Από την ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να ενημερώνεστε για το θέμα του οικουμενισμού και τα σύγχρονα οικουμενιστικά ανοίγματα.
▼
Τρίτη 16 Ιουλίου 2013
Σάββατο 6 Ιουλίου 2013
Κυριακή 30 Ιουνίου 2013
Η αντιπροσωπεία, ο ασπασμός (!) και η εορτή των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου...
Βατικανό - Ο Πάπας Φραγκίσκος συναντήθηκε σήμερα, Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013 με την Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου που βρίσκεται στη Ρώμη για να συμμετάσχει στις εορταστικές εκδηλώσεις των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας είναι ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας , συν-πρόεδρος της Μικτής Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, ο Επίσκοπος Σινώπης Αθηναγόρας, βοηθός Επίσκοπος της Ι.Μ. Βελγίου και ο Αρχιμανδρίτης Πρόδρομος Ξενάκης της Εκκλησίας της Κρήτης.
Σάββατο 8 Ιουνίου 2013
Μία ἀπάντησι στὴν Θεολογικὴ Ἀκαδημία τοῦ Βόλου...
ἀπὸ τὸν μακαριστὸ
π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο
περὶ μεταπατερικῆς - συναφειακῆς θεολογίας
Ἀνάμεσα στὰ πολὺ
σημαντικὰ καὶ ἐνδιαφέροντα, ποὺ λέει ὁ μακαριστὸς Γέροντας, ὑπάρχει καὶ μία ἀναφορά
του στὰ ὅσα συμβαίνουν στὶς ἔσχατες καὶ ἀποκαλυπτικὲς ἡμέρες μας, ἰδίως μὲ τὶς βλάσφημες
καὶ αἱρετικὲς θέσεις τῆς «Θεολογικῆς Ἀκαδημίας» τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Δημητριάδος
περὶ μεταπατερικῆς, νεοπατερικῆς καὶ συναφειακῆς θεολογίας, καὶ ἡ ὁποία ἀναφορὰ
ἀποτελεῖ, νομίζουμε, ἀπάντησι στὶς καινοφανεῖς καὶ φλήναφες θέσεις τῆς Ἀκαδημίας.
Ἡ ὁμιλία αὐτὴ ἐξεφωνήθη
τὴν Κυριακὴ 21 Νοεμβρίου 1982 στὴν Ἱ. Μονὴ Ἁγίου Δημητρίου Κομνηνείου Στομίου,
μὲ τίτλο «Σκιαγράφησις τοῦ προσώπου καὶ τῶν ἡμερῶν τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ τέλος τοῦ
13ου κεφ. τῆς Ἀποκαλύψεως». Στὸ σημεῖο αὐτό, ἂν μᾶς ἐπιτρέπεται, μποροῦμε, κατὰ
τὴν ταπεινή μας γνώμη, νὰ κάνουμε λόγο γιὰ τὸ προφητικὸ - προορατικὸ χάρισμα,
ποὺ διέκρινε τὸν μακαριστὸ γέροντα, ἔφ᾽ ὅσον πρὶν ἀπὸ τόσα χρόνια (1982) προεῖδε
τί θὰ γινόταν στὶς ἡμέρες μας (2013).
Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ θὰ
κηρύξη, ἀγαπητοί, τὴν ἔναρξι τῆς νέας ἐποχῆς εἰς τὴν γῆν, ἡ ὁποία θὰ διαδεχθῆ
τὴν χριστιανικὴ ἐποχή, δημιουργώντας ἴσως μία τρίτη διαθήκη. Ἔχομε τὴν Παλαιὰ Διαθήκη,
ἔχομε τὴν Καινὴ Διαθήκη, καὶ θὰ δημιουργήση μία τρίτη διαθήκη.
Αὐτὸ τὸ κακόδοξο
δόγμα περὶ τρίτης διαθήκης εἶναι παλαιὸ καὶ τὸ ἀναφέρει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος.
Ὅμως μὴ σᾶς κάνει ἐντύπωσι αὐτό. Δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο παρὰ αὐτὸ ποὺ ἤδη ζοῦμε.
Ἀκοῦστε περὶ τίνος πρόκειται.
Ποιά εἶναι αὐτὴ ἡ
τρίτη διαθήκη• εἶναι ἡ καλλιεργουμένη κατὰ κόρον στὶς ἡμέρες μαςἀντίληψι περὶ ἀπαρχαιώσεως
τοῦ Χριστιανισμοῦ, ποὺ ὑποστηρίζουν κοσμικοὶ κύκλοι, κοσμικοὶ ἄνθρωποι καὶ οἰκουμενιστικοὶ
κύκλοι. Ὅταν σᾶς λέγουν, ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς παλαίωσε, ἐχρεωκόπησε, ὅτι πλέον δὲν
ἔχει σὲ τίποτα νὰ μᾶς προσφέρη καὶ νὰ μᾶς μιλήση, ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς δὲν ἔχει πλέον
ἰσχύ, εἶναι ἀπηρχαιωμένος• μία καινούργια κατάστασι πρέπει νὰ δημιουργήσουμε, αὐτὸ
στὴν πραγματικότητα εἶναι ἡ τρίτη διαθήκη. Ὑπάρχει, λοιπόν, αὐτὴ ἡ κατάστασις.
Ἐξ ἄλλου τί εἶναι
αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Δανιὴλ ὁ προφήτης «Καὶ ὑπονοήσει τοῦ ἀλλοιῶσαι καιροὺς καὶ νόμον»
(Δαν. 7,25); «Ἀλλοιῶσαι νόμον», νὰ ἀλλοιώση τὸν νόμον.
Εἶναι ἡ τρίτη διαθήκη. Οἱ
Πατέρες καὶ οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας θὰ θεωροῦνται ξεπερασμένοι. Σᾶς εἶπα, μὲ
μελαγχολικὸ τρόπο, μήπως ὁ Ἀντίχριστος κάθεται καὶ σὲ χριστιανικοὺς λαούς; Τὸ ἀναφέρει,
ἀγαπητοί μου, ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος αὐτό. Ἀλλὰ μὲ ποιά ἔννοια; Ὄχι μὲ τὴν ἔννοια ὅτι
θὰ καθίση τότε ὁ Ἀντίχριστος. Ἀφοῦ λέγει ὁ ἅγιος Κύριλλος «μὴ γένοιτο» τέτοιο
πρᾶγμα. Ὄχι. Ἀλλά, μὲ τὴν ἔννοια τῶν ὑπηρετῶν τοῦ Ἀντιχρίστου.
Ὅταν ὑπάρχουν ὀρθόδοξοι
κληρικοί, ποὺ εἶναι κρυφοὶ οἰκουμενισταὶ ἢ μασόνοι ἢ μασονίζοντες ἢ αἱρετικοί –δὲν
φαίνονται μὰ εἶναι–, εἴτε πατριάρχαι εἶναι αὐτοὶ εἴτε ἐπίσκοποι εἶναι –δὲν ξέρω
τί εἶναι– εἴτε ἀρχιμανδρῖται - πρεσβύτεροι –δὲν ξέρω τί εἶναι, διάφοροι, ὅ,τι
εἶναι–, καὶ οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ λέγουν πράγματα αἱρετικὰ (ὅπως ἐπὶ παραδείγματι «οἱ
ἱεροὶ κανόνες εἶναι ξεπερασμένοι», «τὸ Πηδάλιο δὲν ἔχει καμμιά σημασία καὶ ἀξία»,
«οἱ νηστεῖες νὰ καταργηθοῦν», «ἡ ἐγκράτεια θεωρεῖται παρῳχημένο πρᾶγμα», «σήμερα
ζοῦμε σὲ μία Νέα Ἐποχή• πρέπει τοὺς νέους νὰ τοὺς δοῦμε μὲ ἄλλο μάτι• μποροῦν νὰ
ζοῦν τὴν γενετήσια ζωὴ» κ.λπ. κ.λπ.), πέστε μου, μήπως καὶ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία
κάθονται ὄργανα τοῦ Ἀντιχρίστου;
Κάνει ἐντύπωσι ὅτι ὁ
Θεὸς σὲ κάθε ἐποχὴ ἔχει τοὺς ἁγίους του; Γιατί λέτε; Γιὰ νὰ δίδη τὴν ἀπάντησι εἰς
τοὺς πιστούς, ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ λέμε ὅτι οἱ ἅγιοι εἶναι ξεπερασμένοι.
Σὲ κάθε αἰῶνα θὰ
δώση πολλοὺς ἀγίους. Στὸν 20ὸν αἰῶνα ἔδωσε τὸν ἅγιο Νεκτάριο. Πολὺ ὀρθὰ καὶ χαρακτηριστικὰ
χαρακτηρίσθηκε «ὁ ἅγιος τοῦ αἰώνα μας». Προσέξτε! Εἶναι τυχαῖο αὐτὴ ἡ ταλαίπωρη
Μαγδαληνὴ ἡ ἡγουμένη, ποὺ ὑβρίζει τὸν ἅγιο Νεκτάριο; Εἶναι τυχαῖο αὐτό; Δὲν εἶναι
τυχαῖο. Εἶναι αὐτὴ ἡ ἀντίδρασι τοῦ σατανᾶ. Δαιμονοκρατούμενη γυναίκα εἶναι• τὸ λέγω
ἐλεύθερα, γιατὶ τὴν ἔχει καταδικάσει ἡ Ἐκκλησία μας καὶ τὴν ἔχει ἀφορίσει. Διότι
δὲν θὰ ἀνέχεται ὁ Ἀντίχριστος νὰ ὑπάρχη ἅγιος, ἐπειδὴ θὰ ὑποστηρίζη ὅτι ἡ ἁγιότης
εἶναι ἀπηρχαιωμένο πρᾶγμα• εἶναι ἀπηρχαιωμένο, γιατὶ ἀπηρχαιωμένο εἶναι τὸ Εὐαγγέλιο•
δὲν μπορεῖ τὸ Εὐαγγέλιο νὰ κάνη ἁγίους… Ἀλλὰ ὁ Θεὸς θὰ δίνη ἁγίους σὲ κάθε ἐποχή,
γιὰ νὰ δίδη τὴν ἀπάντησι, ὅτι τὸ Εὐαγγέλιο δὲν εἶναι ἀπηρχαιωμένο.
«Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν
ἀκουέτω».
ἐπιλογή
πρεσβύτερος ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς
Χριστιανική Σπίθα, Μάιος 2013
Πέμπτη 25 Απριλίου 2013
Ανακοινωθέν Μητροπολίτη Πειραιώς για τη Χρυσή Αυγή (2)
᾿Εν
Πειραιεῖ τῇ 23ῃ Ἀπριλίου
2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ
Ε Ν
Ἡ
ἀπαράδεκτη καί ἐξυβριστική ἀπάντησις στά κρίσιμα ἐρωτήματα πού θέσαμε στόν
κομματικό σχηματισμό Λαϊκός Σύνδεσμος «Χρυσή Αὐγή» δηλ. ἄν ἐξακολουθεῖ νά στηρίζει
τόν νεοπαγανισμό τῆς «Νέας Ἐποχῆς» καί ἄν καλύπτει τούς Βουλευτάς του κ. Ἠλία
Κασιδιάρη καί κ. Ἀρτέμη Ματθαιόπουλο πού ὁ πρῶτος μέ τούς νεολαίους τιμοῦν τό
χειμερινό ἡλιοστάσιο καί τήν ἄλογη καί ἀσυνείδητη μάζα ἐνέργειας πού εἶναι τό
ἄστρο τοῦ πλανητικοῦ μας συστήματος, ὁ δέ δεύτερος δημοσίᾳ δήλωσε ὅτι τιμᾶ τήν
ἀρχαία εἰλωλολατρική θρησκεία, γεγονότα αὐταπόδεικτα καί πασίδηλα ἀποδεικνύει
πλεόν ὅτι ὁ κομματικός αὐτός σχηματισμός χρησιμοποιεῖ τό πρόταγμα τοῦ
ἐθνικισμοῦ γιά νά καλύψη τό νεοπαγανιστικό του ἰδεολόγημα. Τό προσωπεῖο ἔπεσε
καί μέ τίς ὕβρεις καί τίς συκοφαντίες δέν μπορεῖ νά συσκοτίση τήν
πραγματικότητα.
Οἱ
συκοφαντίες τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς ὅτι δῆθεν εἴμαστε ἐντολοδόχοι τοῦ παγκόσμιου
κέντρου τοῦ Σιωνισμοῦ καί ὅτι δῆθεν στοχεύουμε στόν ἀρχιεπισκοπικό θῶκο καί ὅτι
δῆθεν κατηγοροῦμε τήν Χρυσή Αὐγή ἀπροϋποθέτως καί χωρίς δικαιολογία μέ τό νά
ὑποβάλωμε κρίσιμα ἐρωτήματα πού προέκυψαν ἀπό δημόσιες ἐνέργειες καί δηλώσεις
βουλευτῶν της, γιά νά ἔχωμε δῆθεν τήν εὔνοια τῶν ἰσχυρῶν τοῦ κατεστημένου,
ἀποδεικνύουν δυστυχῶς ὅτι ὁ συγκεκριμένος χῶρος εἶναι ἐπικίνδυνος γιά τό Ἑλληνορθόδοξο
Γένος.
Ανακοινωθέν Μητροπολίτη Πειραιώς για τη Χρυσή Αυγή (1)
᾿Εν
Πειραιεῖ τῇ 22ᾳ Ἀπριλίου
2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ
Ε Ν
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ «ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ»
Τό
φαινόμενο τοῦ νεοπαγανισμοῦ εἶναι γνωστό ὅτι κατασκευάστηκε ἀπό τούς σκοτεινούς
ἡγήτορες τῆς «νέας ἐποχῆς» καί τῆς «νέας τάξεως πραγμάτων» γιά νά ἀποτελέση ἐκ
παραλλήλου μέ τό Ἰσλάμ τούς προωθητικούς κριούς γιά τήν ἐκπόρθηση τοῦ
Χριστιανισμοῦ. Δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό τήν ἀναβίωση ἑνός ἰδιότυπου
θρησκευτικοῦ ἐθνικισμοῦ νά κτυπήση τόν οἰκουμενικό καί παγκόσμιο Χριστιανισμό
πού τιμᾶ καί ἁγιάζει καί θεώνει τό ἀνθρώπινο πρόσωπο χωρίς διακρίσεις φυλῆς,
καταγωγῆς, χρώματος καί φύλου. Μέ τήν ἀναβίωση τῶν ἀρχαίων ξεχασμένων,
πρωτόγονων εἰδωλολατρικῶν θρησκευμάτων ἐπιχειρεῖ νά ξυπνήση μνῆμεν δῆθεν
εὐκλεῶν χρόνων, ὑποτιθέμενων πολιτισμῶν τούς ὁποίους δῆθεν «στραγγάλισε ὁ
Χριστιανισμός κατέλυσε τήν γνήσια δημοκρατία, βύθισε τήν ἀνθρωπότητα στήν
ἀπολυταρχία καί τήν ἀνελευθερία, διέλυσε τούς ὑγιεῖς κοινωνικούς θεσμούς τῶν
πολυθεϊστικῶν κοινωνιῶν καί εἰσήγαγε τήν ἀνθρωπότητα σέ ἀπίστευτο κοινωνικό σκοτάδι.
Ἔφερε τήν ἀδικία, τούς πολέμους, τό μῖσος στούς ἀνθρώπους, δίωξε φιλοσόφους,
ἔκλεισε φιλοσοφικές σχολές, ἔκαψε βιβλιοθῆκες, κατάργησε τήν ἐπιστήμη καί
εἰσήγαγε τήν δεισιδαιμονία». Αὐτά καί ἄλλα πολλά γράφουν καί λένε οἱ
νεοπαγανιστές κατά τῆς ἀποκεκαλυμένης ἀληθείας τοῦ αἰωνίου Θεοῦ.
Εἶναι
περιττό νά ποῦμε πώς ὅλα αὐτά εἶναι μυθώδεις συλλήψεις τῶν ἐγκεφάλων τοῦ
νεοπαγανισμοῦ συγκεκριμένων κέντρων τοῦ ἐξωτερικοῦ πού χρηματοδοτοῦνται ἀπό
τούς γνωστούς τραπεζίτες. Ἀπόδειξη ὅτι τά ἐπιχειρήματα καί ὅλη ἡ
ἀντιχριστιανική πολεμική εἶναι φορμαρισμένη καί κοινή σέ ὅλες τίς ὁμάδες τόσο
στήν Ἑλλάδα ὅσο καί στό ἐξωτερικό. Εἶναι ἐπίσης χαρακτηριστικό ὅτι οἱ πηγές καί
ἡ βιβλιογραφία εἶναι ἴδια καί ἀπαράλλακτη σέ ὅλους. Παραπλανητικά μπορεῖ νά
στρέφονται κατά τοῦ διεθνοῦς Σιωνισμοῦ λεκτικά ἀλλά στήν πραγματικότητα
ὑπηρετοῦν μέ ὅλη τους τήν δύναμη τόν δόλιο ἀντιχριστιανικό σχεδιασμό του γιά
τήν ἐπιβολή τῆς δικτατορίας τῆς παγκόσμιας ἑωσφορικῆς θρησκείας.
Μητροπολίτης Πειραιώς για π. Τσέτση και το άρθρο του στο ΠΣΕ
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Θεολογικὸ σχόλιο στὸ
ἄρθρο τοῦ Μεγ. Πρωτοπρ. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Γεωργίου Τσέτση μὲ τίτλο «Ἡ
ἄγνωστη στὴν Ἑλλάδα πλευρὰ τῆς Οἰκουμενικῆς κίνησης».
Μὲ μεγάλη
ἔκπληξη εἴδαμε δημοσιευμένη στὸ διαδίκτυο ἄρθρο τοῦ Μεγ. Πρωτοπρ. π. Γεωργίου
Τσέτση, στὸ ὁποῖο σχολιάζει, στὴν οὐσία λογοκρίνει, τὴν ἐγκύκλιο τοῦ
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ ἐπὶ τῇ εὐκαιρία τῆς Κυριακῆς
της Ὀρθοδοξίας. Ἐπειδὴ τὸ ἄρθρο τοῦ ὡς ἄνω κληρικοῦ ἀδικεῖ τὴν ἀλήθεια τῶν
πραγμάτων ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς ἐγκυκλίου τοῦ Σεβασμιωτάτου, θεωρήσαμε
ἀναγκαῖο, νὰ προχωρήσουμε στὸν σχολιασμό, ποὺ ἐπακολουθεῖ, ὄχι γιατί ἐλπίζουμε
νὰ πείσουμε τὸν συγγραφέα σὲ κάποιες ἀλήθειες, ἀλλὰ κυρίως γιὰ νὰ διαφωτίσουμε
τοὺς ἀναγνῶστες ἐκείνους, ποὺ ἔτυχε νὰ διαβάσουν τὸ ἄρθρο του καὶ
προβληματίστηκαν πάνω στοὺς ἰσχυρισμούς του.
Κατ’
ἀρχὴν ὁ π. Γεώργιος ἀμφισβητεῖ ὁποιαδήποτε σχέση συνεργασίας καὶ συμπορεύσεως
μεταξύ του Σιωνισμοῦ (καὶ τοῦ ἐκτελεστικοῦ βραχίονός του, τῆς Μασωνίας) μὲ τὸν
Οἰκουμενισμό. Ὁ ἰσχυρισμὸς τοῦ Σεβασμιωτάτου ὅτι «ὑπάρχει ἕνα προκαθορισμένο
σχέδιο ἑνώσεως», τὸ ὁποῖο προωθεῖ ἡ Μασωνία καὶ ὁ Διεθνὴς Σιωνισμὸς καὶ τὸ
ὁποῖο ἀποσκοπεῖ στὴν ἕνωση ὅλων των ἁπανταχοῦ της γῆς ὁμολογιῶν καὶ θρησκειῶν
σὲ μιὰ «πανθρησκεία μὲ ἀρχηγὸ τὸν αἱρεσιάρχη Πάπα τῆς Ρώμης ὁ ὁποῖος θὰ
παραδώσει τὴν παγκόσμια ἐξουσία στὸν Ἀντίχριστο» εἶναι κατὰ τὸν συγγραφέα
«τραβηγμένος ἀπὸ τὰ μαλλιά». Τὸ ὡς ἄνω σχέδιο ἑνώσεως εἶναι ἕνα «παράδοξο καὶ
ξενίζον μακιαβελικὸ σχέδιο», ἀποτελεῖ δὲ «σενάριο», μὴ ἔχον ἐρείσματα ἀπὸ
ἔγκυρες πηγές. Παρὰ κάτω προσθέτει, ὅτι ὁ ἰσχυρισμὸς «ὅτι πίσω ἀπὸ κάθε
οἰκουμενιστικὴ ἐνέργεια βρίσκεται ὁ δάκτυλος τοῦ Σιωνισμοῦ» εἶναι «ἕωλος».
Ἀπόδειξις οἱ μύδροι «ποὺ ἐκτοξεύουν, ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1950 ἤδη,
διάφορα Σιωνιστικὰ κέντρα κατὰ τοῦ ΠΣΕ…». Κατ’ ἀρχὴν διαφεύγει τῆς προσοχῆς τοῦ
π. Γεωργίου τὸ γεγονός, ὅτι ἡ ὡς ἄνω ἐγκύκλιος δὲν ἀποτελεῖ ἐπιστημονικὴ
διατριβή, ὥστε νὰ ὑπάρχη ἡ ἀναγκαιότης παραπομπῶν σὲ πηγές, ἀλλὰ ἔχει σκοπὸ
καθαρὰ ποιμαντικό, ἀποβλέπει δηλαδὴ στὴν ἐνημέρωση καὶ πνευματικὴ οἰκοδομὴ τοῦ
πιστοῦ λαοῦ τῆς ἐπαρχίας του. Αὐτὸ καθόλου δὲν σημαίνει, ὅτι δὲν ὑπάρχουν οἱ
πηγὲς καὶ ὅτι οἱ ἰσχυρισμοὶ αὐτοὶ
ἀποτελοῦν «σενάριο», ἀποκύημα φαντασίας. Μεταξὺ Σιωνισμοῦ καὶ Οἰκουμενισμοῦ
ὑπάρχει στενώτατη σχέσις καὶ παράλληλη πορεία. Καὶ τοῦτο διότι, ὅπως θὰ
ἀποδειχθῆ στὴ συνέχεια, οἱ ἐπιδιώξεις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, (Διαχριστανικοῦ καὶ
Διαθρησκειακοῦ) ἐξυπηρετοῦν ἄριστα τα σχέδια τοῦ Διεθνοῦς Σιωνισμοῦ. Ὅπως
ἀποκαλύπτουν οἱ ἴδιοι οἱ Σιωνιστὲς στὰ «Πρωτόκολλα τῶν Σοφῶν τῆς Σιών»: «Δὲν θὰ
ἀναγνωρίσωμεν», γράφουν, «τὴν ὕπαρξιν ἄλλης θρησκείας πλὴν τοῦ ἑνὸς θεοῦ ἠμῶν,
μὲ τὸν ὁποῖον ἡ εἱμαρμένη μας εἶναι συνδεδεμένη…Διὰ τοῦτο ἀκριβῶς ὀφείλομεν νὰ
καταστρέψωμεν πᾶσαν πίστιν» (Πρωτόκολλα κεφ. ΙΔ΄). Σὲ ἄλλο σημεῖο γράφουν: «Ὁ
βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων θὰ εἶναι ὁ ἀληθὴς πάπας τῆς οἰκουμένης, ὁ πατριάρχης τῆς
Διεθνοῦς Ἐκκλησίας» (Πρωτόκολλα κεφ. ΙΖ΄). Πολὺ εὔστοχα παρατηρεῖ ὁ ἀείμνηστος
π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος: «Ἀλλὰ δι’ αὐτὴν τὴν ‘Διεθνῆ Ἐκκλησίαν’, ὡς γνωστὸν
ἀγωνίζεται καὶ ὁ Οἰκουμενισμός. Διότι μὲ τὸ ἑνωτικὸ πρόβλημα, ποὺ ἔχει
δημιουργήσει, προχωρεῖ ἀκάθεκτα στὴν καταστροφὴ τῆς πίστεως, στὴν ἐκθεμελίωση
τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τὴν δημιουργίαν μιᾶς ‘παγκοσμίου Ἐκκλησίας’ καὶ μιᾶς
παγκοσμίου θρησκείας».[1]
Πιὸ συγκεκριμένα ὁ Οἰκουμενισμὸς ἐπιδιώκει τὴν σύγκλιση ὅλων των χριστιανικῶν
ὁμολογιῶν καὶ τῶν μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν, σὲ πρῶτο στάδιο σὲ διαχριστιανικὸ
ἐπίπεδο καὶ κατόπιν σὲ διαθρησκειακό, μὲ ἀπώτερο σκοπὸ τὴν δημιουργία μιᾶς
πανθρησκείας.
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013
Τετ α τετ Πάπα Φραγκίσκου-Πατριάρχη Βαρθολομαίου
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου
με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Σε συνάντηση του ποντίφικα με τους
αρχηγούς των άλλων χριστιανικών δογμάτων και των υπολοίπων θρησκειών, ο
Προκαθήμενος του Θρόνου του Αποστόλου Ανδρέα ανέγνωσε την προσφώνησή του προς
τον Πάπα Βεργκόλιο, εξ ονόματος όλων των άλλων ορθόδοξων προκαθημένων που ήταν
παρόντες στο Βατικανό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε κατ’ ιδίαν συνάντηση, ο
Οικουμενικός Πατριάρχης προσκάλεσε τον Αργεντινό ποντίφικα να επισκεφθεί το
Φανάρι (η επίσημη πρόσκληση θα αποσταλεί στο Βατικανό δια της προβλεπόμενης
διπλωματικής οδού) ενώ του πρότεινε να μεταβούν από κοινού στα Ιεροσόλυμα, για
τα πενήντα χρόνια από την συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα με τον
Πάπα Πίο τον Έκτο, που είχε λάβει χώρα τον Ιανουάριο του 1964. Ο ποντίφικας
δέχθηκε άμεσα, με ιδιαίτερη χαρά, και τις δυο προσκλήσεις.
Παράλληλα, οι δυο Άγιοι Πατέρες πρόκειται να αναπτύξουν
κοινές δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ συμφώνησαν, μετά από
πρόταση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, να εγκαινιάσουν μαζί το 2015
την έκθεση αφιερωμένη στο Άγιο Όρος, η οποία θα φιλοξενηθεί στο προεδρικό
μέγαρο Κυρηνάλιο της Ρώμης.
Πηγή κειμένου ΑΜΠΕ - skai.gr 20/03/2013
Βαρθολομαίος και Αγγελόπουλος στην ενθρόνιση του Πάπα
Στην προσφώνησή του προς τον πάπα Φραγκίσκο, μεταξύ άλλων, ο
Οικουμενικός Πατριάρχης ανέφερε: «η ενότης των Χριστιανικών Εκκλησιών τυγχάνει
το πρώτιστον μέλημα ημών και είναι, ασφαλώς, μια εκ των βασικών προϋποθέσεων
δια την ενώπιον των ομμάτων των εγγύς και των μακράν αξιοπιστίαν της
χριστιανικής μαρτυρίας μας. Προς επίτευξιν αυτής χρειάζεται να συνεχισθεί ο
αρξάμενος Θεολογικός διάλογος, δια να κατανοηθεί από κοινού και να προσεγγισθή
η αλήθεια της πίστεως και η εμπειρία των Αγίων και η κοινή, δι' Ανατολήν και
Δύσιν, παράδοσις της πρώτης χριστιανικής χιλιετίας».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε επίσης στην παγκόσμια
οικονομική κρίση και στην ανάγκη να οργανωθεί ανθρωπιστική δράση, ώστε «οι
έχοντες να προσφέρουν στους μη έχοντες, οικειοθελώς και με ιλαρότητα» και
υπογραμμίζει την σημαντική, κύρια αναφορά του πάπα Φραγκίσκου, σε ό,τι είναι
«ουσιώδες».O Προκαθήμενος του Θρόνου του Αγίου Ανδρέα εύχεται να υπάρξει στενή
συνεργασία «για την διόρθωση των εκκοσμικευμένων τάσεων, ώστε να επανέλθει ο
άνθρωπος στο αρχαίο κάλλος της αγάπης».
ageliaforos.gr
Πρόσκληση του Πάπα στο Φανάρι από τον Πατριάρχη (!)
Ύστερα από το εγκάρδιο δείπνο που είχαν ο Οικουμενικός
Πατριάρχης Βαρθολομαίος με τον Πάπα Φραγκίσκο Α' στο Βατικανό, ο Πατριάρχης δεν
άργησε να προσκαλέσει τον Πάπα στο Φανάρι...
Αξίζει να αναφέρουμε σχόλιο γνωστού οικουμενιστικού site , σχόλιο το
οποίο μάλλον, καθρεφτίζει και τη στάση
του Οικουμενικού μας Πατριάρχη :
«...Το 2014 συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη εκείνη
συνάντηση του Παύλου Στ με τον Αθηναγόρα η οποία εγκαινίασε μια νέα περίοδο
στις σχέσεις και την επικοινωνία της Ρώμης με την Κωνσταντινούπολη. Ενδεχομένως
ο Θεός να κατευθύνει τα βήματα των διαδόχων τους, Φραγκίσκου και Βαρθολομαίου,
και πάλι στην Αγία Γη των Ιεροσολύμων για μια νέα συνάντηση του Πάπα με τον
Οικουμενικό Πατριάρχη, η οποία θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον θεολογικό διάλογο
που ίσως μιαν ημέρα οδηγήσει στην επανένωση του διαιρεμένου άραφου χιτώνα του
Κυρίου.»
Διαβάστε σχετικό άρθρο από τα Νέα
Σε «πολύ εγκάρδιο, χριστιανικό κλίμα» δείπνησε χθες βράδυ ο
Πάπας Φραγκίσκος Α' με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Βατικανό,
σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ.
Το δείπνο διήρκεσε περίπου δυόμισι ώρες. Τόσο ο αργεντινός
προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας όσο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης
διαμένουν στο εσωτερικό του Βατικανού, στον Οίκο της Αγίας Μάρτας (Domus Santae
Marteae) όπου κατέλυσαν οι εκλέκτορες καρδινάλιοι κατά την διάρκεια του
κογκλάβιου.
Τρίτη 19 Μαρτίου 2013
Η ενθρόνιση του πάπα Φραγκίσκου, οι ουνίτες διάκονοι και τα Ευαγγελικά αποσπάσματα στα ελληνικά...
Ολοκληρώθηκε στο Βατικανό η κυρίως τελετή της ενθρόνισης του
Πάπα Φραγκίσκου. Κατά την επιθυμία και τις οδηγίες του Αργεντινού ποντίφικα, τα
αποσπάσματα του Ευαγγελίου που είχαν επιλεγεί, αυτή την φορά, εψάλλησαν μόνον
στα ελληνικά, και όχι στα λατινικά.
Στις 9.45 ώρα Ελλάδος ο διακοσιοστός εξηκοστός τέταρτος
ποντίφικας πρόκειται να χαιρετήσει από κοντά τους πιστούς, στην πλατεία του
Αγίου Πέτρου, από το ειδικό όχημα Papamobile, το παπικό τζιπ. Στη συνέχεια θα
μεταβεί στα σπήλαια του Βατικανού, για να τιμήσει και να προσευχηθεί πάνω από
τον τάφο του Αποστόλου Πέτρου. Ο Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο θα συνοδεύεται από
τέσσερις, τουλάχιστον, ουνίτες επισκόπους της Καθολικής Εκκλησίας.
«Πρόκειται για φόρο τιμής στη χριστιανική παράδοση της
Ανατολής», αναφέρουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης. Ως καθολικός αρχιεπίσκοπος
Αργεντινής, ο Μπεργκόλιο, τελούσε, άλλωστε, και χρέη επισκόπου για τους ουνίτες
πιστούς.
Η κυρίως τελετή θα ξεκινήσει στις 10.30 ώρα Ελλάδος και
αναμένεται να είναι απλή, αλλά και με σεβασμό στην παράδοση. Κατά την επιθυμία
και τις οδηγίες του Αργεντινού ποντίφικα, τα αποσπάσματα του Ευαγγελίου που
έχουν επιλεγεί, αυτή την φορά θα ψαλούν μόνο στα ελληνικά, και όχι στα
λατινικά, κίνηση ευγενείας και ουσιαστικής αδελφοσύνης προς την Ορθοδοξία,
δεδομένης και της παρουσίας του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Στα πλαίσια αυτής της "ουσιαστικής
αδελφοσύνης" όπως είπε ο κ. Βαρθολομαίος, με τη χειρονομία του αυτή θέλει
να δείξει τη σημασία που δίνει στις φιλικές σχέσεις μεταξύ των δύο εκκλησιών,
αλλά και να υπογραμμίσει το πόσο έχουν αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό αυτές οι
σχέσεις.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για την ενθρόνιση του Πάπα Φραγκίσκου
᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 19ῃ Μαρτίου 2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς «ἐνθρονίσεως» τοῦ καταληψίου τοῦ πρεσβυγενοῦς
Θρόνου τῆς παλαιᾶς Ρώμης κ. Φραγκίσκου, ἐκλεκτοῦ τοῦ ἀξιοτίμου κ. Ντέϊβιντ
Ροκφέλερ, ἱδρυτοῦ τοῦ Μουσείου Ροκφέλερ τοῦ Τέλ-Ἀβίβ πού κατ’ ἔτος «δωρίζει» εἰς
ἡμᾶς τά κατασκευασμένα ντοκυμαντέρς μέ τά χαλκευμένα καί ψευδῆ στοιχεῖα περί τοῦ
Θεανθρωπίνου προσώπου τοῦ ἀληθοῦς Μεσσίου Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἱδρυτοῦ τῆς
τριμεροῦς ἐπιτροπῆς, εἰς τόν ὁποῖον ἐπεδόθη καί τό «δακτύλιον τοῦ ἁλιέως» ὡς δῆθεν
διαδόχου τοῦ δῆθεν «πρίγκηπος» τοῦ κολεγίου τῶν Ἀποστόλων, Ἀποστόλου Πέτρου
ταπεινῶς ἐπαγόμεθα τά κάτωθι:
Ὁ ἀπόστολος Πέτρος οὐδέν
«πρωτεῖον» διοικήσεως ἤ ἐξουσίας ἐπί τῶν λοιπῶν ἀποστόλων καί τῆς ὅλης Ἐκκλησίας
ἔλαβε παρά τοῦ Κυρίου (κατά τήν σύμφωνον περί τῆς ἀληθοῦς ἐννοίας τῶν γραφικῶν
χωρίων γνώμην τῶν μεγάλων πατέρων τῆς Ἐκκλησίας), ὥστε νά δύναται νά μεταδώσῃ
τοιαύτην ἐξουσίαν εἰς οἱονδήποτε πνευματικόν διάδοχόν του (καίτοι οἱ ἀπόστολοι
δέν εἶχον προσωπικούς πνευματικούς διαδόχους, ὡς ἱδρυταί πολλῶν Ἐκκλησιῶν). Ἐν
τῇ συνοδικῇ διοικήσει τῆς πρώτης Ἐκκλησίας τῶν Ἱεροσολύμων, ἥν ἀπετέλεσαν ἰσοτίμως
οἱ δώδεκα ἀπόστολοι (μετά τήν συνοδικήν καί πάλιν ἐκλογήν τοῦ Ματθίου) εἶχε μέν
ὁ ἀπ. Πέτρος τιμητικήν τινα διάκρισιν, εἰσηγούμενος τά ὑπό συζήτησιν θέματα ἤ ὁμιλῶν
πρῶτος, δέν εἶχεν ὅμως οὔτε τήν ἡγεσίαν τῆς διοικήσεως, οὔτε τήν τιμητικήν αὐτῆς
ἁπλῶς προεδρίαν, διότι καί ταύτην κατεῖχεν ὁ ἀπὀστολος 'Ιάκωβος. Θά παραθέσωμεν
δέ τώρα συνοπτικῶς τάς σαφεῖς ὡσαύτως μαρτυρίας τῆς Γραφῆς, ἀλλά καί τῆς ἱστορίας,
ἐξ ὧν πλήρως, καί καθ’ ἡμᾶς, ἀποδεικνύεται ὅτι ὁ ἀπόστολος Πέτρος οὔτε ἱδρυτής ὑπῆρξε
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης, οὔτε ἐν τῇ πόλει ταύτῃ ἐμαρτύρησε· οὔτε κἄν μετέβη εἰς
αὐτήν.
Μεταξύ τῶν μαρτυριῶν τούτων, αἱ πλεῖσται τῶν ὁποίων ἐκτενέστερον
ἀναπτύσσονται ἐν τῇ περισπουδάστῳ ἱστορικῇ μελέτῃ τοῦ ἁγίου Νεκταρίου, σελ.
12-40[1], θά προτάξωμεν καί ἡμεῖς τήν Α΄ καθολ. ἐπιστολήν τοῦ ἀποστόλου Πέτρου
«πρός τούς ἐκλεκτούς παρεπιδήμους διασπορᾶς Πόντου, Γαλατίας, Καπαδοκίας, Ἀσίας,
καί Βιθυνίας...», γραφεῖσαν περί τό 62 μ.Χ.. Ἐν τῇ ἐπιστολῇ ταύτῃ, καίτοι εἶναι
καθολική, ἀποσιωπᾶται τό ὄνομα τῆς Ρώμης, ἤ διότι ἐγράφη αὕτη ἐκ Ρώμης, ἤ
διότι μέχρι τῆς γραφῆς της δέν ἐδίδαξεν οὗτος ἐν αὐτῇ. Ἡ πρώτη ὅμως ἐκδοχή ἀποκλείεται
ἐξ αὐτῆς τῆς ἐπιστολῆς, ἐφόσον ἀναφέρεται ρητῶς ἐν αὐτῇ ὅτι ἐγράφη ἐν Βαβυλῶνι,
πρόκειται δέ προφανῶς περί τῆς ἐν Αἰγύπτῳ Βαβυλῶνος (ἐφόσον κατά τάς σαφεῖς
μαρτυρίας τῆς Ἱστορίας ἀποκλείεται ἡ ἀρχαία) πρός νότον τῆς 'Ηλιουπόλεως, ἔνθα ὑπῆρχε
καί μεγάλη Ἰουδαϊκή κοινότης καί ναός Ἰουδαϊκός, ἐν ᾧ καί ὁ τάφος τοῦ
προφήτου Ἱερεμίου σῳζόμενος. Καί τοῦτο ἐνισχύεται καί ἐκ τῆς ἀξιώσεως τῶν ἐν Αἰγύπτῳ
Χριστιανῶν ὅτι ἱδρυτής τῆς Ἐκκλησίας Ἀλεξανδρείας εἶναι ὁ ἀπ. Πέτρος, ὅστις ἐνεπιστεύθη
τήν Ἐκκλησίαν τῷ ἀκολούθῳ του Εὐαγγελιστῇ Μάρκῳ. Συνάγεται ὅθεν ἐκ τούτων ὅτι
μέχρι τῆς συγγραφῆς τῆς Α΄ καθολ. ἐπιστολῆς του, ἤτοι μέχρι τοῦ 62 περίπου
μ.Χ., ὁ ἀπόστολος Πέτρος δέν εἶχε μεταβῇ εἰς Ρώμην[2].
Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013
Στα χνάρια του Πατριάρχη Αθηναγόρα... (!) Τότε και Τώρα
Για πρώτη φορά μετά το σχίσμα (1963), ο τότε Πατριάρχης Αθηναγόρας σπεύδει και συναντάται στα Ιεροσόλυμα με τον πάπα Παύλο 6ο.
50 χρόνια μετά...
Για πρώτη φορά μετά το σχίσμα (2013), Οικουμενικός
Πατριάρχης θα παραστεί σε ενθρόνιση ενός Πάπα Ρώμης.
Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013
Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013
Συμπροσευχές Ορθοδόξων Μητροπολιτών με Παπικούς και όχι μόνο...
Στα πλαίσια της Εβδομάδας Προσευχής για τη Χριστιανική Ενότητα πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή του Μητροπολίτη Γαλλίας Εμμανουήλ (Πρόεδρος Ορθοδόξων Επισκόπων Γαλλίας) συμπροσευχή στο Λουθηρανικό ναό. (Παρίσι - 17 Ιανουαρίου)
Έλαβαν μέρος αντιπροσωπείες Ορθοδόξων, Ρωμαιοκαθολικοί με τον Καρδινάλιο André Vingt-Trois , Μονοφυσίτες και Προτεστάντες.
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013
Ἡ ἐκδημία τῆς μακαριστῆς μοναχῆς Ἰουστίνας τῆς Ἱ. Μ. Ἁγίου Στεφάνου
Ἐκοιμήθη τό πρωί τῆς πρωτοχρονιᾶς ἡ μοναχή Ἰουστίνα, διακεκριμένο μέλος τῆς ἀδελφότητος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Στεφάνου, πού τά δύο τελευταῖα χρόνια δοκιμάστηκε ἀπό τήν ἀσθένεια τοῦ καρκίνου, χωρίς γογγυσμό, δοξάζοντας μέχρι καί τήν τελευταία στιγμή τόν Θεό, τόν ποθητό Νυμφίο τῆς ψυχῆς της, Τόν ὁποῖο συνάντησε.
Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία τελέστηκε στίς 2 Ἰανουαρίου στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Στεφάνου ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σταγῶν καί Μετεώρων κ.κ. Σεραφείμ καί τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαρίσης κ.κ. Ἰγνάτιο, μέ τήν συμμετοχή πλήθους ἱερέων, μοναχῶν καί λαϊκῶν.
Τόν ἐπικήδειο ἐκφώνησε ὁ Πνευματικός τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀγίου Στεφάνου, Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Προηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου
Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία τελέστηκε στίς 2 Ἰανουαρίου στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Στεφάνου ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σταγῶν καί Μετεώρων κ.κ. Σεραφείμ καί τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαρίσης κ.κ. Ἰγνάτιο, μέ τήν συμμετοχή πλήθους ἱερέων, μοναχῶν καί λαϊκῶν.
"Σεβασμιώτατοι
Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς,
Συνηθίζεται
σέ ἀνάλογες περιπτώσεις, οἱ ἐπικήδειοι λόγοι νά πλέκουν τό ἐγκώμιο
καί νά μιλοῦν γιά τήν ἀξία καί τίς ἀρετές τοῦ ἐκλιπόντος, ὡραιοποιώντας
κάποιες φορές καταστάσεις καί γεγονότα.
Στήν
περίπτωση, ὅμως, τῆς προσφιλέστατης ἀδελφῆς μας μοναχῆς Ἰουστίνας,
δέν μπορεῖ κανείς παρά νά μιλήσει μέ τήν γλώσσα τῆς καθαρῆς ἀλήθειας,
τήν γλώσσα τῆς ντομπροσύνης καί τῆς ἀνεπιτήδευτης πραγματικότητας.
Θά πρέπει νά χρησιμοποιήσει μόνο σταράτα λόγια καί εὐθεῖες κουβέντες,
ὅπως σταράτη, εὐθεία καί ἀληθινή ὑπῆρξε πάντοτε ἡ ζωή καί ἡ δραστηριότητά
της.
Μιά
ζωή, πού ἀπό τό ξεκίνημά της ἀκόμη, τῆς ἐπεφύλαξε πολλές δυσκολίες
καί ἀντιξοότητες, οἱ ὁποῖες τήν ἔκαναν πάντοτε πιό γενναία καί πιό
ἀποφασιστική.
Γεννημένη
τό 1956 σέ ἕνα ἀπό τά πλέον δυσπρόσιτα καί ὀρεινά χωριά τῶν Ἀγράφων,
τήν Στεφανιάδα Καρδίτσης, κοντά στήν Παναγία τήν Σπηλιώτισσα, στά ὅρια
τῶν νομῶν Καρδίτσης, Αἰτωλοακαρνανίας καί Ἄρτης, στό σύνορο μεταξύ
οὐρανοῦ καί δυσθεώρητων βουνοκορφῶν, ἔφερε ἔντονο τό ἀποτύπωμα
τῆς ὀρεσίβιας καταγωγῆς της.
Γυναίκα
λεβέντισσα, περήφανη, σκληροτράχηλη, ἀτρόμητη καί δυναμική, μέ κοφτερο
μυαλό καί ἀετήσιο μάτι, πού ἀντιλαμβάνεται καί παρακολουθεῖ τά πάντα.
Σκληραγωγημένη καί ἐργατική ἀπό τά παιδικά της ἀκόμη χρόνια, ὅταν
δούλευε χειρωνακτικά στίς ἀγροτικές καί κτηνοτροφικές ἐργασίες τοῦ
χωριοῦ της. Λάτρης τῆς ὑπαίθρου καί τῆς φύσεως δέν ἔπαυε νά τήν ἀνακαλύπτει,
νά τήν ἀπολαμβάνει καί νά ταυτίζεται μαζί της.
Βγαλμένη
θαρρεῖς ἀπό τό παρελθόν, παρότι σύγχρονη καί μέ ἀναζητήσεις, θύμιζε
τίς ἄλλες γενναῖες, ἐπίσης, ὀρεσίβιες ἑλληνίδες γυναῖκες τοῦ 40,
τίς ἠπειρώτισσες, ἔτσι ὅπως μᾶς τίς παρουσιάζει ἀπαράμιλλα ὁ Ἄγγελος
Τερζάκης περιγράφοντας τήν ἡρωική ἠπειρώτισσα γυναίκα: «Τό ἀνθρώπινο αὐτό πλάσμα, γράφει, ἔχει πάρει ἀπάνω του κάτι ἀπό τήν στέγνα
τοῦ τοπίου, τοῦ κατάγυμνου βράχου, πού τόν σκουντᾶς μέ τό πόδι σου καί τσακμακίζει.
Σοῦ λέει καλημέρα ἡ Ἠπειρώτισσα [καί ἡ Ἀγραφιώτισσα προσθέτουμε
ἐμεῖς] καί ἡ κουβέντα της εἶναι κοφτή, σάν πρόσταγμα. Ἔχει μιά παρθενιά
ἀπροσπέλαστη, ὅπως ἡ ζωή της εἶναι σκληρή κι’ ἀμίλητη».
Σέ
ἠλικία μόλις 12 ἐτῶν βιώνει τήν τραγική ἀπώλεια τοῦ πατέρα της.
Στήν δύσκολη αὐτή φάση τῆς ζωῆς της τήν βοηθᾶ ἀποφασιστικά ὁ δάσκαλός
της στό χωριό Ἀργύρης Παπαργύρης, ὁ μετέπειτα π. Μάρκελλος Καρακαλλινός,
γνωστός καί ἐνάρετος μοναχός, ἐργάτης τῆς νοερᾶς εὐχῆς, πού ἐκοιμήθη
πρό ἐτῶν, ἐπίσης, ἀπό καρκίνο.
Αὐτός
φροντίζει γιά τήν μετάβαση καί τήν παραμονή της, μαζί μέ τήν ἀδελφή της
Θεοδοσία, στήν Θεσσαλονίκη καί στό σπίτι τῆς εὐσεβοῦς οἰκογενείας
τοῦ ἀείμνηστου πανεπιστημιακοῦ καθηγητοῦ τῆς ἰατρικῆς Σπυρίδωνος
Μακρῆ, ὁ ὁποῖος στάθηκε γι’ αὐτήν ἀληθινός πατέρας στήν θέση τοῦ τόσο
πρόωρα ἐκλιπόντος. Ἐκεῖ ἔζησε καί ἐργάστηκε γιά δέκα καί πλέον ἔτη
ἀσχολούμενη κυρίως μέ τήν ἀνατροφή τῶν ἕξι εὐλογημένων παιδιῶν τῆς
οἰκογενείας τοῦ Σπυρίδωνος καί τῆς Ἐλευθερίας Μακρῆ, προσφέροντάς τους πηγαία
καί ἀνεξάντλητη στοργή καί φροντίδα γιά τήν ὁποία τῆς ἐκδήλωναν τήν
εὐγνωμοσύνη τους μέχρι καί τίς τελευταῖες ἡμέρες, πού τήν ἐπισκέπτονταν
ἤ ἐπικοινωνοῦσαν μαζί της στό νοσοκομεῖο.
Ἕνα
χρόνο πρίν τήν ἀναχώρησή της γιά τό μοναστήρι βίωσε γιά μία ἀκόμη
φορά τήν τραγική ἀπώλεια καί τοῦ δεύτερου πατέρα της μέ τήν ἐκδημία
τοῦ ἀείμνηστου Σπυρίδωνος Μακρῆ.
Στήν
Ἱερά Μονή Ἁγίου Στεφάνου προσῆλθε ὡς δόκιμη μοναχή τό 1979, ἐπί μακαριστῆς
Γεροντίσσης Ἀγαθοκλήτης, ἡ ὁποία καί τήν εἰσήγαγε στήν μαθητεία τῆς
μοναχικῆς ζωῆς. Ἐνῶ ἦταν νεαρή δόκιμη ἀκόμη, ἡ Ἱερά Μονή, ἐκτιμώντας
τά πλούσια καί πολυποίκιλα χαρίσματά της, τήν ἀγάπη της γιά τόν Θεό,
τόν ἁγιασμένο μετεωρίτικο χῶρο καί τό μοναστήρι της, τήν ἰδιαίτερη
εὐφυία της καί τήν ἀπαράμιλλη ἐργατικότητά της, τῆς ἀνέθεσε πολλά,
δύσκολα καί σημαντικά διακονήματα, στά ὁποία πάντοτε ἀνταποκρινόταν
μέ συνέπεια καί ἐπιτυχία.
Μετά
τήν ἐκδημία τῆς μακαριστῆς Γερόντισσας Ἀγαθοκλήτης καί τήν ἐκλογή
τῆς μακαριστῆς Γερόντισσας Χριστονύμφης ὡς ἡγουμένης, συνδέθηκε
μαζί της μέ ἰδιαίτερα μεγάλη ἀγάπη καί προσήλωση καί τήν διεκόνησε
μέ περισσή φροντίδα καί ἀφοσίωση στήν ἑξαετή ἐπώδυνη ἀσθένειά της
μέχρι τήν ἐκδημία της.
Ἡ
ἀνάδειξη τῆς μακαριστῆς Γερόντισσας Ἀγάθης στήν ἡγουμενία τῆς Μονῆς
βρῆκε τήν ἀδελφή Ἰουστίνα ὤριμη πνευματικά καί στεριωμένη πιά μέσα
στό μοναστήρι, ἕτοιμη νά συνεχίσει ἀκόμη πιό ἐνεργητικά τόν ἀποφασιστικό
καί ἐξέχοντα ρόλο της στήν πορεία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.
Παρότι
οὐδείς ἀναντικατάστατος, κατά τό κοινῶς λεγόμενο, δέν παύουν κάποιοι
ἄνθρωποι νά ξεχωρίζουν καί νά διακρίνονται στό βίο τους μέ τρόπο τέτοιο
πού νά σημαδεύουν καί νά σφραγίζουν μοναδικά καί ἀνεξίτηλα τήν πορεία
καί τό ἔργο τους. Εἶναι αὐτοί πού λέμε ὅτι χαράσσουν δρόμο, δίνουν βηματισμό,
γράφουν ἱστορία, ἀνοίγουν δικό τους κεφάλαιο.
Ἕνα
τέτοιο σπουδαῖο κεφάλαιο ἔκλεισε σήμερα. Ἕνας στύλος κατέρρευσε,
μία δρῦς ἔπεσε, μιά ἱστορία λαμπρή συμπλήρωσε τόν κύκλο της. Καί εἶναι
πραγματικά ἕνα σημεῖο τομῆς, γιά τήν σύγχρονη ἱστορία τῆς Ἱερᾶς
Μονῆς Ἁγίου Στεφάνου, ἡ ἐκδημία τῆς ἀδελφῆς μας Ἰουστίνας, σέ συνέχεια
καί μέ τήν ἐκδημία τῆς μακαριστῆς Γερόντισσας Ἀγάθης, πού προηγήθηκε.
Τέμνεται
σήμερα ἐδῶ ἡ ἀναδημιουργική πορεία τριῶν καί πλέον δεκαετιῶν, πού
χάρη στήν στενή καί ἀγαστή συνεργασία τῆς μακαριστῆς Γερόντισσας Ἀγάθης,
ὡς ἡγουμένης, καί τῆς μακαριστῆς ἀδελφῆς Ἰουστίνας, ὡς ἡγουμενοσυμβούλου,
ἀπέφερε, μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ, τήν εὐλογημένη ἀνασυγκρότηση τῆς Ἱερᾶς
Μονῆς σέ ὅλους τούς τομεῖς, πνευματικό, λειτουργικό, διοικητικό, διαχειριστικό
καί κτιριακό.
Στό
ἐπίπεδο αὐτό ὑπῆρξε συνοδοιπόρος καί συμμέτοχος καί ἡ νέα Καθηγουμένη
τῆς Μονῆς, Γερόντισσα Χριστονύμφη, πού τήν τελευταία ὁκταετία διακονοῦσε
ὡς ἡγουμενοσύμβουλος στήν Μονή ἀπό κοινοῦ μέ τήν ἀδελφή Ἰουστίνα,
τήν ὁποία ἀπό τά νεανικά της χρόνια εἶχε ὡς πρότυπο μοναχῆς καί τήν
ἀκολουθοῦσε στήν αὐταπάρνηση καί τήν ὁλοκληρωτική ἀφιέρωση στήν
διακονία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καί τοῦ ἁγιομετεωρίτικου χώρου.
Στό
σημεῖο αὐτό ἀποτυπώνεται ἡ πνευματική ἐργασία πού ἐπί τόσα χρόνια
ἐπιτελεῖτο στήν Ἱερά Μονή ἀπό τά ὡς ἄνω συγκεκριμένα πρόσωπα. Ὅτι
δηλαδή ἡ ἀδελφότητα τῆς Μονῆς κατάφερε, ὄχι μόνο νά ἀντέξει, χωρίς
κλυδωνισμούς, τό μεγάλο πλήγμα τῆς διπλῆς ἀπώλειας σέ πολύ μικρό χρονικό
διάστημα, τόσο τῆς ἁγιασμένης μακαριστῆς γερόντισσας Ἀγάθης, ὅσο
καί τῆς δυναμικῆς μακαριστῆς ἀδελφῆς Ἰουστίνας, ἀλλά συνεχίζει μέ
ἀκόμη μεγαλύτερη θέρμη τήν ἀναγεννητική πνευματική της πορεία,
ὑπό τήν καθοδήγηση τῆς νέας σεμνῆς καί διακριτικῆς ἡγουμένης Χριστονύμφης
διατηρώντας στό ἀκέραιο τήν συνεκτικότητα καί τήν ἀδιατάρακτη ἑνότητά
της.
Θά
θέλαμε νά σταθοῦμε ἰδιαιτέρως στόν ρόλο καί τήν συμβολή τῆς μακαριστῆς
ἀδελφῆς Ἰουστίνας, πού λόγῳ καί τῆς ἐπιβαρυμένης ὑγείας τῆς Γερόντισσας
Ἀγάθης, ἦταν αὐτή πού λειτουργοῦσε ὡς καταλύτης, πού συμπλήρωνε τό
κάθε κενό, πού ἦταν καί ὑποτακτική καί σύμβουλος καί παραμάνα, ἦταν
ὁ ἀτσαλένιος βράχος, ὁ ἀκοίμητος φρουρός, ὁ ἀνύστακτος φύλακας.
Ὑπῆρξε
στήν κυριολεξία ὁ ἄνθρωπος γιά ὅλες τίς δουλειές. Τά ἐξαιρετικά
προσόντα της, ὁ ζῆλος, ἡ ἀντοχή της, ἡ ἐκπληκτική ἐργατικότητά της
καί ἡ συγκινητική αὐτοθυσία της τήν εἶχαν ἀναδείξει σέ ἕνα πολύτιμο
πολυεργαλεῖο τῆς Μονῆς, καθώς ἀπό τά χέρια της περνοῦσαν τά πάντα.
Ἔβαζε
πλάτη παντοῦ καί κυρίως στά δύσκολα. Δέν τήν φόβιζαν οἱ εὐθύνες καί
δέν ἀρνιόταν ποτέ νά τίς ἐπωμισθεῖ καί νά τίς ἀναλάβει. Ἦταν ἄνθρωπος
τῆς ἀπόλυτης συνέπειας, τῆς πρωτοβουλίας καί τῆς πρωτοπορίας. Διέθετε
ὀξυδέρκεια, εὐστροφία καί διορατικότητα. Ἔβλεπε μπροστά, ὀραματιζόταν
καί σχεδίαζε. Συνέβαλε τά μέγιστα στήν ἀξιοποίηση τοῦ ἔμψυχου δυναμικοῦ
τῆς Μονῆς, ἀναδεικνύοντας στό ἔπακρο τά χαρίσματα καί τίς δυνατότητες
ὅλων τῶν ἀδελφῶν. Τήν συνεῖχε πραγματικά ἡ φροντίδα καί ἡ ἀγωνία της
γιά τήν καλή λειτουργία τῆς Μονῆς καί γιά τήν ἐξυπηρέτηση τῶν ἀδελφῶν
καί φρόντιζε νά προλάβει καί νά ἀντιμετωπίσει τόν κάθε κίνδυνο καί
τήν κάθε δυσκολία.
Ἦταν
ἰδιαίτερα σκληρή καί αὐστηρή μέ τόν ἑαυτό της, πολύ ἀνθεκτική στόν
πόνο καί τόν σωματικό κόπο, μέ ἀνεξάντλητα ἀποθέματα ψυχικῆς καί
σωματικῆς ἀντοχῆς, φτιαγμένη θά 'λεγε κανείς ἀπό σίδερο.
Παρά
τήν πληθώρα τῶν εὐθυνῶν καί τῶν δραστηριοτήτων της, δέν ἔπαυε νά δίνει
προτεραιότητα στήν προσευχή καί τήν μελέτη καί ἦταν ἄκρως φιλακόλουθη.
Ἀκόμη καί μετά ἀπό ἐξαντλητικές ἤ καί ὁλονύκτιες ἐργασίες ἔδινε
πάντοτε ἀπό τήν ἀρχή τό παρόν στήν πρωινή ἀκολουθία ὄντας ἰδιαίτερα
αὐστηρή στό ζήτημα τῆς καθυστερήσεως στήν προσέλευση σ’ αὐτήν.
Ἐπεδείκνυε
ἰδιαίτερο ζῆλο καί ἐνθουσιασμό στούς ἀγῶνες γιά τήν προάσπιση τῆς ὀρθοδόξου
πίστεώς μας καί τῶν ἐθνικῶν μας δικαίων καί συμμετεῖχε ἐνεργά καί μέ
ὅλη της τήν καρδιά σέ κάθε ἀνάλογη πρωτοβουλία καί προσπάθεια. Ὑπῆρξε
μιά αὐθεντική ἑλληνίδα ὀρθόδοξη μοναχή μέ ἀκμαῖο ὀρθόδοξο ὁμολογιακό
καί ἐθνικό φρόνημα.
Ἡ
πολυσχιδής καί πολυετής δραστηριότητά της, τήν ὁποία περιγράψαμε,
ὁρμώμενη βεβαίως πάντοτε ἀπό τόν ζῆλο καί τήν ἀγάπη της γιά τήν Μονή
τῆς μετανοίας της, δέν ἔπαυε νά τῆς στερεῖ τό ὁλοκληρωτικό δόσιμο τῆς
καρδιᾶς της καί ὅλου τοῦ ἑαυτοῦ της στόν πολυπόθητο Νυμφίο της.
Λίγους
μόλις μῆνες πρίν τήν διάγνωση τῆς σοβαρότατης ἀσθένειάς της αἰσθανόταν
πολύ ἔντονα μέσα της τήν κόπωση καί τόν κορεσμό τῆς πολυετοῦς προσφορᾶς
της. Ἐπιθυμοῦσε διακαῶς νά ἀπεγκλωβισθεῖ ἀπό τίς διοικητικές μέριμνες
καί τίς φροντίδες, ἀπό τίς ποικίλες πιέσεις καί τίς δοκιμασίες τίς ὁποῖες
ὑφίστατο.
Καί
ὁ καρδιογνώστης Κύριος τῆς χάρισε αὐτό πού τόσο ποθοῦσε προσφέροντάς
της τό μεγάλο δῶρο τῆς ἀσθενείας της, τόν ἅγιο καρκίνο, ὅπως χαρακτηριστικά
τόνιζε ὁ μακαριστός ἅγιος Γέροντας Παΐσιος.
Τήν
εἴδηση τῆς ἀσθενείας της, παρά τήν δυσμενέστατη πρόγνωσή της, τήν ἀντιμετώπισε
μέ ἀπαράμιλλη ψυχραιμία, θάρρος, καί ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στόν Θεό.
Τήν θεωροῦσε δῶρο καί εὐέργετημα ἀπό τόν Θεό καί πραγματικά ἔτσι
λειτούργησε γιά τήν πνευματική της πορεία.
Ἡ
ἀσθένειά της στάθηκε ἡ ἀφορμή τῆς πλήρους καί ριζικῆς καί ἐνσυνείδητης
μεταστροφῆς της. Θεωροῦμε ἰδιαίτερα εὐτυχή καί εὐεργετημένο τόν
ἑαυτό μας, πού εἴχαμε τήν εὐκαιρία νά ζήσουμε ἀπό πολύ κοντά ὅλη τήν
διετή δοκιμασία τῆς ἀσθενείας της. Γίναμε ἔτσι μάρτυρες τῆς γνήσιας
καί συντριπτικῆς μετάνοιάς της, πού συνοδεύτηκε μέ γενική καί συνεχή
ἐξομολόγηση, ἀλλά καί συνειδητή ἀποκοπή ἀπό κάθε τί πού τήν ἀποσποῦσε
ἀπό τήν ὁλοκληρωτική ἀφιέρωσή της στόν Νυμφίο της Χριστό.
Σέ
μιά σειρά πνευματικῶν συζητήσεων μαζί της, καθώς καί λατρευτικῶν εὐκαιριῶν,
Θεῖες Λειτουργίες, εὐχέλαια, ἁγιασμούς, παρακλήσεις, διαπιστώναμε
συνεχῶς τήν ἀνοδική της πορεία, τήν διαρκή ἐπαφή της μέ τόν οὐρανό,
μέ τούς Ἁγίους. Ἡ ζωή της ἔγινε μιά συνεχής προσευχή, μία ἀτέλειωτη
πύρινη δοξολογία στόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό. Εἶχε συνεχῶς στό στόμα της
καί στήν καρδιά της τό «δόξα Σοι ὁ Θεός», τό «δόξα τῶ Πατρί καί τῶ Υἱῶ καί
τῶ Ἁγίω Πνεύματι». Ἀκόμη καί τήν παραμονή τῆς ἐκδημίας της, τήν Δευτέρα
τό πρωί, πού τήν ἐπισκεφθήκαμε στό νοσοκομεῖο καί μετέλαβε γιά τελευταία
φορά τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, καθώς τῆς λέγαμε «δόξα τῶ Θεῶ» ἀνταπαντοῦσε,
μέ τήν ἐλάχιστη φυσική δύναμη πού τῆς ἀπέμενε, «δόξα τῶ Θεῶ», χίλιες
δόξες τῆς λέγαμε, χίλιες δόξες ἀνταπαντοῦσε!
Σέ
ὅλα τά νοσοκομεῖα πού νοσηλεύτηκε ἄφησε μέ τήν εὐγένεια καί τήν καρτερικότητά
της, ἄριστες ἐντυπώσεις στούς γιατρούς, στίς νοσηλεύτριες καί τούς συνασθενεῖς
της. Θά θέλαμε στό σημεῖο αὐτό νά εὐχαριστήσουμε ἐκ καρδίας τούς Διευθυντές
τῆς Χειρουργικῆς καί τῆς Ὀγκολογικῆς Κλινικῆς τοῦ Νοσοκομείου Metropolitan Πειραιῶς,
τούς κυρίους Γρηγόριο Τσιῶτο καί Χρίστο Χριστοδούλου, πού ἀφιλοκερδῶς,
μέ ἄριστη ἐπιστημονική φροντίδα, ἀλλά καί μέ πλούσια καί πηγαία ἀγάπη
καί στοργή, στάθηκαν δίπλα της καί τῆς προσέφεραν, μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ,
μία διετή παράταση μέ ποιότητα ζωῆς καί τήν δυνατότητα συμμετοχῆς
στό πρόγραμμα τῆς Μονῆς, ὥστε νά δοξάζει τόν Θεό, νά προσφέρει καί νά δέχεται
τήν ἀγάπη τῆς Γερόντισσας καί τῶν ἀδελφῶν.
Ἄς
εἶναι δοξασμένο τό ὄνομα τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μας, πού γνωρίζει
καί μετέρχεται ἀπείρους καί θαυμαστούς τρόπους γιά τήν σωτηρία τῶν ψυχῶν
μας. Λυπούμαστε μέν γιά τόν ἀποχωρισμό μας, ἀλλά ταυτόχρονα χαιρόμαστε
ἰδιαίτερα καί δοξάζουμε τόν Θεό, πού ἔφυγε τόσο καλά προετοιμασμένη
γιά τήν οὐράνια πατρίδα μας. Δόξα τῶ Πατρί καί τῶ Υἱῶ καί τῶ Ἁγίω Πνεύματι!
Εὐχόμαστε
τήν παρά Κυρίου παρηγορία, στήν Γερόντισσα καί τίς ἀδελφές τῆς Μονῆς,
καθώς καί στούς κατά σάρκα συγγενεῖς τῆς μακαριστῆς ἀδελφῆς Ἰουστίνας,
τήν καλή της μητέρα, τήν κυρά Μαρία, τήν σεμνή καί πιστή ἀδελφή της Θεοδοσία
καί τά ἀγαπημένα της ἀνήψια.
Τέλος
στήν προσφιλέστατη μακαριστή ἀδελφή μας Ἱουστίνα εὐχόμαστε ὁλόψυχα
ὁ Θεός νά ἀναπαύσει, διά πρεσβειῶν τῶν προστατῶν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, Ἁγίου
Πρωτομάρτυρος καί Ἀρχιδιακόνου Στεφάνου καί τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος
Χαραλάμπους τοῦ θαυματουργοῦ, καθώς καί τῶν κτιτόρων, ὁσίων Ἀντωνίου
καί Φιλοθέου τῶν Μετεωριτῶν, τήν εὐλογημένη ψυχή της «ἐν χώρᾳ ζώντων καί
ἐν σκηναῖς δικαίων».
Αἰωνία
της ἡ μνήμη".