Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Το "πρωτείο αυθεντίας" του Μητροπολίτη Μεσσηνίας!

Σε συνέντευξή του στο Amen.gr ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος συνεχίζει να προκαλεί το ορθόδοξο πλήρωμα και να απορρίπτει όλους όσους δεν συμφωνούν με τις αντορθόδοξες και αντιεκκλησιολογικές του θέσεις, καθώς τους θεωρεί "αναξιόπιστους" και ότι διακατέχονται από "αντιοικουμενιστικό παροξυσμό".
Διεκδικεί μόνον για τον εαυτό του την "αυθεντία" και την αποκλειστικότητα στην ενημέρωση του ποιμνίου λέγοντας: "Γι’  αυτό θα ήθελα να πω στον Λαό του Θεού, το πλήρωμα της Εκκλησίας να έχει εμπιστοσύνη στους Ποιμένες του και στην Εκκλησία, όταν αυτή εκφράζεται εν συνόδω, και να κλείσει τα αυτιά του σε κάθε αναρμόδια και ανεύθυνη «σειρήνα»!"
Ξεχνάει μάλλον ο Σεβασμιώτατος ότι και πολλοί Μητροπολίτες διαφωνούν με το πώς διεξάγεται ο διάλογος και το εξέφρασαν και στην Ιεραρχία πέρυσι τον Οκτώβριο.

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Το ανακοινωθέν της Μικτής Επιτροπής στην Βιέννη επιβεβαιώνει το ναυάγιο του διαλόγου με τους παπικούς

Σε ειδική υπο-επιτροπή ανέθεσε η Ολομέλεια της Μικτής Επιτροπής διαλόγου με τους παπικούς, πού συνήλθε στην Βιέννη, την εξέταση του θέματος για τον ρόλο του πρωτείου του Πάπα στην Εκκλησία κατά την πρώτη χιλιετεία. Κι αυτό παρότι η ίδια το συζήτησε διεξοδικά αλλά δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.
Σύμφωνα με το Ανακοινωθέν που εκδόθηκε (στα αγγλικά) η υπο-επιτροπή θα καταθέσει τα πορίσματά της σε ένα χρόνο.

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Ναυάγιο και πάλι στον διάλογο με τούς Ρωμαιοκαθολικούς στην Βιέννη

Σε ναυάγιο κατέληξαν και πάλι οι εργασίες της Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στην Βιέννη, καθώς για δεύτερη συνεχόμενη φορά μετά την Πάφο δεν υπήρξε συμφωνία στην έκδοση κοινού κειμένου. Οι δύο Συμπρόεδροι της Επιτροπής (ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης και ο Κρδινάλιος Kurt Koch) προέβησαν σε δηλώσεις, που εκθέτουν, βεβαίως τον κ. Ιωάννη ο οποίος θεωρεί ότι:  για τους Ορθοδόξους αυτό σημαίνει αναγνώριση, ότι υπάρχει μιά καθολική χριστιανική εκκλησία σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο τών εθνικών τους εκκλησιών και ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η παραδοσιακή της κεφαλή.!!!


Παραθέτουμε τις δηλώσεις όπως παρουσιάζονται στο Πρακτορείο Reuters:




(Reuters) - Ρωμαιοκαθολικοί και Ορθόδοξοι θεολόγοι  αναφέρθηκαν σέ μιά πολλά υποσχόμενη εξέλιξη την Παρασκευή στις συνομιλίες τους για την αντιμετώπιση τού μεγάλου σχίσματός τους τό 1054 για να φέρουν τις δύο μεγαλύτερες χριστιανικές ομολογίες, ξανά σε πλήρη κοινωνία.

Εμπειρογνώμονες που συνεδρίασαν στη Βιέννη αυτή την εβδομάδα συμφώνησαν ότι οι δύο θα μπορούσαν τελικά να γίνουν «αδελφές Εκκλησίες» οι οποίες αναγνωρίζουν τον Ρωμαίο πάπα σάν τιμητική κεφαλή τους αλλά διατηρούν πολλές εκκλησιαστικές δομές, Λειτουργία και τυπικά που αναπτύχθηκαν κατά την τελευταία χιλιετία.

Οι επικεφαλείς τής αντιπροσωπείας τόνισαν ότι η ενότης είναι ακόμα μακριά, αλλά η αισιόδοξη έκθεσή τους αντανακλούσε την αυξανόμενη συνεργασία μεταξύ Ρώμης και τής Ορθόδοξης εκκλησίας πού παραδοσιακά επικεντρώνονται στη Ρωσία, την Ελλάδα, την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

"Δεν υπάρχουν σύννεφα δυσπιστίας μεταξύ των δύο εκκλησιών μας", είπε ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης Ιωάννης Ζηζιούλας της Περγάμου, σε συνέντευξη Τύπου. "Αν συνεχίσουμε έτσι, ο Θεός θα βρει τρόπο να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες που παραμένουν."

Ο αρχιεπίσκοπος Kurt Koch, ο ανώτατος αξιωματούχος του Βατικανού για την ενότητα των Χριστιανών, είπε ότι ο κοινός διάλογος πρέπει να συνεχιστεί "εντατικά" ώστε να "βλέπουμε ο ένας τον άλλο πλήρως ως αδελφές Εκκλησίες».

Τό σχίσμα τών εκκλησιών έγινε το 1054 λόγω τού πρωτείου τού πάπα της Ρώμης, ο οποίος υπήρξε ο ανώτερος επίσκοπος στις αρχές του χριστιανισμού. Η Ορθόδοξία στην Κωνσταντινούπολη, τώρα Ισταμπούλ, απέρριψε τό ρωμαϊκό πρωτείο καί ανέπτυξε εθνικές εκκλησίες με επικεφαλής τούς δικούς τους πατριάρχες.

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ

Το Βατικανό έχει επιδιώξει στενότερες σχέσεις για χρόνια, αλλά η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία - των οποίων 165 εκατομμύρια οπαδοί είναι ο μεγαλύτερος κλάδος των 250 εκατ. στον κόσμο Ορθοδόξων - απάντησε αργά, αφού απελευθερώθη από τήν πάνω από επτά δεκαετίες κομμουνιστική εξουσία.

Ο Ρωμαιοκαθολικισμός είναι η μεγαλύτερη εκκλησία της Χριστιανοσύνης, με 1,1 δισεκατομμύρια πιστών από τούς εκτιμώμενους δύο δισεκατομμύρια Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο.

Ο Πάπας Βενέδικτος έχει στενούς δεσμούς με τον πνευματικό ηγέτη των Ορθοδόξων, Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο τής Κων/πολεως και ελπίζει να ανταποκριθεί ο Ρώσος Πατριάρχης Κύριλλος, ο οποίος έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τη βελτίωση των δεσμών μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον Φεβρουάριο του 2009.

Ό Βενέδικτος και ο Kirill είναι και οι δύο συντηρητικοί θεολόγοι οι οποίοι πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να επιστρέψει στις χριστιανικές ρίζες της. Οι Ορθόδοξοι είναι πιο κοντά στον καθολικισμό στη θεολογία τους και στη Θεία Λειτουργία από τις προτεσταντικές εκκλησίες οι οποίες έσπασαν τούς δεσμούς τους από τη Ρώμη τον 16ο αιώνα.

Η ενότητα θα απαιτήσει αλλαγές και από τις δύο πλευρές, τόνισαν οι επικεφαλείς. «Εγώ δεν θα ήθελα να τίς ονομάσω ανασχηματισμούς -κάτι που είναι πολύ δυνατό- αλλά μιά προσαρμογή καί από τίς δύο πλευρές», δήλωσε o Ιωάννης.

Για τους Ορθοδόξους, είπε, αυτό σημαίνει αναγνώριση, ότι υπάρχει μιά καθολική χριστιανική εκκλησία σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο τών εθνικών τους εκκλησιών και ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η παραδοσιακή της κεφαλή.

Οι καθολικοί θα πρέπει να ενισχύσουν τήν αρχή τής συνοδικότητος με την οποία ένας εκκλησιαστικός ηγέτης διαβουλεύεται επισκόπους πριν από τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, πρόσθεσε.

Την πρώτη χιλιετία

Και τα δύο αυτά σημεία είναι ευαίσθητα. Οι Ορθόδοξοι παραδοσιακά τονίζουν τίς αποκεντρωμένες δομές τους καί απορρίπτουν τήν ιδέα ενός πάπα, ενώ η καθολική ιεραρχία είναι μια πυραμίδα με σαφείς γραμμές εξουσίας από τις τοπικές εκκλησίες μέχρι τήν αυθεντία τού πάπα.

Γιά νά επεξεργαστούν αυτά τά δεδομένα, μελετούν την πρώιμη ιστορία της Χριστιανοσύνης για να δούν πώς οι λατινόφωνες Δύτικοί και οι Ελληνόφωνες Ανατολικοί εργάστηκαν μαζί για 1.000 χρόνια πριν από το μεγάλο σχίσμα.

«Η βασική συζήτηση είναι για το πώς οι εν λόγω εκκλησίες έζησαν την πρώτη χιλιετία και πώς μπορούμε να βρούμε μιά νέα (κοινή) διαδρομή και σήμερα.» εξήγησε ο Koch.

Ο Koch, δήλωσε πώς ο πάπας Βενέδικτος έδειξε πρόσφατα την ετοιμότητά του να αποδεχθεί διαφορετικότητα στην εκκλησία καλώντας δυσαρεστημένους Αγγλικανούς να γίνουν καθολικοί, διατηρώντας παράλληλα ορισμένες από τις παραδόσεις τους.

Ο Ιωάννης είπε ότι ένα επόμενο βήμα στην πορεία προς την ενότητα θα είναι μια παν-Ορθόδοξη σύνοδος για την επεξεργασία των σχέσεων μεταξύ των εθνικών εκκλησιών και της Κωνσταντινούπολης με βάση το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο έχει την πνευματική ηγεσία, αλλά δεν έχει πρακτική εξουσία πάνω τους.

«Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να συγκαλέσουμε μιά τέτοια σύνοδο» είπε ο Ιωάννης. Είπε επίσης ότι η κοινή θεολογική επιτροπή θα μπορούσε πιθανώς να συναντηθεί ξανά το 2012 για να συζητήσει τις θεολογικές πλευρές μιάς στενότερης ενότητας.

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Συνεχίζεται ο διάλογος με τος Παπικούς στην Βιέννη

Συνεχίζονται στην Βιέννη οι εργασίες της Μικτής Επιτροπής θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών με θέμα το πρωτείο του Πάπα.
Στην επιτροπή μετέχει και πάλι (με την ανοχή των Ορθοδόξων !) και ο Ουνίτης των Αθηνών κ. Δημήτριος Σαλάχας, ο οποίος συμμετείχε και στην λειτουργία των παπικών με ορθόδοξη, βεβαίως, αμφίεση.




Ο Μητροπολίτης Πειραιώς για τον διάλογο με τους Προτεστάντες

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ με επιστολή του προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος (στην οποία μετέχει αυτή την συνοδική περίοδο) καταδικάζει την επίσημη αναγνώριση και είσοδο ομοφυλοφίλων στο ιερατείο των προτεσταντικών ομολογιών και θέτει θέμα επανεξετάσεως του θεολογικού διαλόγου που διεξάγεται μεταξύ αυτών και των ορθοδόξων.
Παραθέτουμε το κείμενο από την ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς:

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 24ῃ Σεπτεμβρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ
ἀπέστειλλε τήν κάτωθι ἐπιστολήν πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος:

᾿Αριθμ. Πρωτ. 1252 ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 24ῃ Σεπτεμβρίου 2010
Τῇ ῾Ιερᾷ Συνόδῳ
τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος
᾿Ιωάννου Γενναδίου 14
Εἰς ΑΘΗΝΑΣ

Μακαριώτατε Δέσποτα,
Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Συνοδικοί Σύνεδροι,
Ἡ κοινωνία τῆς πληροφορίας προσδίδει εἰς τούς συγχρόνους καιρούς τήν δυνατότητα ταχείας ἐνημερώσεως ἐπί διαφόρων θεμάτων καί οὕτω πάνυ εὐλαβῶς προάγομαι ὅπως ὑποβάλω τῷ Ἱερῷ Σώματι τῆς Δ.Ι.Σ. τῆς παρούσης συνοδικῆς περιόδου, εἰς ὅ χάριτι Θεοῦ μετέχω, τήν πληροφόρησιν τῶν διεθνῶν μέσων ἐνημερώσεως καί ἰδιαιτέρως τῶν TIMES τῆς Ν. Ὑόρκης διά τήν ἀπόφασιν τῆς Λουθηρανικῆς ἐν Ἀμερικῇ κοινωνίας ὅπως ἐντάξῃ ὡς ἀνωτάτους Θρησκευτικούς λειτουργούς αὐτῆς καί δή ἐν τῷ Ἐπισκοπικῷ βαθμῷ πρόσωπα κατεγνωσμένα διά τόν σοδομιτισμόν των, ἅτινα ἀνερυθριάστως δημοσίᾳ ἔχουν συνάψει ἄθεσμον γαμικήν σχέσιν καί συμβιοῦν εἰς τήν χυδαίαν αὐτήν ἀνατροπήν τῆς ἀνθρωπίνης ὀντολογίας καί τοῦ Παναγίου θελήματος τοῦ Τρισαγίου Θεοῦ, ὡς καί τῶν TIMES τοῦ Λονδίνου διά τήν ἀπόφασιν τῆς Ἀγγλικανικῆς κοινωνίας ὑπέρ τῆς χειροτονίας γυναικῶν ὡς Ἐπισκόπων αὐτῆς, τῆς ὁριστικῆς ἀποφάσεως ἀναμενομένης νά ληφθῇ κατά τήν γενικήν σύνοδον αὐτῆς ἐν Ὑόρκῃ Μ. Βρετανίας, τό προσεχές ἔτος.
Ἡ καθ’ ἡμᾶς Ἁγιωτάτη, Ἀκαινοτόμητος καί Ἀδιαίρετος Ὀρθόδοξος Καθολική τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία, γνωστόν τυγχάνει ὅτι εὐρίσκεται ἐν θεολογικῷ διαλόγῳ κατόπιν πανορθοδόξων Ἀποφάσεων μετά τῶν προειρημένων θρησκευτικῶν κοινωνιῶν καί ἑπομένως αἱ ἐν τοῖς ὕπερθεν κινήσεις των, προκαλοῦν εὐλόγως τήν ἀπορίαν διά τήν ἀναγκαιότητα τῆς συνεχίσεως τοῦ λεγομένου θεολογικοῦ μετ’ αὐτῶν διαλόγου, ἐφ’ ὅσον μέ τοσοῦτον ἐκφαντορικόν τρόπον αἱ εἰρημέναι θρησκευτικαί κοινωνίαι ἀποσκορακίζουν κάθε ἔννοιαν Εὐαγγελικῆς καί Χριστιανικῆς ἀληθείας ἀπομακρυνόμεναι ἰλιγγιωδῶς ἐκ τῆς μιᾶς καί μοναδικῆς Ἀμπέλου τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ.
Ὅθεν τυγχάνει μεῖζον θέμα, διά τήν Ἁγιωτάτην ἡμῶν Ἐκκλησίαν ὡς καί διά τάς λοιπάς Ὀρθοδόξους Αὐτοκεφάλους Ἐκκλησίας, ἡ συμμετοχή ἡμῶν εἰς μίαν προδήλως, κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, ἀλυσιτελῆ διαδικασίαν, μέ μοναδικόν «ὄφελος» τήν ἐπικοινωνιακήν πολιτικήν τῶν ἡμετέρων ἀντιπροσώπων καί φυσικά τήν ξενοδοχειακήν των ἀπολαβήν κατά τάς διεργασίας τοῦ διαλόγου.
Ἑπομένως καθίσταται ἀναγκαία ἡ πλήρης διασάφησις τοῦ ὅλου αὐτοῦ ἀλγεινοῦ θέματος μέ τήν ἀποστολήν ἐγγράφων τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας πρός τούς Ὀρθοδόξους Προέδρους τῶν διεξαγομένων μετά τῶν εἰρημένων θρησκευτικῶν κοινωνιῶν θεολογικῶν διαλόγων, ὥστε μερίμνῃ αὐτῶν νά διακριβωθῇ ἐπισήμως, ἐάν ἡ μέν παγκόσμιος Λουθηρανική Ὁμοσπονδία ἀποδέχεται τάς ἀντιθέους ἀποφάσεις τῶν ἐν Ἀμερικῇ ὁμοπίστων αὐτῆς, ἡ δέ Ἀγγλικανική κοινωνία πρόκειται νά χωρήσῃ εἰς τήν χειροτονία γυναικῶν «’Επισκόπων» ἀπό τοῦ ἔτους 2014 καί ἐν περιπτώσει ἐπαληθεύσεως τῶν ἤδη παγκοσμίως ἐξαγγελθέντων αὐθωρεί νά παύσωμεν τόν ἀλυσιτελῆ μετ’ αὐτῶν θεολογικόν διάλογον δίδοντες οὕτω ἐναργῶς τήν θεοφιλῆ μαρτυρίαν τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας.
᾿Επί δέ τούτοις, βαθυσεβάστως διατελῶ, ἐλάχιστος ἐν Χριστῷ ἀδελφός,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Επιθετικός και πάλι ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας

Επιθετικός και απαξιωτικός και πάλι προς το ορθόδοξο πλήρωμα, που δεν προσχωρεί στα οικουμενιστικά του ανοίγματα. Σε συνέντευξή του ενόψει της Συνόδου της Μικτής Επιτροπής διαλόγου (που προδημοσιεύεται στο Amen.gr) που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στην Βιέννη, επανέρχεται στις γνωστές αιτιάσεις περί "φονταμενταλισμού" και "συντηριτισμού" θεωρώντας μάλιστα τους αντιδρώντες πρόβλημα στην πρόοδο του διαλόγου.

Η Σύνοδος της Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς

Ξεκίνησαν την Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010 οι εργασίες της Συνόδου της Ολομελείας της Μικτής Επιτροπής θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στην Βιέννη. Η Σύνοδος της Βιέννης είναι συνέχεια της αντίστοιχης περυσινής της Πάτμου και πραγματεύεται το θέμα: «Ο ρόλος του Επισκόπου Ρώμης εν τη κοινωνία της Εκκλησίας κατά την πρώτην Χιλιετίαν».
Με ενδιαφέρον αναμένεται η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος και του εκπροσώπου της Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, που πρόσφατα αμφισβητήθηκε και κρίθηκε για τις λανθασμένες εκκλησιολογικές απόψεις του περί "διηρρημένης Εκκλησίας".