Στην συζήτηση, η οποία υπήρξε μάλλον έντονη, πήραν μέρος πολλοί Ιεράρχες και τονίστηκε ιδιαίτερα η έλλειψη ενημερώσεως της Ιεραρχίας γύρω από αυτά τα θέματα.
Για το θέμα της πορείας του διαλόγου και ιδιαίτερα με τους Ρωμαιοκαθολικούς εκδόθηκε και σχετικά ανακοινωθέν από την Σύνοδο της Ιεραρχίας.
Χαρακτηριστικό του όλου θέματος είναι ότι σε κανένα σημείο του ανακοινωθέντος της Ιεραρχίας δεν διαφαίνεται καμία απολύτως καταδίκη του κειμένου της Ομολογίας Πίστεως και των άλλων κειμένων που ασκούσαν κριτική στον οικουμενισμό.
Καμία καταδίκη, καμία τιμωρία, κανένα μέτρο κατά των αντιδρώντων, που σημαίνει καμία ανταπόκριση και καμία παραχώρηση στις "προσταγές" του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Χαρακτηριστική μάλιστα είναι η δήλωση του εκπροσώπου της Ιεραρχίας, Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου ότι "δεν υπάρχει σχισματική τάση στο εσωτερικό της Εκκλησίας της Ελλάδος", παρά τα όσα έλεγε στην επιστολή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Ορθές οι επισημάνσεις σας για την αποτυχία του Πατριάρχη να πάρει την κεφαλήν των παραδοσιακών πιστών επί πίνακι όπως ζήτησε με επιστολή του στην Ιεραρχία ο Παναγιότατος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην τρέφουμε όμως ψευδαισθήσεις. Οι οποιες θετικές αποφάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν θα έχουν πρακτικό αποτέλεσμα αν δεν αλλάξουν οι διαχειριστές του διαλόγου. Ενόσω ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας ο εισηγητής της βαπτισματικής θεολογίας βρίσκεται επικεφαλής των διαλόγου οι οικουμενιστές θα έχουν το πάνω χέρι στους διαλόγους.
Αποδειξη; Οι Μεσσηνίας και Αχαίας είχαν εντολή από την Ιεραρχία να διεξάγουν το διάλογο μέσα στα κανονικά του πλαίσια. Δηλαδή να μη συμμετάσχουν σε συμπροσευχή. Και όμως! Αυτό ακριβώς θα έκαναν αν δεν τους χαλούσαν τα σχέδια οι ορθόδοξοι πιστοί.
Αν θέλουμε να αλλάξει η πορεία των διαλόγων πρέπει να αλλάξουν πρώτιστα τα πρόσωπα που τον διαχερίζονται.
..."Χαρακτηριστικό του όλου θέματος είναι ότι σε κανένα σημείο του ανακοινωθέντος της Ιεραρχίας δεν διαφαίνεται καμία απολύτως καταδίκη του κειμένου της Ομολογίας Πίστεως και των άλλων κειμένων που ασκούσαν κριτική στον οικουμενισμό"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη γιατί μπερδεύτηκα!
Το θέμα μας ήταν να καταδικαστεί η Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού και όσοι την υπέγραψαν ή να καταδικαστεί ο Οικουμενισμός και οι υποστηρικτές του; Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος προβληματίζεται για τη Μυστηριακή Χάρη από τη στιγμή που μνημονεύει ή και συμπροσεύχεται- συλειτουργεί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ Βαρθολομαίο και με Επισκόπους που έχουν προσχωρήσει στον Οικουμενισμό;
Απασχολεί το ζήτημα του μαγαρίσματος της Θείας Κοινωνίας από τη μνημόνευση αιρετικών κατά τη Θεία Λειτουργία;
Επίσης, προβληματίζεται για τη χειροτονία Επισκόπων της; Εννοώ ότι για να χειροτονηθεί κάποιος Επίσκοπος πρέπει να έχει 1) Ορθόδοξη Πίστη και 2) Αποστολική Διαδοχή.
Όταν γίνονται χειροτονίες μόνο με την Αποστολική Διαδοχή δεν προκύπτει ζήτημα όσον αφορά πάντοτε τη Μυστηριακή Χάρη;
ΥΣ Πιστεύω ότι προβληματίζεται η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν βλέπω να προβαίνει στις σωστές ενέργειες κατά το παράδειγμα των Αγίων Πατέρων ορθοτομώντας τον λόγο της αληθείας.
Ένας προβληματισμένος και στενοχωρημένος πιστός