Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Καθηγητής Τσελεγγίδης: Η ιδιότυπη Σύνοδος της Κρήτης δεν παράγει δεσμευτικές αποφάσεις (video)

Ἡ ἰδιόρρυθμη Σύνοδος τῆς Κρήτης δέν εἶναι, κατά κυριολεξία, οὔτε «Ἁγία» οὔτε «Μεγάλη», ἐπειδή κατά τό περιεχόμενο τῶν Κειμένων της δέν ἀκολουθεῖ τούς Πατέρες. Δέν εἶναι, δηλαδή, «ἑπόμενη τοῖς ἁγίοις Πατράσι». 
Δέν εἶναι ὅμως οὔτε καί «Μεγάλη», ἀλλά μᾶλλον μικρή, διότι δέν θά ἀντιπροσωπεύονταν ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἐπισκόπων. 
Στήν πραγματικότητα ὑπῆρξε καί θά μείνει στήν Ἱστορία, κατά τήν ἐπιεικέστερη ἐπιστημονική καί θεολογική διατύπωσή μας, ὡς ἡ ἰδιόρρυθμη Σύνοδος τῆς Κρήτης. Πρόκειται γιά ἕνα Συνέδριο ὁρισμένων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, πού δέν παράγει δεσμευτικές ἀποφάσεις.
Παρακολουθήστε εδώ το πρώτο μέρος της σχετικής ομιλίας (Θεσσαλονίκη, 27-06-2016) του Καθηγητή της Δογματικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημητρίου Τσελεγγίδη.

 

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

ΠΟΙΑ ΕΙΔΟΥΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΘΕΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ;

Με αφορμή πρόσφατη συνέντευξη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, το Γραφείο επί των αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την αληθινή ενότητα των χριστιανών
Διαβάστε ολόκλητο το κείμενο της ανακοίνωσης εδώ:


Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης: Αποτίμηση της "Συνόδου" της Κρήτης

Ο Καθηγητής της Δογματικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, σε επιστολή του πρός όλους τους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, προβαίνει σε μία πρώτη σύντομη αποτίμηση της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου της Κρήτης.
Στην επιστολή του αυτή, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι: 
"Ἐκ τοῦ ἀ­πο­τε­λέ­σμα­τος συμ­πε­ραί­νου­με, ὅ­τι στήν Κρή­τη δέν ἔ­γι­νε ἡ ἀ­να­με­νό­με­νη ἀ­πό τό εὐ­λα­βές πλή­ρω­μα τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας «σύ­σκε­ψη» τῶν «Συ­νο­δι­κῶν» Ἀρ­χι­ε­ρέ­ων μέ τό Ἅ­γιο Πνεῦ­μα, οὔ­τε καί λει­τούρ­γη­σε ἡ «σφεν­δό­νη» τοῦ Ἁ­γί­ου Πνεύ­μα­τος γιά τήν ἐκ νέ­ου κα­τα­δί­κη τῶν αἱ­ρε­τι­κῶν...
Μέ τήν ψή­φι­ση τοῦ Στ΄ Κει­μέ­νου, πού χα­ρα­κτη­ρί­ζε­ται γιά τίς σκό­πι­μες ἀ­σά­φει­ες καί ἰ­δι­αί­τε­ρα γιά τίς θε­ο­λο­γι­κές ἀν­τι­φά­σεις του, ἡ «Ἀρ­χι­ε­ρα­τι­κή Δι­ά­σκε­ψη» στήν Κρή­τη κα­το­χύ­ρω­σε θε­σμι­κά τόν Οἰ­κου­με­νι­σμό, εἰ­σά­γον­τας ἔ­τσι καί προ­ω­θών­τας τήν ἐκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κή σύγ­χυ­ση στίς συ­νει­δή­σεις τῶν πι­στῶν...
Ὡς δογ­μα­το­λό­γος τῆς Ὀρ­θό­δο­ξης Ἐκ­κλη­σί­ας, ἔ­χω τήν βα­θύ­τα­τη πε­ποί­θη­ση, ὅ­τι ὁ Οἰ­κου­με­νι­σμός εἶ­ναι ἡ με­γα­λύ­τε­ρη ἐκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κή αἵ­ρε­ση, ἀλ­λά καί ἡ ἐ­πι­κιν­δυ­νό­τε­ρη πο­λυ­αί­ρε­ση, πού ἐμ­φα­νί­στη­κε πο­τέ στήν Ἱ­στο­ρί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας. Καί τοῦ­το, για­τί ὁ Οἰ­κου­με­νι­σμός, ἐ­ξαι­τί­ας τοῦ συγ­κρη­τι­στι­κοῦ χα­ρα­κτῆ­ρα του, συ­νι­στᾶ τήν πιό δό­λια ἀμ­φι­σβή­τη­ση τῆς πί­στε­ως τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας, ἀλ­λά καί τήν πιό σο­βα­ρή νό­θευ­σή της. Ἀμ­βλύ­νει σέ ἀ­πα­ρά­δε­κτο βαθ­μό τήν δογ­μα­τι­κή συ­νεί­δη­ση τοῦ πλη­ρώ­μα­τος τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας καί δη­μι­ουρ­γεῖ σύγ­χυ­ση γύ­ρω ἀ­πό τήν ταυ­τό­τη­τα τῆς Πί­στε­ώς μας. Κε­νώ­νει πο­νη­ρά τήν ἀ­κε­ραι­ό­τη­τα τῆς σώ­ζου­σας Πί­στε­ως τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας –πρᾶγ­μα πού ἔ­χει ὀ­λέ­θρι­ες σω­τη­ρι­ο­λο­γι­κές συ­νέ­πει­ες- μέ τό νά θε­ω­ρεῖ ὅ­λες τίς θρη­σκευ­τι­κές πί­στεις νό­μι­μες σω­τη­ρι­ο­λο­γι­κῶς, ὅ­ταν ὑ­πο­στη­ρί­ζει, ὅ­τι ὅ­λες οἱ ἑ­τε­ρό­δο­ξες καί ἑ­τε­ρό­θρη­σκες πί­στεις εἶ­ναι ὁ­δοί, πού ὁ­δη­γοῦν στήν ἴ­δια σω­τη­ρί­α...
Ὅ­λα τά πα­ρα­πά­νω λέ­γον­ται μέ ἔμ­πο­νη ἀ­γά­πη καί σε­βα­σμό στήν Ἀρ­χι­ε­ρω­σύ­νη Σας, χω­ρίς καμ­μί­α ἄλ­λη ἐ­πι­δί­ω­ξη, πα­ρά μό­νο, ἐ­πει­δή θέ­λου­με νά μένουμε πάντοτε, ὡς ζῶντα μέλη, στό μυστηριακό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἐκκλησία Του".

  Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή εδώ: