Κυκλοφόρησε το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Παρακαταθήκη με θέματα για τη Μεγάλη Σύνοδο και άλλα επίκαιρα σημαντικά ζητήματα.
Από την ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να ενημερώνεστε για το θέμα του οικουμενισμού και τα σύγχρονα οικουμενιστικά ανοίγματα.
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος: Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως (Σαμπεζύ Γενεύης 11-17.10.2015) «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον»
Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως
(Σαμπεζύ Γενεύης 11-17.10.2015)
«Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον»
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
"καταθέτουμε τις σκέψεις μας αυτές εν ειλικρινεία ενώπιον του Θεού και της Εκκλησίας Του, με πολύ συνοχή καρδιάς και με την ευχή όλες οι ανησυχίες και οι εκτιμήσεις μας να αποδειχθούν λανθασμένες. Με τη βεβαιότητα ότι ο Θεός, που χρησιμοποίησε την άλογη όνο για να στείλει το μήνυμά Του στον Βαλαάμ, μπορεί χορηγώντας τη Χάρη Του, να θεραπεύσει τις αστοχίες, να αναπληρώσει τις ελλείψεις και να αξιοποιήσει τις σκέψεις αυτές στον υγιή εκκλησιαστικό προβληματισμό και τη φιλόθεη ανησυχία, μακριά από φανατισμούς και ακρότητες με δέος και σεβασμό στο μεγάλο γεγονός της επί το αυτό εν Πανορθοδόξω Συνόδω συνάξεως της Ορθοδόξου Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας" (από την εισαγωγή του σχολιασμού).
"Το Κείμενο αυτό (της Ε΄ ΠΠΔ) μπορεί να μην έχει τη μορφή και τη δομή δογματικού όρου, εν τούτοις κατ’ ουσίαν είναι δογματικό Κείμενο, αφού αναφέρεται στη δογματική περί Εκκλησίας διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας και, συνεπώς, η Εκκλησία – δηλ. όλοι εμείς, κλήρος και λαός – οφείλουμε να το αντιμετωπίζουμε ως τη δογματική απόφαση της Πανορθοδόξου Συνόδου... Ελπίζουμε και προσευχόμαστε το Άγιο Πνεύμα να επισκιάσει επί την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο ώστε «επομένη τοις αγίοις Πατράσιν» και ορθοτομούσα τον λόγον της του Χριστού αληθείας να καταταγεί από την αλάθητη εκκλησιαστική συνείδηση στη σειρά των Αγίων και Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας μας προς δόξαν Θεού, αγαλλίαση του Λαού Του και καταισχύνη των εχθρών της Αληθείας" (από τα συμπεράσματα του σχολιασμού).
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Ε΄ ΠΠΔ - περί Οικουμενισμού by EpomeniToisAgPatrasi
Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ δεν συμφωνεί με την Κατεύθυνση Ισλαμικών Σπουδών στην Θεολογική Θεσσαλονίκης
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
Σχετικώς με τη δημοσιότητα την οποία έχει λάβει το
ζήτημα της ίδρυσης Κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών του
Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και λόγω των εσφαλμένων πληροφοριών και ανακριβειών που διαδίδονται, με
αποτέλεσμα τη δημιουργία παραπλανητικών εντυπώσεων,
επιθυμούμε, προς αποκατάσταση της αληθείας, να καταστήσουμε σαφές ότι:
Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
αποφάσισε στη Συνεδρίασή του υπ’ αριθμ. 519/9-4-2014, με
συντριπτική πλειοψηφία (28 ναι, 2 όχι και 1 λευκό) την έγκριση
κειμένου, σύμφωνα με το οποίο: «με την απόφαση ίδρυσης
Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών
αλλοιώνεται ο μέχρι τώρα χαρακτήρας της Σχολής και η
ακαδημαϊκή της αντιστοίχηση με τα διεθνώς κρατούντα»,
τονίζοντας περαιτέρω ότι: «Η Θεολογική Σχολή κατά το
επιστημονικό της περιεχόμενο και το σκοπό ιδρύσεως και
λειτουργίας της είναι επιστημολογικά αναρμόδια για την
οργάνωση προγραμμάτων σπουδών άλλων θρησκειών».
Παράλληλα, και εφόσον οι εμπνευστές της παραπάνω
Κατεύθυνσης διεκήρυσσαν ότι στόχος τους ήταν η κάλυψη των
αναγκών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης σε
εκπαιδευτικούς, προτείναμε την οργάνωση ενός προγράμματος
σπουδών με την ευθύνη των καθ’ ύλη αρμοδίων Παιδαγωγικών
Τμημάτων. Η απόφαση αυτή στάλθηκε στον Υπουργό Παιδείας
και Θρησκευμάτων, στον Πρύτανη του Α.Π.Θ. και σε άλλους
αρμόδιους φορείς.
Οι θέσεις αυτές του Τμήματός μας έχουν ευρύτερα
γνωστοποιηθεί προφορικώς και εγγράφως και δεν έχουν
μεταβληθεί έκτοτε. Αντίθετα ο προβληματισμός και οι
ανησυχίες μας επιτείνονται, τόσο διότι οι κτηριακές υποδομές
της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. δεν επαρκούν για να
στεγάσουν ένα τρίτο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών, όσο
και λόγω των προβλημάτων που πιθανώς θα προκύψουν
εξαιτίας της συστέγασης δύο ανομοιογενών προγραμμάτων
σπουδών.
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Πρόεδρος Τμήματος Ποιμαντικής
και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ.
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016
π. Πέτρος Χίρς, Σχόλιο για την κοινή διακήρυξη του Πάπα και του Πατριάρχη Μόσχας στην Κούβα
“Οι περισσότεροι παρατηρητές της συνάντησης του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου με τον πάπα Φραγκίσκο, στην Κούβα την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016, επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους σε πολιτικά, ηθικά ή άλλα δευτερεύοντα ζητήματα - μηνύματα της ιστορικής αυτής προσέγγισης. Για τον Ορθόδοξο παρατηρητή ωστόσο, ένα είναι το πρωτεύον θέμα: οι συνέπειες της κοινής δήλωσης τους, σε ο,τι αφορά την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία.
Από το ύφος και τη λεκτική διατύπωση του ανακοινωθέντος συνάγεται ότι το Βατικανό συνέταξε την αρχική μορφή της κοινής δήλωσης του πάπα και του Πατριάρχη Μόσχας, η δε Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έκανε τις διορθώσεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα η φράση: «πλήρης ενότητα»). Οι «συνθηματικές» φράσεις της νέας εκκλησιολογίας της Β’ Βατικανής Συνόδου είναι προφανείς σε πολλά σημεία του κειμένου. (Αν είχε γραφεί από εκπρόσωπο της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι η υιοθέτηση της νέας εκκλησιολογίας στη Μόσχα έχει προχωρήσει περισσότερο απ’ ότι αρχικά θεωρήθηκε).
Παρακάτω επισημαίνω ορισμένες φράσεις και προτάσεις της κοινής δήλωσης, που θα μπορούσαν να θυμίζουν τη νέα εκκλησιολογία της Β’ Βατικανής Συνόδου (και οι οποίες μπορούν να ερμηνευτούν ως συνεπείς προς αυτήν).
Δείτε ιδίως τις λέξεις με πλάγια γράμματα (italics) :
1. «συναντηθήκαμε ως αδελφοί στη Χριστιανική πίστη»
2. «για να συζητήσουμε τις αμοιβαίες σχέσεις μεταξύ των Εκκλησιών»
3. «μοιραζόμαστε την ίδια πνευματική Παράδοση της πρώτης χιλιετίας του Χριστιανισμού»
4. «να προσευχηθούμε στον Κύριο με ανανεωμένο ζήλο για την πλήρη ενότητα όλων των μαθητών Του»
π. Πέτρος Χίρς, Σχόλια για την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και τις αποκλίσεις απ' αυτήν, με αιχμή την "οικονομία" και με δούρειο ίππο τον οικουμενισμό.
Πρωτοπρεσβύτερος Πέτρος Χιρς.
Ένα σύντομο σχόλιο για το «κοινόν ποτήριον» και τα βήματα προς την ενότητα της Ορθοδοξίας με την ετεροδοξία..
Στην καλή ανησυχία, που καλλιεργείται από ορισμένους Ορθοδόξους, σχετικά με την «παναίρεση» του οικουμενισμού (την εκκλησιολογική-θεολογική άρνηση της υπάρξεως μίας Εκκλησίας, η οποία είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία), ακούει κανείς συχνά μια κοφτή απάντηση: ότι «αυτό δεν θα συμβεί ποτέ», «δεν υπάρχει καμμία περίπτωση να έλθουμε εμείς σε κοινωνία με τη Ρώμη», κ.ο.κ. Αυτός ο καθησυχαστικός τρόπος αποσκοπεί να μας βάλει σε εφησυχασμό και να επικεντρώσει τις αγωνίες μας μόνον στο ζήτημα του «κοινού ποτηρίου».
Μολαταύτα, ούτε τώρα ούτε κατά τα προηγούμενα, 30 και παραπάνω, χρόνια ήταν αυτό το διακύβευμα · στην πραγματικότητα άλλο είναι το τρέχον επίμαχο ζήτημα. Ακόμη κι αν δεν έλθουμε ποτέ σε κοινωνία με οποιονδήποτε ετερόδοξο, η πιθανότητα να υιοθετηθεί μια αιρετική εκκλησιολογία είναι υπαρκτή. Ιδού, ένας τρόπος να κατανοήσουμε αυτό που συμβαίνει και πώς ο εχθρός μας προετοιμάζει για να αποδεχθούμε μια αιρετική εκκλησιολογία και συνακόλουθα μια ψευδοένωση.
Έτσι εξηγώ την κατάσταση σε ορισμένους από τους ενορίτες μου: αυτή τη στιγμή η οικουμενιστική νοοτροπία θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε ότι είμαστε μνηστευμένοι με τον Παπικό Προτεσταντικό, δηλ. τον Καθολικισμό. Έτσι, τους ακούτε συχνά να λένε ότι έχουμε την ίδια πίστη αλλά, δυστυχώς, δεν μπορούμε να μεταλαμβάνουμε μαζί. Το επόμενο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε, εν συνόδω, ότι είμαστε «εκκλησία» αμφότεροι, παρότι η μία πλευρά είναι περισσότερο από την άλλη (εξαρτάται από την οπτική γωνία). Αυτό ισοδυναμεί με γάμο, δηλ. με αναγνώριση των μυστηρίων και του εκκλησιαστικού χαρακτήρα (ecclesiality). Αυτό λοιπόν επιτυγχάνει ουσιαστικά, παρότι διστακτικά και με διγλωσσία, το κείμενο «σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον χριστιανικό κόσμο». Από τη στιγμή που τελεστεί ο γάμος, είναι ζήτημα χρόνου μέχρι το ζευγάρι των νεονύμφων να αποσυρθεί στα ενδότερα και να ολοκληρώσει τη σχέση του. Αυτό είναι το κοινόν ποτήριον. Είτε αυτό έλθει λίγο αργότερα ή πιο σύντομα ή και καθόλου, δεν έχει μεγάλη σημασία, διότι ο γάμος είναι το κλειδί που δίνει τέλος στον χωρισμό. Μην προσηλώνεστε στο ζήτημα της ολοκλήρωσης…. Η αναγνώριση των μυστηρίων και του «εκκλησιαστικού χαρακτήρα» είναι το παν εδώ.
Μολαταύτα, ούτε τώρα ούτε κατά τα προηγούμενα, 30 και παραπάνω, χρόνια ήταν αυτό το διακύβευμα · στην πραγματικότητα άλλο είναι το τρέχον επίμαχο ζήτημα. Ακόμη κι αν δεν έλθουμε ποτέ σε κοινωνία με οποιονδήποτε ετερόδοξο, η πιθανότητα να υιοθετηθεί μια αιρετική εκκλησιολογία είναι υπαρκτή. Ιδού, ένας τρόπος να κατανοήσουμε αυτό που συμβαίνει και πώς ο εχθρός μας προετοιμάζει για να αποδεχθούμε μια αιρετική εκκλησιολογία και συνακόλουθα μια ψευδοένωση.
Έτσι εξηγώ την κατάσταση σε ορισμένους από τους ενορίτες μου: αυτή τη στιγμή η οικουμενιστική νοοτροπία θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε ότι είμαστε μνηστευμένοι με τον Παπικό Προτεσταντικό, δηλ. τον Καθολικισμό. Έτσι, τους ακούτε συχνά να λένε ότι έχουμε την ίδια πίστη αλλά, δυστυχώς, δεν μπορούμε να μεταλαμβάνουμε μαζί. Το επόμενο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε, εν συνόδω, ότι είμαστε «εκκλησία» αμφότεροι, παρότι η μία πλευρά είναι περισσότερο από την άλλη (εξαρτάται από την οπτική γωνία). Αυτό ισοδυναμεί με γάμο, δηλ. με αναγνώριση των μυστηρίων και του εκκλησιαστικού χαρακτήρα (ecclesiality). Αυτό λοιπόν επιτυγχάνει ουσιαστικά, παρότι διστακτικά και με διγλωσσία, το κείμενο «σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον χριστιανικό κόσμο». Από τη στιγμή που τελεστεί ο γάμος, είναι ζήτημα χρόνου μέχρι το ζευγάρι των νεονύμφων να αποσυρθεί στα ενδότερα και να ολοκληρώσει τη σχέση του. Αυτό είναι το κοινόν ποτήριον. Είτε αυτό έλθει λίγο αργότερα ή πιο σύντομα ή και καθόλου, δεν έχει μεγάλη σημασία, διότι ο γάμος είναι το κλειδί που δίνει τέλος στον χωρισμό. Μην προσηλώνεστε στο ζήτημα της ολοκλήρωσης…. Η αναγνώριση των μυστηρίων και του «εκκλησιαστικού χαρακτήρα» είναι το παν εδώ.
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016
Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Πρέπει να ελπίζουμε ή να ανησυχούμε;
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητής Α.Π.Θ.
Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Πρέπει νὰ ἐλπίζουμε ἢ νὰ ἀνησυχοῦμε;
Πρόλογος
Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ προυσιάσθηκε ὡς κύρια εἰσήγηση στὸ
Διεθνὲς Θεολογικὸ Συνέδριο, ποὺ συνεκάλεσε ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Μολδαβίας στὴν
πρωτεύουσα Κισινάου τοῦ ἀνεξάρτητου Μολδαβικοῦ κράτους, στὶς 21 Ἰανουαρίου τοῦ
2016. Τὸ γενικὸ θέμα τοῦ Συνεδρίου ἦταν: «Διαθρησκειακὸς Συγκρητισμός».
Ἡ εἰσήγηση αὐτὴ συμπληρώθηκε καὶ ἀπὸ θέσεις τῆς εἰσηγήσεως
τοῦ π. Ματθαίου Βουλκανέσκου, ὁ ὁποῖος παρουσίασε τὴν «Νέα Ὁμολογία Πίστεως κατὰ
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», ποὺ συνέταξε καὶ ἐκυκλοφόρησε ἡ Ρουμανικὴ Σκήτη τοῦ Τιμίου
Προδρόμου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγίστης Λαύρας Ἁγίου Ὄρους, ὑπογεγραμμένη ἀπὸ ὅλους
τοὺς μοναχοὺς τῆς Σκήτης, ὅπως καὶ ἀπὸ τοὺς ἐκπροσώπους τῆς «Συνάξεως Ὀρθοδόξων
κληρικῶν καὶ Μοναχῶν» (βλ.Θεοδρομία 17 (2015) 73-83.
Αὐτή, λοιπόν, ἡ συμπληρωμένη εἰσήγηση ὑπογράφτηκε ἀπὸ ὅλα τὰ
μέλη τοῦ Συνεδρίου καὶ ἀπὸ τὸ πολυπληθὲς ἀκροατήριο τῶν Ὀρθοδόξων Μολδαβῶν, ποὺ
ξεπερνοῦσε τὰ χίλια πεντακόσια (1500) πρόσωπα καὶ ἐπλημύρισε τὴν μεγάλη αἴθουσα
ὅπου ὡμίλησε τὴν ἑπομένη ἡμέρα (22-1-2016) ὁ π. Θεόδωρος. Τὸ ὑπογεγραμμένο
κείμενο ἐστάλη στὴν ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας. Ἐδῶ δημοσιεύεται χωρὶς
τὶς συμπληρωματικὲς θέσεις.
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016
Μητροπολίτης Ναυπάκτου: «Χωρίς τήν ἔγκριση τῶν Ἱεραρχῶν ἡ σύνταξη τῶν κειμένων τῆς Μεγάλης Συνόδου»
Ὁ Μητροπόλίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος μέ δύο ἐπιστολές του πρός τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο καί τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀσκεῖ κριτική στά κείμενα τῆς Μεγάλης Συνόδου, ἀναδεικνύει τά θεολογικά καί δογματικά προβλήματά τους καί κάνει λόγο γιά ἔλλειψη ἐνημέρωσης τοῦ Σώματος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016
Φραγκούλης Φράγκος: «Προϊοῦσα Ἰσλαμοποίηση τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Εὐρώπης (προσφυγικό, μεταναστευτικό, δημογραφικό)»
Διαβάστε παρακάτω την εισήγηση του κ. Φραγκούλη Φράγκου αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού με θέμα «Προϊοῦσα Ἰσλαμοποίηση τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Εὐρώπης (προσφυγικό, μεταναστευτικό, δημογραφικό)» από την εκδήλωση με τίτλο “Μένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι” στο Βελλίδειο συνεδριακό κέντρο στη Θεσσαλονίκη στις 14-02-2016.
Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016
Μεγαλειώδης εκδήλωση στο Βελλίδειο με θέμα «ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ»
Πλήθος κόσμου κατέκλυσε ασφυκτικά το Βελλίδειο το απόγευμα της Κυριακής 14 Φεβρουαρίου για να εκδηλώσει την πρόθεσή του να υπερασπιστεί το αναφαίρετο δικαίωμα διατήρησης της Ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας. Αυτό το δικαίωμα τελευταία επιβουλεύονται όλο και εντονότερα όλο και περισσότεροι. Σε αυτούς, δυστυχώς και αυτοκαταστροφικά, ανήκουν και ορισμένοι που είναι εντεταλμένοι να διοικούν και να κυβερνούν.
Ο πρώτος ομιλητής κ. Φραγκούλης Φράγκος εξήγησε ότι το δημογραφικό είναι το πλέον σημαντικό εθνικό θέμα και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση αντιμετώπισή του. Κάλεσε όλους όσους έκαναν λάθη στο μεταναστευτικό να προβούν σε συγκεκριμένες διορθωτικές κινήσεις και να επανορθώσουν.
Ο Παν/τος Αρχιμ. Αθανάσιος Αθανασίου στιγμάτισε την ακατάσχετη αγαπολογία προς απίστους και αιρετικούς από όσους την ίδια στιγμή δείχνουν ιδιαίτερη σκληρότητα στην αντιμετώπιση όσων κρατούν ανόθευτη την πίστη.
ΨΗΦΙΣΜΑ Ἡμερίδος μέ θέμα: «Μένουμε Ἕλληνες καί Ὀρθόδοξοι» (Δείτε φωτογραφικό υλικό από τη χθεσινή εκδήλωση)
ΨΗΦΙΣΜΑ
Ἡμερίδος μέ θέμα: «Μένουμε Ἕλληνες καί Ὀρθόδοξοι»
Ὅλοι ἐμεῖς πού συγκεντρωθήκαμε σήμερα Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016, στό Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο τῆς Θεσσαλονίκης, στήν Ἡμερίδα πού συνδιοργάνωσαν ἐπιτυχῶς: ἡ Ἱερά Μητρόπολις Θεσσαλονίκης, ἡ Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων (Π.Ε.Θ.) καί τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῆς Θεσσαλονίκης, ἀφοῦ ἀκούσαμε μέ προσοχή τίς τρεῖς εἰσηγήσεις τοῦ προγράμματος: α) «Προϊοῦσα ἰσλαμοποίηση Ἑλλάδος καί Εὐρώπης» σέ σχέση μέ τό κρίσιμο πρόβλημα τοῦ δημογραφικοῦ καί τό λεγόμενο προσφυγικό καί μεταναστευτικό, θέμα πού ἀνέπτυξε ὁ στρατηγός ἐ. ἀ. Φραγκούλης Φράγκος, ἐπίτιμος ἀρχηγός Γ.Ε.Σ., β) «Τμῆμα Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στή Θεολογική Σχολή τοῦ Α.Π.Θ.», πού εἰσηγήθηκε ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Προηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου καί γ) «Ἡ μετάλλαξη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν», πού πραγματεύθηκε ὁ Δρ. Κωνσταντῖνος Σπαλιώρας, θεολόγος Καθηγητής καί Πρόεδρος τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων (Π.Ε.Θ.), διατρανώνουμε ὁμοφώνως:
1. Μένουμε Ἕλληνες καί Ὀρθόδοξοι, ὑπερασπιζόμενοι ὅσα μᾶς ἐξασφάλισαν μέ τούς ἱδρῶτες καί τά αἵματά τους οἱ ἅγιοι καί οἱ ἥρωες τῆς ἐνδόξου Ἱστορίας μας, παλαιότερης καί νεώτερης.
2. Ἀντιστεκόμαστε στήν ἐπιβολή τῶν στόχων τῆς διαβόητης Νέας Τάξεως Πραγμάτων, ἡ ὁποία προωθώντας τό Ἀφροασιατικό ἰσλαμικό στοιχεῖο στήν Εὐρώπη, ἀποβλέπει στή συρρίκνωση, ὑποχώρηση καί ἐξαφάνιση τοῦ εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ, ὅπως τόν γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, καί ἰδιαίτερα τοῦ Ἑλληνικοῦ καί Ὀρθοδόξου πολιτισμοῦ.
3. Καλοῦμε τήν ἑλληνική κυβέρνηση νά ἀφουγκρασθεῖ τήν ἀγωνία καί τό μήνυμα αὐτό, πού στέλνει ἀποφασιστικά ὁ ἑλληνικός λαός, καί νά ἀλλάξει πολιτική. Νά πεῖ ΟΧΙ στή μετατροπή τῆς Ἑλλάδος σέ «ἀποθήκη» παρανόμων μεταναστῶν, σέ σταυροδρόμι διέλευσης τζιχαντιστῶν, ὅπως φάνηκε καί ἀπό τό τρομοκρατικό χτύπημα στό Παρίσι στίς 13 Νοεμβρίου 2015 μέ 130 νεκρούς καί 250 τραυματίες.
4. Λέμε «ΟΧΙ» στή λειτουργία Τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν μέσα στή Θεολογική Σχολή Α.Π.Θ. Ἡ κλιμακούμενη ἰσλαμική βία προοιωνίζει ὅτι τό Τμῆμα αὐτό θά ἐξελιχθεῖ σέ φυτώριο ἰσλαμικοῦ ἐξτρεμισμοῦ καί ὁρμητήριο τζιχαντιστῶν.
Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου «Θα μας βρουν απέναντί τους! ΟΧΙ στήν ἰσλαμοποίηση τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς μας· ΟΧΙ στήν ἰσλαμοποίηση τῆς Θεσσαλονίκης μας· ΟΧΙ στήν ἰσλαμοποίηση τῆς Μακεδονίας μας καί τῆς Ἑλλάδος μας.»
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016
Δείτε σε απευθείας σύνδεση την εκδήλωση στο Βελλίδειο Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλονίκης
Σήμερα Κυριακὴ 14 Φεβρουαρίου 2016 στὶς 6 τὸ ἀπόγευμα, στὸ Βελλίδειο Συνεδριακὸ Κέντρο, ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, τὰ Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ Σωματεῖα καὶ ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, διοργανώνουν εἰδικὴ Ἐκδήλωση μὲ γενικὸ θέμα :
«ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ».
Τὰ θέματα ποὺ θὰ ἀναπτυχθοῦν ἀπὸ διακεκριμένους ὁμιλητὲς εἶναι :
• «Προϊοῦσα Ἰσλαμοποίηση τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Εὐρώπης (προσφυγικό, μεταναστευτικό, δημογραφικό)»,
• «Τμῆμα Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης;», καὶ
• «Μετάλλαξη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στὰ Σχολεῖα».
Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016
Ο κ. Κογκούλης "αποκαθηλώνει" Κωνσταντίνου και Σκαλτσή
Ο κ. Κωνσταντίνου
Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής
του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
και το προσκυνητάριο
με την εικόνα του Χριστού
Κάποιοι
απόφοιτοι της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, με αφορμή την απομάκρυνση του
προσκυνηταρίου με την εικόνα του Χριστού από την είσοδο της Θεολογικής Σχολής
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, απευθυνθήκαμε στον Ομότιμο Καθηγητή και
Προκοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Ιωάννη Β. Κογκούλη έργο του
οποίου, εκτός των άλλων, ήταν και το εν λόγω προσκυνητάριο, και ζητήσαμε να μας
σχολιάσει το γεγονός.
Ο
Καθηγητής, εξέφρασε τη θλίψη του για τη συμπεριφορά του κ. Κωνσταντίνου και για την κατάσταση γενικότερα, η οποία
ξεκίνησε αμέσως μετά την αφυπηρέτησή του (1/9/2015). Ένα χρόνο που ήταν
Κοσμήτορας και ο Καθηγητής εν ενεργεία, ο
κ. Κωνσταντίνου απέφυγε να προβεί σε
ενέργειες που θα προκαλούσαν και θα συναντούσαν την αντίδραση του κ. Καθηγητή.
Συγκεκριμένα
ο κ. Καθηγητής αναφέρθηκε στο γεγονός της καταψήφισης της ομοτιμοποίησής
του από τον κ. Κωνσταντίνου, νυν
κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής, και του φερόμενου συνθήματος/ στόχου, της
"Αποκογκουλοποίησης" της Σχολής. Ο κ. Ιωάννης Β. Κογκούλης μας προέτρεψε να επιβεβαιώσουμε όσα μας
κατέθεσε στη συνέχεια, διαβάζοντας τα
σχετικά κείμενα από το βιβλίο του «Διακονώντας ως Κοσμήτορας της Θεολογικής
Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πεπραγμένα Κοσμητείας
2006-2010».
Συγκεκριμένα,
ο κ. Ιωάννης Β. Κογκούλης ανέλαβε ο ίδιος την Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής
του ΑΠΘ το 2006. Στη διετία 2005-2007, Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας της
Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, ήταν ο κ. Κωνσταντίνου. Η τοποθέτηση του
εικονοστασίου έγινε το 2007 και ήταν συνδεδεμένη με την πρώτη φάση της
ανακατασκευής της αίθουσας συνεδριάσεων και του γραφείου του Κοσμήτορα. Φυσικά,
αποτελεί μέγιστη έκπληξη το γεγονός ότι ο κ. Κωνσταντίνου, ως Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας και
επομένως μέλος της Κοσμητείας, της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, δεν εξέφρασε
αντίρρηση για την κατασκευή και την τοποθέτηση του προσκυνηταρίου (!), όπως και
για το όλο έργο της ανακαίνισης του κτιρίου της Θεολογικής Σχολής που τότε
πραγματοποιείτο. Αν είχε τότε κάποιο πρόβλημα, ιδιαίτερα για το προσκυνητάριο,
ως Πρόεδρος Τμήματος και μέλος της Κοσμητείας, όφειλε να εγκαλέσει τον Κοσμήτορα ότι αυθαιρετεί!
Αντίθετα, τότε φαινόταν να θαυμάζει το γεγονός,
ότι η Θεολογική Σχολή ανακαινίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της.
Ο Κοσμήτορας και η «εικόνα» του
του Παναγιώτη Τσαγκάρη
Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων
Ο Κοσμήτορας και η
«εικόνα» του
Η ιστοσελίδα Romfea.gr έφερε στη δημοσιότητα μία πρωτοφανή κίνηση στα
χρονικά λειτουργίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ. Η είδηση ανέφερε ότι ο
Κοσμήτορας της Σχολής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, απομάκρυνε το προσκυνητάρι με
την εικόνα του Ιησού Χριστού από την είσοδο του Πανεπιστημίου και το τοποθέτησε
στον 4ο όροφο, έξω από το παρεκκλήσι της Σχολής.
Στο δημοσίευμα αυτό απάντησε ο κ. Κοσμήτορας υποστηρίζοντας, μεταξύ
άλλων, πως «το προσκυνητάρι μεταφέρθηκε
στον φυσικό του χώρο, δηλαδή έξω από το παρεκκλήσι της Σχολής, προσδίδοντας
ιεροπρέπεια και καθιστώντας ευδιάκριτη την είσοδο του παρεκκλησίου», καθώς
επίσης, πως «οι όποιες παρεμβάσεις
έγιναν, έχουν σκοπό την αποκατάσταση ζημιών και τον ευπρεπισμό της Σχολής», ενώ υπογραμμίζει πως όλα αυτά δεν έχουν
καμία σχέση με τη σχεδιαζόμενη λειτουργία της κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών στο
Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής
Σχολής του ΑΠΘ.
Ας μου επιτραπούν δύο παρατηρήσεις στα λεγόμενα του κ. Κοσμήτορα και
μία πρόταση.
1. Προβληματίζει έντονα το γεγονός ότι, η επιχειρηματολογία αλλά ακόμη
και η φρασεολογία που χρησιμοποιεί ο κ. Μ. Κωνσταντίνου για την απομάκρυνση της
εικόνας του Χριστού από την είσοδο της Θεολογικής Σχολής, είναι οι ίδιες
ακριβώς που χρησιμοποιούν και οι άθεοι και οι κάθε λογής χριστιανομάχοι και
εικονομάχοι για την απομάκρυνση των εικόνων από τα σχολεία, τα δικαστήρια και
γενικά, τα δημόσια κτίρια. Όλοι αυτοί, κατά περίεργο τρόπο, υποστηρίζουν την
ταυτόσημη θέση ότι, ο φυσικός χώρος των θρησκευτικών συμβόλων και των λατρευτικών
αντικειμένων, είναι μόνον ο χώρος της εκκλησίας.
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016
Νέα ομολογιακή παρέμβαση εν όψει της Μεγάλης Συνόδου από τον καθηγητή της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ κ. Δημ. Τσελεγγίδη
Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης με νέα επιστολή του προς τους Ιεράρχες της Εκκλησίας μας εντοπίζει και αναδεικνύει τα προβληματικά σημεία του Κανονισμού λειτουργίας της Μεγάλης Συνόδου, καθώς και άλλων κειμένων της.
Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι
Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς,
Ἐν ὄψει τῆς
μελλούσης νά συνέλθει Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, θά ἤθελα νά θέσω
γιά ἀκόμη μία φορά, εὐλαβῶς, ἐνώπιόν Σας κάποιες θεολογικοῦ χαρακτήρα
σκέψεις μου, πού ἐλπίζω νά Σᾶς φανοῦν ἀξιοποιήσιμες.
Ἀπό μία ἔρευνα,
πού πραγματοποίησα, διαπίστωσα μέ δυσάρεστη ἔκπληξη, ὅτι ἡ Ἐκκλησία
τῆς Ἑλλάδος -ἀπό τό 1961 πού ἄρχισαν οἱ Πανορθόδοξες Προσυνοδικές
Διασκέψεις γιά τήν παραπάνω Μεγάλη Σύνοδο- δέν ἀσχολήθηκε μέ τίς ἀποφάσεις
τῶν Διασκέψεων αὐτῶν σέ ἐπίπεδο Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας. Τοῦτο εἶχε
ὡς συνέπεια, νά φτάσουμε στήν δυσχερῆ σημερινή ἐκκλησιαστική κατάσταση.
Νά ἔχουμε δηλαδή ἐκκλησιαστικές ἀποφάσεις γιά τά κρίσιμα θέματα
μιᾶς Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου, γιά τίς ὁποῖες, ὅμως, ὑπάρχει
σοβαρό ἔλλειμμα συνοδικῆς καλύψεώς τους ἀπό τήν Τοπική Σύνοδο τῆς
Ἱεραρχίας, ὅπως προβλέπεται, ἄλλωστε, ἀπό τίς Προσυνοδικές Διασκέψεις.
Αὐτήν τή στιγμή
βρισκόμαστε ἐκκλησιαστικῶς στό προτελευταῖο στάδιο τῶν ὁριστικῶν
ἀποφάσεων τῆς Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου. Φρονῶ, ὅτι τά πράγματα
–παρά τήν ἐξαιρετική σοβαρότητά τους– εἶναι ἀκόμη ἰάσιμα. Ὡς γνωστόν,
τό Συνοδικό Σύστημα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας ἀποτελεῖ ἁγιοπνευματική
ἐκκλησιαστική λειτουργία, ὄχι μόνο γιά τά θέματα τῆς διοικήσεως
καί τῆς ζωῆς της, ἀλλά καί γιά τήν ἀκριβῆ διατύπωση τῆς δογματικῆς
διδασκαλίας της. Εἰδικότερα, φρονῶ, ὅτι τό συνοδικό ἔλλειμμα τῶν
παρελθόντων 55 ἐτῶν μπορεῖ σίγουρα νά θεραπευθεῖ τώρα, ἐφόσον οἱ ἀποφάσεις
τῆς ἐπικειμένης Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας, σχετικά μέ τά θέματα τῆς
μελλούσης Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδοξίας, θά εἶναι σύμφωνες μέ τήν
αὐτοσυνειδησία τῆς Ἐκκλησίας καί τήν ἁγιοπνευματική ἐμπειρία
τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεώς της.
Καί κάτι ἄλλο,
συναφές, καί ἐξαιρετικά σοβαρό. Διάβασα, προσεκτικά, τόν δημοσιευμένο
προσφάτως «Κανονισμό Ὀργανώσεως καί Λειτουργίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης
Συνόδου» καί ἔχω νά Σᾶς καταθέσω μία θεολογικοῦ-δογματικοῦ χαρακτήρα
παρατήρησή μου.
Συγκεκριμένα,
στό Ἄρθρο 12, μέ θέμα «ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΙΣ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ», σημειώνονται
τά ἑξῆς σημαντικά: «Ἡ ψηφοφορία ἐπί τῶν συζητηθέντων καί ἀναθεωρηθέντων
ὑπό τῆς Συνόδου κειμένων ἐπί τῶν θεμάτων τῆς ἡμερησίας διατάξεως,
Μητροπολίτης Λεμεσού: Εμείς ομολογούμε μια Εκκλησία και όλα τα άλλα είναι αιρέσεις και σχίσματα
Ομολογιακή παρέμβαση από τον Μητροπολίτη Λεμεσου κ. Αθανάσιο
«Πότε οι άγιοι Πατέρες μας και
πότε και πού στα κείμενα των ιερών κανόνων και των όρων των Οικουμενικών
ή Τοπικών Ιερών Συνόδων απεκλήθησαν οι αιρετικές ή οι σχισματικές
ομάδες ως εκκλησίες; Εάν είναι εκκλησίες οι αιρέσεις τότε που είναι η
μοναδική και Μια Εκκλησία του Χριστού και των Αγίων Αποστόλων;»
αναδημοσίευση από το Romfea.gr
Σοβαρά κενά θεολογικών και νομοκανονικών ζητημάτων στην επερχόμενη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου διαπιστώνει ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος.
Σε επιστολή του, που δημοσιεύει αποσπάσματα αποκλειστικά το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr, ο έγκριτος ιεράρχης θεωρεί πως δεν τίθεται κανένα ζήτημα να επανέλθει η ενότητα των χριστιανών αφού δεν διασπάστηκαν, κατά την άποψή του, οι χριστιανοί απλώς κάποιοι επέλεξαν μία διαφορετική οδό από την γνήσια Ορθόδοξη αλήθεια που ακολουθούμε.
Δεν υπάρχουν Εκκλησίες και ομολογίες, απλώς αποκόπησαν από την Εκκλησία και πρέπει να θεωρούνται αιρετικοί και σχισματικοί, σημειώνει χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος εκφράζοντας απορία για ποιον λόγο έχουν αγνοηθεί τόσο σοβαρά ζητήματα.
Η θέση του Σεβασμιωτάτου, ο οποίος επικαλείται το δικαίωμα του εκάστου ιεράρχη να εκφράσει την άποψή του ενόψει του τόσο σπουδαίου γεγονότος είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει προβληματισμό και συζητήσεις στους κόλπους της Ορθοδοξίας.
«Επειδή σύμφωνα με τον αποσταλέντα σε μας κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας και συγκεκριμένα στο άρθρο 12 και παραγράφους 2 και 3 αναφέρεται ότι μπορούμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας στην τοπική μας Σύνοδο πρώτα, κατόπιν επιταγής της συνείδησής μου ταπεινά υποβάλλω στην Αγία και Ιερά Σύνοδο της αγιωτάτης Εκκλησίας μας τις απόψεις μου και τις πεποιθήσεις μου πάνω στα πιο κάτω θέματα» υπογραμμίζει στην επιστολή του ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Αθανάσιος.
Ο κ. Αθανάσιος στην επιστολή του, από την οποία η Romfea.gr, δημοσιεύει αποκλειστικά αποσπάσματα, μιλώντας για το κείμενο της Ε΄ Προσυνοδικής Πανορθοδόξου Διάσκεψης που έγινε στο Σαμπεζύ τον Οκτώβριο με τίτλο «Απόφασις – Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο ανέφερε τα εξής:
Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016
«Μένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι»: Εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη 14-2-2016
Οι ομιλητές είναι ο στρατηγός ε.α. Φ. Φράγκος για το προσφυγικό-μεταναστευτικό-δημογραφικό πρόβλημα, ο προηγούμενος Ι.Μ. Μ. Μετεώρου Αρχιμ. Αθανάσιος για το Τμήμα Ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων κ. Κ. Σπαλιώρας για την επιχειρούμενη μετάλλαξη του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Συνδιοργανώνουν η Ι.Μ. Θεσσαλονίκης, τα 22 συνεργαζόμενα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Θεσσαλονίκης και η ΠΕΘ.
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016
ΝΕΟΣ ΙΣΠΑΝΟΣ ΟΥΝΙΤΗΣ «ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ» ΑΘΗΝΩΝ!
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 8η Φεβρουαρίου 2016
ΝΕΟΣ ΙΣΠΑΝΟΣ ΟΥΝΙΤΗΣ «ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ» ΑΘΗΝΩΝ!
Με πραγματική οδύνη και θλίψη διαπιστώνουμε συνεχώς ότι το θηρίο της Ρώμηςφορώντας δορά προβάτου προχωρεί ακάθεκτο στην κατασπάραξη των λογικών προβάτων της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Ο υπερφίαλος βασιλιάς του «κράτους του Βατικανού» και καταληψίας του σεβασμίου Πατριαρχείου της Δύσεως, πάπας Φραγκίσκος, συνεχίζει ακάθεκτος το εδώ και δέκα αιώνες έργο των προκατόχων του, να υποτάξει ως «υποπόδιον των ποδών» του πάσα αρχή εξουσία, και φυσικά την φιλτάτη Ορθοδοξία μας.
Μια από τις πλέον δόλιες μεθόδους και πρακτικές που επενόησε ποτέ ο Παπισμός εδώ και επτακόσια τόσα χρόνια απέναντι στην Ορθοδοξία, με σκοπό την απορρόφηση και τελικά την ενσωμάτωσή της στον Παπισμό, υπήρξε η Ουνία, την οποία δίκαια κάποιοι αποκαλούν ως «πέμπτη φάλαγγα» και ως «δούρειο ίππο» του Παπισμού. Αιώνες τώρα προσπαθεί να εξαπατά τους αφελείς με το να ντύνει τους φραγκοπαπάδες του με τα ενδύματα των Ορθοδόξων κληρικών, να χτίζει παπικούς ναούς με βυζαντινό ρυθμό και διακόσμηση και να τελεί τα «μυστήρια» και τις ακολουθίες του, χρησιμοποιώντας το Ορθόδοξο τυπικό. Η ιστορική πορεία και δράση της μέσα στον χώρο της Ορθοδοξίας είναι συνδεδεμένη με γεγονότα θλιβερά που προκαλούν φρίκη και αποτροπιασμό. Γεγονότα στα οποία ο δόλος και ο φανατισμός συναγωνίζονται την βία και την θηριωδία με σκοπό την υποδούλωση της Ορθοδοξίας στην παπική οφρύ.
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από μια ακόμη προκλητική ενέργεια του Βατικανού προς την Εκκλησία της Ελλάδος, με τον διορισμό νέου ουνίτη «επισκόπου», προερχομένου από την Ισπανία! Το ειδησεογραφικό ιστολόγιο «Ρομφαία»ανέδειξε το μείζον αυτό θέμα, με ένα εμπεριστατωμένο άρθρο, με τίτλο: «Ακατανόητοι ελιγμοί της Ρώμης…», χαρακτηρίζοντας ως «ακόμη ένα..."χαστούκι" από τη Ρώμη στην Εκκλησία της Ελλάδος την εκλογή και την επικείμενη ενθρόνιση στην Αθήνα νέου Αποστολικού Εξάρχου και μάλιστα Ισπανού Επισκόπου Καθολικού και Λατίνου για τους ολιγάριθμους Ουνίτες»!
Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016
Η ζωή με την κάρτα του πολίτη στην Ελλάδα σε μια πολυβραβευμένη ταινία μικρού μήκους (ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ - FREE WILL)
Η ζωή με την κάρτα του πολίτη στην Ελλάδα σε μια πολυβραβευμένη ταινία μικρού μήκους που δείχνει πως θα είναι η ζωή μας έχοντας υποκύψει στην ηλεκτρονική σκλαβιά...
Η ταινία λαμβάνει χώρα στην Αθήνα του 2020. Η πολύχρονη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση επέφερε σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων με σημαντικότερη αυτή της έναρξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε αντικατάσταση του χρήματος όπως το ξέραμε. Ποιες είναι οι νέες παράμετροι που δημιουργούνται, ποιες αλλαγές υπάρχουν στην καθημερινότητα των ανθρώπων και ποιοι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν πίσω από ένα ολοκληρωτικό σύστημα διαφάνειας;
Με γνωστούς ηθοποιούς έγινε μια ταινία μικρού μήκους που δείχνει πως θα είναι η ζωή μας αν αποδεχτούμε την κάρτα του πολίτη. Στην ταινία αυτή προβάλλεται ο έλεγχος και η παρακολούθηση των πολιτών καθώς στερείται η ελευθερία τους ολοένα και περισσότερο... Στην ταινία εμφανίζεται και ο αριθμός 666 τον οποίο θα έχουν οι πολίτες και η επιρροή στην εμφάνιση δαιμόνων μετά την αποδοχή της κάρτας του αντίχριστου...
Η ταινία λαμβάνει χώρα στην Αθήνα του 2020. Η πολύχρονη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση επέφερε σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων με σημαντικότερη αυτή της έναρξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε αντικατάσταση του χρήματος όπως το ξέραμε. Ποιες είναι οι νέες παράμετροι που δημιουργούνται, ποιες αλλαγές υπάρχουν στην καθημερινότητα των ανθρώπων και ποιοι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν πίσω από ένα ολοκληρωτικό σύστημα διαφάνειας;
Με γνωστούς ηθοποιούς έγινε μια ταινία μικρού μήκους που δείχνει πως θα είναι η ζωή μας αν αποδεχτούμε την κάρτα του πολίτη. Στην ταινία αυτή προβάλλεται ο έλεγχος και η παρακολούθηση των πολιτών καθώς στερείται η ελευθερία τους ολοένα και περισσότερο... Στην ταινία εμφανίζεται και ο αριθμός 666 τον οποίο θα έχουν οι πολίτες και η επιρροή στην εμφάνιση δαιμόνων μετά την αποδοχή της κάρτας του αντίχριστου...
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ - FREE WILL
- Βραβείο Καλύτερης Ταινίας - Στέγη Γραμμάτων και τεχνών, Ελεύθερο Σχέδιο
- Βραβείο Κοινού - Στέγη Γραμμάτων και τεχνών, Ελεύθερο Σχέδιο
- Βραβείο Καλύτερης Ταινίας - micro μ Festival
Σκηνοθεσία : Αντώνης Σωτηρόπουλος.
Σενάριο : Βασίλης Σιγάλας, Αντώνης Σωτηρόπουλος.
Πρωταγωνιστές : Γιώργος Χρανιώτης, Σπύρος Μπιμπίλας.
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016
Θεολογική-Επιστημονική Ημερίδα "ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ" Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες.
Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016 ώρα 9.00 π.μ
Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, Πειραιώς
Οἱ Ἱερές Μητροπόλεις Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, Γλυφάδας, Κυθήρων, Πειραιῶς καί ἡ σύναξις Κληρικῶν καί Μοναχῶν προσκαλοῦν τήν Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016 καί ὥρα 9:00 π.μ. στήν Αἴθουσα «Μελίνα Μερκούρη» τοῦ Σταδίου Εἰρήνης καί Φιλίας, Πειραιῶς σέ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ, τήν ὁποία συνδιοργανώνουν, μέ θέμα: «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες.
Α' ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Πρόεδρος: Πρωτοπρεσβ. π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ, Ὁμότιμος Καθηγητής της Θεολογικῆς Σχολῆς Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
9:00-9:05 Σύντομη Προσευχή
9:05-9:40 Ἔναρξη Ημερίδος- Χαιρετισμοί
9:40-10:00 Εἰσαγωγική Ὁμιλία και κήρυξη τῆς ἐνάρξεως τῆς Ἡμερίδος ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ
10:00-10:20 Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ
Θέμα: Θεολογία καί Πολιτική.
10:20-10:40 Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. ΠΑΥΛΟΣ
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016
κ. Δημ. Τσελεγγίδης: «Eπιχειρείται θεσμική νομιμοποίηση του συγκρητισμού-οικουμενισμού από την Μεγάλη Σύνοδο»
Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής
ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης απέστειλε προς τους ορθοδόξους αρχιερείς τις
πρώτες θεολογικές παρατηρήσεις του επί του κειμένου: «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ».
ΠΡΩΤΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ
ΚΕΙΜΕΝΟΥ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ»
Θεσσαλονίκη 3/2/2016
Το κείμενο αυτό εμφανίζει κατά
συρροή την θεολογική ασυνέπεια ή και αντίφαση. Έτσι, στο άρθρο 1 διακηρύσσει
την εκκλησιαστική αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, θεωρώντας αυτή –πολύ
σωστά– ως την «Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία». Όμως, στο άρθρο 6
παρουσιάζει μια αντιφατική προς το παραπάνω άρθρο (1) διατύπωση. Σημειώνεται
χαρακτηριστικά, ότι «η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν
άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκομένων εν κοινωνία μετ’
αυτής».
Εδώ γεννάται το εύλογο θεολογικό
ερώτημα: Αν η Εκκλησία είναι «ΜΙΑ», κατά το Σύμβολο της Πίστεως και την
αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (Άρθρ. 1), τότε, πώς γίνεται λόγος για
άλλες Χριστιανικές Εκκλησίες; Είναι προφανές, ότι αυτές οι άλλες Εκκλησίες
είναι ετερόδοξες.
Οι ετερόδοξες όμως «Εκκλησίες» δεν
μπορούν να κατονομάζονται καθόλου ως «Εκκλησίες» από τους Ορθοδόξους, επειδή
δογματικώς θεωρούμενα τα πράγματα δεν μπορεί να γίνεται λόγος για πολλότητα
«Εκκλησιών», με διαφορετικά δόγματα και μάλιστα σε πολλά θεολογικά θέματα. Κατά
συνέπεια, ενόσω οι «Εκκλησίες» αυτές παραμένουν αμετακίνητες στις κακοδοξίες
της πίστεώς τους, δεν είναι θεολογικά ορθό να τους αναγνωρίζουμε –και μάλιστα
θεσμικά– εκκλησιαστικότητα, εκτός της «Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας».
Η Μεγάλη Σύνοδος και οι Προσυνοδικές διαδικασίες
Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ και οι ΠΡΟΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
(περιοδικό Ό Όσιος Γρηγόριος, ετήσια έκδ. Ι. Μ. Οσ. Γρηγορίου Αγ. Όρους, 40(2015), 176-179)
Η πορεία προς τη Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας βαίνει προς το τέλος της. Την Πεντηκοστή του 2016, εκτός απρόοπτου.
Ελπίδα και αγωνία, ανάμεικτα συναισθήματα, για την έκβαση της συνόδου. Κάθε σύνοδος είναι μία διακινδύνευσις. Θα την αποδεχθεί άραγε το πλήρωμα της Εκκλησίας ή θα υπάρξουν σχίσματα;
Ένα είναι το αδιαφιλονίκητο κριτήριο: η ορθοδοξία των αποφάσεών της, η πιστότης στην διδασκαλία των Οικουμενικών Συνόδων. Όπως το διατύπωσε ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: «Εκείνας οίδεν αγίας και εγκρίτους συνόδους ο ευσεβής της Εκκλησίας κανών, ας ορθότης δογμάτων έκρινεν» (PG 90, 148).
Αυτό εξαρτάται από τις προϋποθέσεις, τις διαδικασίες και τις αποφάσεις της. Προσευχόμαστε όλα να γίνουν αγιοπνευματικά και όχι με μεθόδους του κόσμου τούτου, οι οποίες δεν είναι δυστυχώς άγνωστες στην εκκλησιαστική ιστορία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
*