαλώς δεν είναι της παρούσης, ούτε έχω τη δυνατότητα σχολιασμού όλου του Προσχεδίου. Αξίζει όμως να επισημανθεί ότι αποσιωπάται εντελώς στο Προσχέδιο η απόφαση της Στ΄ Οικουμενικής Συνόδου η οποία καταδίκασε ως αιρετικό τον Πάπα Ονώριο ! Όταν λοιπόν οι σαφείς αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων ούτε καν μνημονεύονται, ή αντιμετωπίζονται ως της αυτής ισχύος με τις απόψεις κάποιων Παπών ή και των πλαστών Ψευδο-Κωνσταντίνειων Διατάξεων πολύ εύκολα καταλήγει στα συμπεράσματα που θέλει η Παπική Εκκλησιολογία ! Τελικά μήπως το Προσχέδιο αυτό συντάχθηκε μονομερώς από παπική γραφίδα ;
Β. Η «κατεύθυνση» της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
- Μετά τα ανωτέρω είναι απολύτως σαφές πόσο δίκαιο είχαν όσοι ζητούσαν να αποφανθεί η Ιεραρχία επί του συγκεκριμένου Προσχεδίου και να μην αρκεστεί στην απλή σύμφωνη γνώμη των Προκαθημένων για το γενικό θέμα του Διαλόγου ! Η απόφαση της Ιεραρχίας να δώσει συγκεκριμένη «κατεύθυνση» δεν ήταν καθόλου περιττή, αλλά πολύ αναγκαία για την σωστή πορεία του Διαλόγου !
- Επίσης, δικαιώνεται πλήρως η συγκεκριμένη Συνοδική «κατεύθυνση» που δόθηκε στους εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ελλάδος : «νά ἐγγραφεῖ στό τελικό κείμενο ἡ κανονική θέση τοῦ πρωτείου τοῦ πάπα Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία σέ σχέση πρός τίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί σέ ἀναφορά πρός τόν 3ον Κανόνα τῆς Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τόν 28ο Κανόνα τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου».
- Για την Ιεραρχία μας, στα μείζονα θέματα πίστεως και εκκλησιαστικής τάξεως αυθεντικό κριτήριο είναι μόνο οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και όχι οι όποιες προσωπικές απόψεις που αντιτίθενται στη Συνοδικώς εκφρασθείσα εκκλησιαστική συνείδηση. Τυχόν διαφορετικές αντιλήψεις μεμονωμένων προσώπων, ακόμα και Παπών ή εκκλησιαστικών συγγραφέων, δε δεσμεύουν την Εκκλησία και δεν καθορίζουν τα δόγματά Της. Η Ιεραρχία λοιπόν θέτει τις σωστές εκκλησιολογικές βάσεις για την οικοδόμηση του Θεολογικού Διαλόγου στην Κύπρο.
- Η αναφορά μάλιστα στους δύο συγκεκριμένους κανόνες είναι καθοριστική : Ο 3ος κανόνας της Β΄ Οικ. Συνόδου και ιδιαιτέρως ο 28ος της Δ΄ Οικουμενικής ξεκαθαρίζουν απολύτως τα θέματα των πρεσβείων τιμής και κυρίως το λόγο για τον οποίο δόθηκαν στην Πρεσβυτέρα αρχικά και μετά στη Νέα Ρώμη τα πρεσβεία τιμής ! Η Εκκλησία της α΄ χιλιετίας απεφάνθη εν Οικουμενική Συνόδω με απόλυτη σαφήνεια : «και γαρ τω θρόνω της Πρεσβυτέρας Ρώμης διά το βασιλεύειν την πόλιν εκείνην, οι Πατέρες εικότως παρέδωσαν τα πρεσβεία . και τω αυτώ σκοπώ κινούμενοι οι εκατόν πεντήκοντα Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι, τα ίσα πρεσβεία απένειμαν τω της νέας Ρώμης αγιωτάτω θρόνω, ευλόγως κρίναντες, την βασιλεία και συγκλήτω τιμηθείσαν πόλιν, και των ίσων απολαύουσαν πρεσβείων τη πρεσβυτέρα Βασιλίδι Ρώμη, και εν τοις εκκλησιατικοίς ως εκείνην μεγαλύνεσθαι πράγμασι, δευτέραν μετ’ εκείνην υπάρχουσα».
- Πουθενά δεν υπονοείται για την πίστη της Εκκλησίας «Πέτρειος παράδοση», ή «Πετρίνειος καταγωγή», ή «Πετρίνειος ιδέα», ή Πετρίνειος λειτούργημα», ή «Πέτρειος διαδοχή». Πουθενά δεν υπονοείται Πρωτείο δικαιοδοσίας εφ’ όλης της Εκκλησίας. Οι γνώμες των εκκλησιαστικών συγγραφέων ή και των Πατέρων ακόμα, δεν μπορούν να υπερισχύσουν ή να τεθούν παράλληλα όταν διαφοροποιούνται από τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων.
- Συνεπώς κατά την Ιεραρχία μας ο Διάλογος οφείλει να θεμελιώσει τα πορίσματά του στην πραγματική διδασκαλία της α΄ χιλιετίας της Μίας και Αδιαίρετης Εκκλησίας, όπως αυτή έχει καταγραφεί αψευδώς στις αποφάσεις και τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων Της και όχι στις απόψεις κάποιων μεμονωμένων προσώπων, όποια θέση και αν είχαν αυτά.
- Τέλος, είναι βέβαια προφανές ότι εάν γίνει σεβαστή η απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και αξιοποιηθεί η δοθείσα «κατεύθυνση» (παρ. 5) στον εν εξελίξει διάλογο στην Πάφο-Κύπρο, θα ανατραπούν πλήρως τα προκαθορισμένα συμπεράσματα του προσχεδίου (παράγρ. 15, 22, 32) και προπαντός η «ἀρχὴ τῆς ποικιλίας ἐν τῇ ἑνότητι» που κάποιοι θέλουν να επιβάλλουν ως μοντέλο και «ὡς πρότυπο γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς πλήρους κοινωνίας» (παραγρ. 32) ! Παράλληλα με τα συμπεράσματα ανατρέπονται και συνολικά οι μεθοδεύσεις του Βατικανού και τινών άλλων … τουλάχιστον σε αυτή τη φάση του Διαλόγου. Ίδομεν …
Πάτρα 20.10.09
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
e-mail : agotsopo@gmail.com
τηλ. 6945-377621
Πειθαρχική έρευνα εις βάρος αστυνομικών για τις βιαιότητες στην Πάφο
Πηγή: http://www.philenews.com/
Υπό εξέταση ο τρόπος δράσης δύο αστυνομικών
Πάφος: Πειθαρχική έρευνα εναντίον δύο μελών της αστυνομικής δύναμης Πάφου διέταξε ο Αρχηγός της Αστυνομίας, αναφορικά με τα επεισόδια στο ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου, στη Χλώρακα.
Αυτό ανακοίνωσε ο Εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Μιχάλης Κατσουνωτός, προσθέτοντας ότι η απόφαση του Αρχηγού βασίστηκε στο πόρισμα της κατεπείγουσας διοικητικής έρευνας που διέταξε ο αναπληρωτής αρχηγός της Δύναμης, Ανδρέας Νικολαϊδης, για να διαπιστωθεί αν χρησιμοποιήθηκε και σε ποιο βαθμό βία από μέλη της Αστυνομίας.
Όπως είπε ο κ. Κατσουνωτός, τα υπό διερεύνηση αδικήματα είναι:
α. η παράνομη ή άσκοπη σύλληψη, χωρίς εύλογη ή επαρκή αιτία
β. η άσκηση μη απόλυτα αναγκαίας βίας σε κρατούμενο ή σε άτομο τα οποίο ενδεχομένως να ήρθε σε επαφή κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και
γ. η αγενής ή βάναυση συμπεριφορά εναντίον ατόμου
Διευκρίνισε επίσης ότι οι αστυνομικοί δεν έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Αναφορικά με τους έξι συλληφθέντες, ο κ. Κατσουνωτός ανέφερε ότι κατηγορήθηκαν γραπτώς και αφέθηκαν ελεύθεροι.
Στις ΗΠΑ ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος
Στις ΗΠΑ βρίσκεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στη Νέα Ορλεάνη, πρώτο σταθμό της 15νθήμερης επίσκεψής του στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στο αεροδρόμιο “Λούις Άρμστρονγκ”, τον κ. Βαρθολομαίο καλωσόρισαν ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, ο μητροπολίτης Ατλάντας Αλέξιος, μέλη του τοπικού κλήρου, εκπρόσωποι των δημοτικών και πολιτειακών αρχών της περιοχής, ομογενείς και παιδιά ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ευχαριστώντας για την υποδοχή που του έγινε, τόνισε ότι “επιστρέφουμε στη Νέα Ορλεάνη μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια, όταν ήρθαμε εδώ τον χειμώνα του 2006 για να μοιραστούμε την απώλεια και τον πόνο των θαρραλέων πολιτών της Νέας Ορλεάνης και να δούμε τις καταστροφές του τυφώνα Κατρίνα”. Στη συνέχεια, ο κ. Βαρθολομαίος αναφέρθηκε στο Οικολογικό Συμπόσιο που φέρει τον τίτλο: “Ο Μεγάλος Ποταμός Μισισιπής: Αποκατάσταση της ισορροπίας”.
Ο πολιτικός κόσμος της Κύπρου καταδικάζει τις βιαιότητες
Η επίσημη Εκκλησία της Κύπρου όχι!!! Είναι μάλιστα ο ηθικός αυτουργός τους.
Μεταφέρουμε από το SIGMA LIVE την αντίδραση του κ. Τάσου Μητσόπουλου εκ μέρους του ΔΗΣΥ:
Η Αστυνομία δεν έχει ανάγκη από οποιονδήποτε τρίτο κακόπιστο να τη δυσφημίσει ή να υπονομεύσει το κύρος της και να καταρρακώσει την εικόνα της, γιατί σίγουρα μόνη της τα καταφέρνει καλύτερα, ανέφερε ο Επίτροπος Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ΔΗΣΥ Τάσος Μητσόπουλος, αναφερόμενος στα χθεσινά γεγονότα μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομικών στη Χλώρακα.
Ο κ. Μητσόπουλος χαρακτήρισε τα γεγονότα «τραγελαφικά» και ανέφερε ότι «τα όσα είδαμε να διαδραματίζονται χθες στη Χλώρακα αποτελούν μια λαμπρή επίδειξη επαγγελματισμού, αυτοσυγκράτησης και ψυχραιμίας εκ μέρους της Αστυνομίας μας. Αποδείχτηκε για ακόμα μια φορά ότι μπορεί να αντιμετωπίσει με πυγμή και αποφασιστικότητα τα ταραχοποιά και τρομοκρατικά στοιχεία που απειλούν να διασαλεύσουν τη δημοκρατία και την κοινωνική ομαλότητα στην πατρίδα μας».
Ο κ. Μητσόπουλος ανέφερε ότι «είναι ώρα να σοβαρευτούμε», πρόσθεσε ωστόσο ότι «και να το θέλουμε δεν μπορούμε, αφού αυτά που είδαμε να συμβαίνουν στη Χλώρακα, είναι για γέλια και για κλάματα».
Οπως ανέφερε, πρόκειται για εικόνες που δεν τιμούν μια σύγχρονη, ανοικτή και φιλελεύθερη κοινωνία προόδου.
«Μπορεί πολλοί να διαφωνούν με την εκδήλωση διαμαρτυρίας μελών παραθρησκευτικών οργανώσεων και μεταξύ αυτών διαφωνώ και εγώ. Όμως, το δικαίωμα ελεύθερης συνάθροισης και της έκφρασης αντίθετης άποψης είναι θεμελιώδες, δημοκρατικό και ανθρώπινο δικαίωμα και μάλιστα συνταγματικά κατοχυρωμένο», ανέφερε.
Είπε επίσης ότι ούτε η ορθή πίστη αλλά ούτε η κοινωνική γαλήνη στην Κύπρο κινδυνεύουν από μια δράκα μοναχών και λαϊκών που επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν με το συγκεκριμένο τρόπο.
Ο κ. Μητσόπουλος, κάλεσε, επίσης, τη συντεταγμένη Κυβέρνηση να εκφράσει την έντονη αποδοκιμασία της για τα «θλιβερά επεισόδια» που εκτυλίχτηκαν χθες στη Χλώρακα και εκθέτουν την Κύπρο διεθνώς.
Εξέφρασε, παράλληλα, ικανοποίηση για την πρόθεση της ηγεσίας της Αστυνομίας να διερευνήσει την υπόθεση, αλλά και αμέριστη συμπαράσταση προς τους εκπροσώπους των ΜΜΕ που «με μοναδικό τους «όπλο» τις κάμερες, προσπάθησαν να μεταφέρουν αυθεντική ενημέρωση και εικόνα στους πολίτες».