Βιβλιοπαρουσίαση:
Η ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ
ΤΗΣ Β' ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Μία ορθόδοξη διερεύνηση του Βαπτίσματος και της Εκκλησίας
κατά το Διάταγμα περί Οικουμενισμού
του Πρωτοπρεσβυτέρου Πέτρου Χιρς
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα "Μέγας Αλέξανδρος" του ΙΕΚ ΑΚΜΗ Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη 18 Ιουνίου, ηβιβλιοπαρουσίαση του νέου βιβλίου του πρωτοπρεσβυτέρου Πέτρου Χιρς «Η Εκκλησιολογική Αναθεώρηση της Β΄Βατικανής Συνόδου: Μία ορθόδοξη διερεύνηση του Βαπτίσματος και της Εκκλησίας κατά το Διάταγμα περί Οικουμενισμού» (εκδόσεις Uncut Mountain Press). Πρόκειται για τη διδακτορική διατριβή του π. Πέτρου Χιρς με επιβλέποντα τον Καθηγ. Δημήτριο Τσελεγγίδη, που εγκρίθηκε με άριστα από τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ.
Το βιβλίο παρουσίασαν ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος και ο καθηγητής Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Αν. Καθηγητής Α.Π.Θ. Ιωάννης Κουρεμπελές. Ο συγγραφέας, πρωτοπρεσβύτερος Πέτρος Χιρς, αναφέρθηκε εκτενώς στους λόγους που τον οδήγησαν στη επιλογή του θέματος της διδακτορικής του διατριβής. Ακολούθησαν ερωταπαντήσεις και διάλογος. Η βιβλιοπαρουσίαση έκλεισε με θερμά λόγια του παρισταμένου Σεβ. Μητροπολίτου Ιερισσού, Αρδαμερίου και Αγίου Όρους κ.κ. Θεοκλήτου για τον π. Πέτρο Χιρς, κληρικό της Ι. Μητροπόλεώς του.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.κ. Ιερόθεος μεταξύ άλλων παρουσίασε αναλυτικά τρία κύρια σημεία του βιβλίου: 1) Τις πηγές και την προέλευση της «βαπτισματικής θεολογίας» με τη σταδιακή απομάκρυνση από την Πατερική παράδοση και διδαχή, από τα πρώτα βήματα του Ιερού Αυγουστίνου, στην αποφασιστική διαφοροποίηση του Θωμά Ακινάτη και τελικά στην καινοτόμο εκκλησιολογία του Yves Congar και συνακόλουθα της Β΄ Βατικανής Συνόδου, 2) Τη νέα «communio» εκκλησιολογία της Β' Βατικανής Συνόδου και την ασυνέχειά της με την προηγούμενη εκκλησιολογία του Πάπα Πίου ΙΒ΄, καθώς και την έντονη διαφοροποίηση και πλήρη αποξένωσή της από την Πατερική εκκλησιολογία της Ορθοδοξίας, και 3) Την έλλειψη από τα κείμενα της Β΄ Βατικανής Συνόδου της διακρίσεως των ακτίστων ενεργειών καθώς και την παντελή απουσία αναφοράς στην περί δαιμονίων διδασκαλία της Εκκλησίας (διάκριση των πνευμάτων).