Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Μητροπολίτης Ναυπάκτου: Γιατί δεν υπέγραψα

Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Γιατί δέν ὑπέγραψα τό κείµενο «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν Χριστιανικόν κόσµον»

 Μέ τήν δήλωσή µου αὐτή ἐπιβεβαιώνω ὅτι πράγµατι δέν ὑπέγραψα αὐτό τό κείµενο, καί ἐπί πλέον ἐξέφρασα τίς ἐπιφυλάξεις µου γιά τά κείµενα «Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσµῳ» καί «Τό Μυστήριον τοῦ Γάµου καί τά κωλύµατα αὐτοῦ», σέ συγκεκριµένα σηµεῖα, τά ὁποῖα ἀνέπτυξα κατά τίς Συνεδριάσεις. 

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο:

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, επιβεβαιώνει ότι δεν υπέγραψε το ασαφές και δίγλωσσο κείμενο για τις σχέσεις με τους αιρετικούς


Ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος, ἔχοντας ἐπιστρέψει ἀπὸ τὴν Κρήτη, ὅπου συμμετέσχε στὴν ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἔχει τὴν ἐπιτακτικὴ ὑποχρέωση ἐνώπιον τοῦ κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ τῆς θεοσώστου Μητροπόλεώς του, τοὺς ὁποίους καὶ ἐξεπροσώπησε στὴν ἐν λόγῳ Σύνοδο, καὶ πρὸς γνῶσιν καὶ ἐπίγνωσιν πάντων, νὰ κοινοποιήσει, μέσῳ δημοσίευσης στὴν ἐπίσημη αὐτὴ ἱστοσελίδα τῆς Μητροπόλεώς του, τὸ Ὑπόμνημα, τὸ ὁποῖο συνέταξε καὶ κατέθεσε στὴν Σύνοδο, ἀναφορικῶς πρὸς τὸ θέμα «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν Χριστιανικὸν κόσμον».
Συμπληρωματικὰ καὶ πρὸς ἐνημέρωση ὅσων ἐνδιαφέρονται γιὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ πεπραγμένα, ἀλλὰ καὶ χάριν τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας, δηλώνει καὶ τὰ ἑξῆς:
Τό μόνο κείμενο, τὸ ὁποῖο δὲν ὑπέγραψε κατὰ τὶς ἐργασίες τῆς ἐν λόγῳ Μεγάλης Συνόδου, εἶναι τὸ τελευταῖο συζητηθὲν καὶ ὑπὸ τῶν πλειόνων ἀρχιερέων-μελῶν τῆς Συνόδου συμφωνηθέν, ἀναφορικῶς πρὸς τὶς «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν χριστιανικὸν κόσμον». Ἡ ἀνάγνωση τοῦ κατωτέρω δημοσιευομένου Ὑπομνήματος τοῦ Πανιερωτάτου Μόρφου δίδει εὔγλωττες ἀπαντήσεις, γιατὶ αὐτὸς δὲν ὑπέγραψε τὸ ὡς ἄνω συμφωνηθὲν κείμενο.
Οἱ σύγχρονοι ἅγιοι Πατέρες Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, Παΐσιος Ἁγιορείτης, Ἰάκωβος Τσαλίκης, Εὐμένιος Σαριδάκης καὶ Σωφρόνιος Σαχάρωφ, τοὺς ὁποίους ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου γνώρισε ἐν ζωῇ καὶ ἀπὸ τὴν διδασκαλία καὶ τὸν βίο τῶν ὁποίων παραθέτει στὸ δημοσιευόμενο Ὑπόμνημά του χαρακτηριστικὰ σχετικὰ ἀποσπάσματα, εἶναι σαφέστατοι ὡς πρὸς τὸ τί καὶ ποιά εἶναι ἡ μία, ἁγία, καθολικὴ καὶ ἀποστολικὴ Ἐκκλησία καὶ ποιά ἡ ἐνδεδειγμένη της στάση ἔναντι τῶν ἑτεροδόξων χριστιανῶν. Τὸ σοφὸν ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ εἶναι πάντοτε σαφές. Ὁ Πανιερώτατος Μόρφου λοιπόν, «ἑπόμενος τοῖς ἁγίοις Πατράσιν», κατέθεσεν ἐνώπιον τῆς Μεγάλης Συνόδου τὴν Πίστιν τῶν Πατέρων ἡμῶν καὶ προφορικῶς καὶ γραπτῶς. Στὰ τῆς Πίστεως πρέπει νὰ «ἀληθεύομεν ἐν ἀγάπῃ». Καί, κατὰ τὸ Κυριακὸ λόγιο, «γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς».

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Ι.Μ. Πειραιώς: Πρώτες Θλιβερές διαπιστώσεις από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Εν Πειραιεί τη 27η Ιουνίου 2016

ΠΡΩΤΕΣ ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ


   
Με πολύ θλίψη και οδύνη ψυχής παρακολουθήσαμε από τα ΜΜΕ την έναρξη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου αρχής γενομένης από την Θεία Λειτουργία της Κυριακής της Πεντηκοστής και καταθέτουμε με πολλή συντομία στις γραμμές που ακολουθούν στον πιστό λαό του Θεού τις πρώτες διαπιστώσεις μας.  

  Πρώτη θλιβερή διαπίστωση, η παρουσία και συμπροσευχή κατά τον Όρθρο και την Θεία Λειτουργία της μεγάλης αυτής Δεσποτικής εορτής στον Ιερό Ναό του Αγίου Μηνά Ηρακλείου, των αιρετικών Παπικών, Προτεσταντών και Μονοφυσιτών, κάτι το οποίον, όπως είναι γνωστό σε όλους, απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες. Οι Ορθόδοξοι προκαθήμενοι και οι άλλοι συμμετάσχοντες ιεράρχες καταπάτησαν Ιερούς Κανόνες, Αποστολικούς και Συνοδικούς, θέλοντας έτσι εκ προοιμίου να στείλουν ένα μήνυμα σ’ όλο τον κόσμο, πόσο σέβονται τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και κατ’ επέκτασιν τον Συνοδικό Θεσμό, για τον οποίο κόπτονται και ομιλούν με μεγαλόστομες διακηρύξεις.
  Δεύτερη θλιβερή διαπίστωση, η παρουσία κατά την έναρξη των εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ως επισήμων προσκεκλημένων των αντιπροσωπειών, που έστειλαν οι αιρετικές κοινότητες των Παπικών, Προτεσταντών, και Μονοφυσιτών, κάτι που είναι μια πρωτοφανής καινοτομία, ξένη προς την Συνοδική μας Παράδοση. Μάλιστα οι εν λόγω αντιπρόσωποι  προσφωνήθηκαν ως «εκπρόσωποι αδελφών Εκκλησιών» από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, προτού ακόμη η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος αποφανθεί περί της εκκλησιαστικότητος, η μη των εν λόγω αιρετικών κοινοτήτων. Έτσι ο κ. Βαρθολομαίος δημιουργώντας ένα τετελεσμένο γεγονός, έστειλε ένα δεύτερο μήνυμα, στα μέλη της Συνόδου αυτή τη φορά, ότι δεν έχει καμιά διάθεση να ονομάσει τους ετεροδόξους αιρετικούς, αλλά αδελφές Εκκλησίες. Ποτέ στην ιστορία των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων της βυζαντινής περιόδου δεν υπήρξε το φαινόμενο των «παρατηρητών». Το να παρίστανται δηλαδή ωςτιμώμενα πρόσωπα αιρετικοί, των οποίων οι αιρετικές διδασκαλίες έχουν καταδικασθεί από προηγούμενες Οικουμενικές Συνόδους. Οι αιρετικοί προσκαλούντο μεν, αλλ’ ως υπόδικοι, προκειμένου να απολογηθούν και όχι ως τιμώμενα πρόσωπα. Μόνο στην Α΄ και Β΄ Βατικανή Σύνοδο εμφανίστηκε το καθεστώς των «παρατηρητών». Είναι φανερό ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος αντιγράφει παπικά πρότυπα.

Κατασκευασμένη η δήθεν ομοφωνία της Μεγάλης Συνόδου Μητροπολίτες πού συμμετείχαν δεν υπέγραψαν το τελικό κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ».



Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αρνήθηκαν να υπογράψουν το τελικό κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» τουλάχιστον οκτώ Μητροπολίτες.

Από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν υπέγραψε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, ο οποίος διετύπωσε την ρητή επιφύλαξή του και στα κείμενα «H AΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» και «ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ».

Το τελικό Κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» δεν υπέγραψαν, επίσης, οι Μητροπολίτες Λεμεσού κ. Αθανάσιος, Μόρφου κ. Νεόφυτος, Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος,  Αμαθούντος κ. Νικόλαος, Λήδρας κ. Επιφάνιος και Νεαπόλεως κ. Πορφύριος (από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Κύπρου), καθώς και ο Μητροπολίτης Μπάτσκας κ. Ειρηναίος (από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Σερβίας).

Αποδεικνύεται, έτσι εκ των πραγμάτων, πως ο καινοφανής, για τα ορθόδοξα δεδομένα, Κανονισμός Λειτουργίας της Μεγάλης Συνόδου, που δεν έδινε δικαίωμα ψήφου στους Επισκόπους, αλλά μόνο στους Προκαθημένους, είχε ακριβώς αυτό τον σκοπό, την φίμωση, δηλαδή, των Επισκόπων και την κατασκευή μια τεχνητής ομοφωνίας, που έτσι κι αλλιώς δεν υφίσταται λόγω της αποχής τεσσάρων τοπικών Εκκλησιών από την Σύνοδο.

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

Οι δεσμεύσεις του Πατριάρχη και η παρέμβαση του Ναυπάκτου για τις Νέες Χώρες

«Δίνω ενώπιον όλου το ιερού Σώματος την διαβεβαίωσιν οτι το Οικουμενικόν Πατριαρχείον θα συνεχίσει το σημερινό καθεστώς». Αυτή είναι μια από τις φράσεις που χρησιμοποίησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου που προκάλεσε ιδιαίτερη ικανοποίηση στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ξεκαθάρισε πως το θέμα της Αυτονομίας έχει κλείσει για τις Νέες Χώρες «Μην έχετε καμίαν σκέψιν εις αυτό το σημείο οτι το Οικουμενικόν Πατριαρχείον προτίθεται τώρα ή αργότερα να δώσει αυτονομίαν εις τα Νέας Χώρας. Δεν υπάρχει. Σας το διαβεβαιώ» είπε.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του orthodoxia.info ο Πατριάρχης φέρεται να είπε προς την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος πως δεν έχει «πονηρές σκέψεις» ξεκαθαρίζοντας πως δεν έχει καμία πρόθεση να αλλάξει το καθεστώς καθησυχάζοντας τον Αρχιεπίσκοπο και τους συνοδούς του λέγοντας πως «Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας».
Τα σενάρια περί σκέψεων παροχής αυτονομίας στις Μητροπόλεις που βρίσκονται στις περιοχές που συνηθίσαμε να αποκαλούμε «Νέες Χώρες» θορύβησαν και ενόχλησαν ιδιαίτερα την Εκκλησία της Ελλάδος και η προσπάθεια του Οικουμενικού Πατριάρχη να «σβήσει» κάθε σκιά ήταν σαφής.

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Πατριαρχείο Μόσχας: «Αναβάλατε τη Σύνοδο, δεν ερχόμαστε στην Κρήτη»

της Μαρίας Αντωνιάδου 
από το ΒΗΜΑ

Την μετάθεση εκ νέου της διεξαγωγής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ζητάει η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας. Καλεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη να αποδεχθεί την πρόταση της για  μετάθεση της σύγκλησης της Συνόδου και στην περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρόταση της Μόσχας και δεν γινει συμφωνία με τους Πατριάρχες που έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους δηλώνει ότι το Πατριαρχείο Μόσχας δεν θα μετέχει στην Σύνοδο. 

Ταυτόχρονα εκφράζει την άποψη ότι για την επιτυχή ολοκλήρωση της προετοιμασίας της Συνόδου θα μπορούσε να βοηθήσει μια «πραγματικά Πανορθόδοξη  Γραμματεία της Συνόδου» η οποία θα μελετήσει τις προτάσεις, θα λύσει τις ουσιαστικές διαφορές και θα πράξει την τελική επεξεργασία όλων των κειμένων προκειμένου να υπάρξει απομάκρυνση όλων των εμποδίων για την σύγκληση της και την ολοκλήρωση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου

Η οντολογία του προσώπου και η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος

Γεώργιος Σίσκος Δρ. Θεολογίας


Κείμενο με τίτλο Logomachy, Orthodoxy, and the Holy and Great Council με ημερομηνία 7/6/2016 του πρωτοπρεσβυτέρου Δρ. Doru Costache ανέβηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Γραφείου Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο (https://www.orthodoxcouncil.org/-/logomachy-orthodoxy-and-the-holy-and-great-council?inheritRedirect=true&redirect=%2Fcommentaries), με θέμα την κριτική των θέσεων του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου αναφορικά με τη θεολογία του προσώπου, κατά την παρέμβαση του στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμαΤὰ οὐσιαστικὰ προβλήματα μὲ τὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο.  (http://www.parembasis.gr/images/AGIA_MEGALH_SYNODOS_2016/NAYPAKTOY-IEROTHEOY_AMSOE-problemata-1.pdf).

Το κείμενο του ρουμάνου συντάκτη, με διακριτή ειρωνεία και με τόνο δημοσιογραφικής υπεραπλούστευσης, μέμφεται τον μητροπολίτη Ναυπάκτου για «αντί-περσοναλιστική σταυροφορία», η οποία θεωρεί οτι επισυμβαίνει εκτός τόπου και χρόνου αναφορικά με την Αγία και Μεγάλη σύνοδο και μάλιστα προδίδοντας, κατά την εντύπωσή του, υπερβολικά ανθρώπινα πάθη και παιχνίδια εξουσίας. Ενταγμένος, μάλιστα, ο ρουμάνος συντάκτης στο κλίμα της αμερικανο-αυστραλιανής «κουλτούρας» δίνει στην κριτική του Μητροπολίτη Ναυπάκτου αναφορικά με την οντολογία του προσώπου (η οποία αποτέλεσε μέρος των επισήμων επιστολών προς τη σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος) τον τίτλο «παιχνίδι θρόνων», δηλαδή τον τίτλο μιας από τις χειρότερες σειρές της αμερικανικής τηλεόρασης, στην οποία μεταξύ βασιλικών οίκων συμβαίνουν αμέτρητες δολοφονίες, ίντριγκες και όλων των ειδών οι ψυχολογικές διαστροφές και σαρκικές ανωμαλίες.

  Διαβάστε όλο το κείμενο εδώ:



Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

Μητροπολίτη Ναυπάκτου: Λίγο πρίν τήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο


Μέ λύπη παρακολουθῶ µερικές ἀπό τίς ἀπόψεις πού διατυπώνονται ὅτι, δηλαδή, ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος εἶναι ἡ µοναδική Σύνοδος πού γίνεται κατά τήν διαρρεύσασα δεύτερη χιλιετία τοῦ Χριστιανισµοῦ.....

Θά ἤθελα νά µνηµονεύσω µερικές σηµαντικές Συνόδους µετά τήν Ζ΄ Οἰκουµενική Σύνοδο, οἱ ὁποῖες δυστυχῶς παραθεωροῦνται.......

Ὕστερα ἀπό ὅλα αὐτά διερωτῶµαι γιά τό πῶς εἶναι δυνατόν ὅλες αὐτές οἱ σηµαντικές Σύνοδοι νά τεθοῦν στό περιθώριο, πρός χάριν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου πού πρόκειται νά συνέλθη στήν Κρήτη; Πῶς εἶναι δυνατόν νά ἰσχυρίζωνται µερικοί ὅτι ἡ ἐπικείµενη Σύνοδος εἶναι ἡ µοναδική Σύνοδος τῆς δεύτερης χιλιετίας; Πῶς εἶναι δυνατόν καί ἐπιτρεπτόν νά «ποδοπατῆται» ὅλη ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιαστική Παράδοση 1.200 χρόνων; Ποιοί ἔδωσαν αὐτήν τήν γραµµή σέ δηµοσιογράφους νά κάνουν λόγο γιά τήν Σύνοδο τῆς χιλιετίας; Ἀπό ποῦ τό γνωρίζουν αὐτό µερικοί δηµοσιογράφοι, οἱ ὁποῖοι µάλιστα δέν ἀσχολοῦνται ἰδιαιτέρως µέ τό ἐκκλησιαστικό ρεπορτάζ;

Τό ἐρώτηµα αὐτό εἶναι πολύ σηµαντικό. Αὐτός εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο θεωρῶ ἀναγκαῖο τοὐλάχιστον στό Μήνυµα πού θά ἀποφασισθῆ νά ἐκδοθῆ ἀπό τήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο, νά ἀναφερθοῦν αὐτές καί ἄλλες Σύνοδοι καί νά φανῆ ἡ συνεχής ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος στήν Ἐκκλησία. ∆έν µποροῦµε νά παίζουµε µέ τά ἐκκλησιαστικά καί δογµατικά ζητήµατα καί τήν ὅλη ἐκκλησιαστική παράδοση. Ἑποµένως, ὅταν λέγεται ὅτι ἡ ἐπικείµενη Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος θά εἶναι ἡ Σύνοδος πού συνέρχεται µετά ἀπό 1200 χρόνια, εἶναι παραπλάνηση, καί στήν πραγµατικότητα παράκαµψη καί παραθεώρηση ὅλων αὐτῶν τῶν Μεγάλων Συνόδων, καί τελικά καταλήγει σέ «προδοσία» τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως. Πιθανόν ἐπιδιώκεται νά δηµιουργήση µιά νέα ἐκκλησιολογία. Ἄν δέν ὑπάρχη ἕνας τέτοιος σκοπός, θά πρέπει ὁπωσδήποτε στό Μήνυµα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου νά γίνη µνεία ὅλων τῶν Ἁγίων, Μεγάλων Συνόδων τῆς δεύτερης χιλιετίας. ∆ιαφορετικά θά ἐπιβεβαιωθῆ αὐτή ἡ ὑποψία......


Μέ πολύ σεβασµό, παρακαλῶ ἱκετευτικῶς τούς Προκαθηµένους τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, πού τελικά θ΄α παραστοῦν, ἰδίως τόν Παναγιώτατο Οἰκουµενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολοµαῖο, ὁ ὁποῖος κοπίασε γιά νά φθάσουν τά πράγµατα ἕως ἐδῶ, νά ἀναφέρουν ρητῶς ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτή εἶναι συνέχεια τῶν Συνόδων τοῦ Μεγάλου Φωτίου, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαµᾶ, τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τῶν Μεγάλων Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς, τῶν 17 Προκατόχων τους, ἐκ τῶν ὁποίων µερικοί ἐµαρτύρησαν γιά τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας. ∆ιαφορετικά θά ὑπάρχη ἕνας ἐπί πλέον λόγος νά ἀπαξιωθῆ στήν συνείδηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώµατος ὡς Σύνοδος ἀντιφωτιανή, ἀντιπαλαµική, ἀντιµαρκιανή (Μάρκου Εὐγενικοῦ), ἀντιφιλοκαλική! Αἰσθάνοµαι ὅτι κατά τήν διάρκεια τῶν Συνεδριάσεων τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου θά ὑπάρξουν Συνοδικοί πού θά αἰσθανθοῦν τήν φωνή τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων, τά αἵµατα τῶν Μαρτύρων τῆς πίστεως, τά δάκρυα καί τούς ἀγῶνες τῶν ἀσκητῶν, τούς ἱδρῶτες τῶν ἱεραποστόλων, τήν προσευχή τῶν «τοῦ Χριστοῦ πενήτων», τήν προσδοκία τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ. ∆υστυχεῖς θά εἶναι ὅσοι δέν θά τό αἰσθανθοῦν αὐτό, οὔτε θά τό καταλάβουν.

Διαβάστε όλο το κείμενο εδώ:

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Το Πατριαρχείο Σερβίας θέτει θέμα συμμετοχής στην Μεγάλη Σύνοδο και ζητά την αναβολή της

Το Πατριαρχείο Σερβίας με επιστολή του πρός τον Οικουμενικό Πατριάρχη θέτει θέμα συμμετοχής της Σερβικής Εκκλησίας στην Μεγάλη Σύνοδο και ζητά την αναβολή της ή να θεωρηθεί η Σύνοδος της Κρήτης Προσυνοδική της Μεγάλης Συνόδου που θα οριστεί στο μέλλον

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΤΟΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ



Ἐν Πειραιεῖ τῇ 7 Ἰουνίου 2016

 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΤΟΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Διαβάστε το κείμενο εδώ:

Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «αποκλειστικά» μόνον αυτή η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 6η Ιουνίου 2016

Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «αποκλειστικά» μόνον αυτή η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία

Σύντομη κριτική μελέτη στη δημοσίευση του Θεοφ. Επισκόπου Αβύδου κ. Κυρίλλου, καθηγητού της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο: «Εμπιστεύομαι την Εκκλησία»

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο εδώ:

CAN A COUNCIL OF ORTHODOX BISHOPS IMPART "ECCLESIALITY" TO THE HETERODOX?

CAN A COUNCIL OF ORTHODOX BISHOPS IMPART "ECCLESIALITY" TO THE HETERODOX?
The challenge of the upcoming Great Council
Professor Demitrius Tselegidis
Instructor of Dogmatic Theology
The Aristotle University of Thessaloniki
---
{Editor's Note: This is by far the best theological analysis of the dogmatic errors and unorthodox approach of the coming Council. If you read only one text on the Council, I recommend you read this.
Our many thanks to Fr. Nicholas K. for his sacrificial and loving-kindness in laboring to translate this into English. }
---
Standing here I feel an obligation to publicly thank, from the bottom of my heart, our gracious host, the intense warrior and good shepherd, who has been honored time and time again with the reproach that Christ spoke of in the Beatitudes, Metropolitan Seraphim of Piraeus, for taking the responsibly to organize this excellent Pan-Ηellenic Theological Conference for the enlightenment of the Church’s flock, especially at this crucial moment in time. Because the topic we are dealing with here transcends the bounds of our local Church and concerns the One, Holy Catholic and Apostolic Orthodox Church throughout the earth.
It seems, at this point, based on the proceedings and the issues at hand, that the Holy and Great Council which will soon convene, will be anything but Holy and Great.
To be sure, we could make the case that it is only making a show at being Holy. And we say this based on the lack of actual conciliarity which it exhibits. Primarily, this is due to the severe lack of Orthodox ecclesiastical consciousness by which it is ruled. This great lack of Orthodox ecclesiastical consciousness is particularly and unquestionably proved by the erroneous ecclesiology which is proposed by the text: “Relations of the Orthodox Church with the Rest of the Christian World,” which has been put forward for ratification. From what has been said it is clear that the Council in question is not “following the Holy Fathers.” Consequently, it can’t be Holy.
Furthermore, it is also making a show only at being Great. Rather, it should be self-distinguished as minor, since only a few chosen bishops will even be present. In reality it is an expanded Council of Primates. The great majority of local Orthodox bishops will be absent, without the possibility of voting and unable to express the dogmatic consciousness of their Church’s faithful. Specifically, less than one third of the bishops of the Church of Greece will be present, where as the Church of Russia will not even have ten percent of its bishops at the Council. In reality, not even the bishops present at the Council will have a direct vote, since their vote will be expressed only through the Primate, and that only if it is a majority of the representatives of the Local Autocephalous Church. A phenomenon clearly anti-Canonical and unprecedented in the history of the Church. What we have before us is rather a parody of a Pan-Orthodox Council, at which all of the Orthodox bishops will not be present. Thus, we are unwittingly reminded of the Council “according to merit” [ἀριστίνδην] which took place under the dictatorship! Yet, it even surpasses that Council in anti-canonicity.
The straight and honest answer to the title of our talk, “Can a Council of Orthodox bishops give ecclesiality to the heterodox” is an unequivocal “no.” No Pan-Orthodox Council is able to impart ecclesiality to the heterodox if it wants to infallibly express the Orthodox identity throughout the ages, as the One, Holy, Catholic and Apostolic Church, consistent with the definition of the Second Ecumenical Council, the well-known Symbol of Faith.
The dogmas of the Church, as believed and lived by the faithful, are salvific. That is to say they have a soteriological character, because they express succinctly the Holy Spirit filled content of the life of the Church. The life of the Church is divine-human and is sacramentally transmitted to its body by its life giving and sanctifying Head, the Son of God, one of the Holy Trinity.
Our bishops do not attend councils, to ratify that which other bishops and theologians prepared for them and in their absence, let alone to sign already drawn up statements. This act is a mockery of the Church’s conciliarity and of the Holy Spirit. Bishops attend councils, as the highest ecclesiastical leaders of the local churches, to establish (“on equal terms” with their fellow bishops) the right teaching of the faith and to express the divine life of the Church, to confront the new controversies and challenges within the new conditions of life, always humbly and “following the Holy Fathers.” In this way they act in accordance with the Holy Tradition of the Church.