Ἐλπίζουμε καὶ εὐχόμαστε ἡ προσπάθειά μας αὐτή, ἡ ὁποία γίνεται χωρὶς καμμία ἰδιοτέλεια ἢ σκοπιμότητα νὰ εὕρει εὐήκοα τὰ ὦτα τῶν ἁγίων Καθηγουμένων μας καὶ τῶν Γερόντων μας, ὥστε ―παραδειγματιζόμενοι ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο-μαρτυρικὸ φρόνημα καὶ τὴν ὀρθόδοξη-ἁγιοπατερικὴ στάση τοῦ Ἁγίου Ὄρους κατὰ τὸ ἀπώτερο καὶ νεώτερο παρελθόν― οἱ ἐπικεφαλεῖς τῆς ἁγιορείτικης Μοναστικῆς Πολιτείας μας, νὰ τεθοῦν καὶ πάλι ταγοὶ τῶν Ἁγιορειτῶν ἀλλὰ καὶ ὁλοκλήρου τῆς Ἐκκλησίας μας.
Θείᾳ χάριτι καὶ οἰκονομίᾳ Θεοῦ ἔφθασε στὰ χέρια μας, ὡς εὐλογία Του, τὸ ἠλεκτρονικὸ ἀρχεῖο τῆς μαχητικῆς ―καὶ ἀδιαλείπτως εὑρισκομένης ἐπὶ τῶν ἐπάλξεων τοῦ ἀντιπαπικοῦ καὶ ἀντιοικουμενιστικοῦ ἀγῶνος― ἐφημερίδος «Ὀρθόδοξος Τύπος», εἰς τὸ ὁποῖο περιλαμβάνονται τὰ ἀπὸ τοῦ 1961 ἕως τοῦ 2011 ἐκδοθέντα φύλλα της.
Μέσα στὶς χιλιάδες τῶν σελίδων τοῦ ἀρχείου ―καὶ μεταξὺ πολλῶν ἄλλων ἐξαιρετικῶς καλῶν καὶ ἐνδιαφερόντων δημοσιευμάτων― δημοσιεύονται πλεῖστα ὅσα ὁμολογιακὰ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας κείμενα, ὑπογραφόμενα ὑπὸ τῆς Ἱεροκοινοτικῆς Συνάξεως τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἁγιορείτικων Ἱερῶν Μονῶν, ἁγίων Καθηγουμένων καὶ Γερόντων, ἁγίων καὶ μεγάλων μορφῶν τοῦ ἁγιορείτικου Μοναχισμοῦ διαλαμψάντων κατὰ τὰ τελευταῖα πενῆντα χρόνια, ἀλλὰ καὶ συνταρακτικὲς ἐκκλησιαστικὲς εἰδήσεις ἐποχῆς.
Καὶ ὡς εὐλογία Θεοῦ ἐκλαμβάνουμε αὐτὸ τὸ σπουδαῖο ἀρχεῖο, ποὺ ἀποτελεῖ σημαντικὸ βοήθημα καὶ ἐργαλεῖο καὶ ἐφόδιο στὸν ἀντιοικουμενιστικὸ ἀγῶνα, διότι μᾶς δόθηκε ἡ εὐκαιρία νὰ θυμηθοῦμε οἱ παλαιότεροι καὶ νὰ γνωρίσουμε οἱ νεώτεροι τὴν ὁμολογιακὴ καὶ ἀγωνιστικὴ ἁγιορείτικη στάση ἔναντι τῶν παναιρέσεων τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀλλὰ καὶ τῶν αἱρετικῶν παρεκτροπῶν ἐντὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ἀκόμη καὶ τῶν κορυφῶν αὐτῆς.
Πράγματι, μέσα στὰ κείμενα αὐτὰ ἀποκαλύπτεται τὸ ρωμαλέο ὀρθόδοξο φρόνημα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ὅπως αὐτὸ δημοσίως ἀσυμβίβαστο καὶ μαχητικὸ ἐκδηλώθηκε μετὰ τὴν ἄρση τῶν ἀναθεμάτων μεταξὺ τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τῆς παπικῆς Αἱρέσεως ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Ἀθηναγόρα καὶ τὸν Πάπα Παῦλο ΣΤ΄ τὸ 1965. Ἀλλὰ καὶ δυναμικὰ ἀναδεικνύεται ἡ πνευματικὴ καὶ ἱστορικὴ συνέχεια τοῦ ἁγιορείτικου Μοναχισμοῦ, ἀπὸ τοὺς ἁγίους καὶ ὁσίους Μοναχοὺς ποὺ κατὰ καιροὺς ἐδιώχθηκαν, φυλακίσθηκαν, βασανίσθηκαν καὶ ἐμαρτύρησαν, ὑπερασπιζόμενοι τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν Ὀρθόδοξο Πίστη μας, ἰδιαιτέρως ἐπὶ τοῦ αὐτοκράτορος Μιχαὴλ Η΄ Παλαιολόγου (1259-1282) καὶ Πατριάρχου Ἰωάννου Βέκκου (1275-1283), ἐπὶ τοῦ Πατριάρχου Ἰωάννου Καλέκα (1334-1347) κ.ἄ.
Ἡ ὁμολογιακὴ μαρτυρία καὶ ὁ σταθερὸς ἀντιαιρετικὸς ἀγώνας τῶν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ τῶν ἁγιορειτῶν Μοναχῶν, ὅπως μὲ τόση ἐνάργεια καὶ γλαφυρότητα ―ὡς Χρονικὸ αὐτοῦ τοῦ ἀγῶνος― ζωντανεύουν στὶς σελίδες τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου», μᾶς συνεκλόνισαν, μᾶς συνετάραξαν, μᾶς ἀναστάτωσαν, μᾶς προβλημάτισαν, μᾶς διήγειραν τὸ ἐνδιαφέρον καὶ κραταίωσαν τὴν ἀποφασιστικότητά μας. Ἤρθαμε, ἔτσι, σὲ συναίσθηση καὶ ἀναλογισθήκαμε, ἀπὸ τὴν μία μεριὰ τὴν ἐποποιΐα αὐτοῦ τοῦ πολύχρονου ἀγῶνος καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη διαπιστώνουμε τὴ σημερινὴ ἀφωνία καὶ ἀδράνεια καὶ ἀπραξία τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Τὰ καινοφανῆ καὶ ἀντορθόδοξα οἰκουμενιστικὰ ἀτοπήματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρα καὶ τοῦ διαδόχου του Πατριάρχου Δημητρίου ―τῶν δεκαετιῶν 1960-1980― προκάλεσαν πραγματικὴ ἐξέγερση στὸ Ἅγιον Ὄρος, ἡ ὁποία ἔφθασε ἕως καὶ τὴν πολυετῆ διακοπὴ τῆς μνημονεύσεώς τους, ὅπως ὁρίζουν ἡ διδασκαλία τῶν ἁγίων καὶ θεοφόρων Πατέρων μας, οἱ θεόπνευστοι ἱεροὶ Κανόνες καὶ ἡ ἀπαρασάλευτος ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἀνάλογα ἀτοπήματα, ἀντιεκκλησιαστικὰ καὶ ἀντορθόδοξα, πραγματοποιοῦνται καὶ στὶς ἡμέρες μας καὶ μάλιστα κατὰ συρροήν ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο, ὁ ὁποῖος συνεχίζει συνειδητὰ καὶ συστηματικὰ τὴν ἀκολουθούμενη τακτικὴ τῶν προκατόχων του. Δυστυχῶς, ὅμως, ἐμεῖς οἱ σύγχρονοι ἁγιορεῖτες μοναχοὶ δὲν ἀκολουθοῦμε τὴν γραμμὴ τῶν προκατόχων μας. Δὲν ἀκολουθοῦμε τὴν πορεία τῶν Ἁγίων μας, τῶν μαρτύρων, τῶν ὁμολογητῶν τῆς πίστεως καὶ τῶν ἁγιασμένων καὶ σεβασμίων Γερόντων μας. Ἀντιθέτως σιωποῦμε καὶ κωφεύουμε, ἀδρανοῦμε καὶ ἐφησυχάζουμε ἐπιδεικνύοντας μία συμπεριφορὰ παντελῶς ξένη καὶ ἀντίθετη πρὸς τὰ μοναχικὰ εἰωθότα καὶ τὶς παρακαταθῆκες τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ Γεροντάδων μας.
Αὐτὸς ὁ συγκλονισμός μας, μᾶς ὁδήγησε στὴν ἀπόφαση νὰ ἀντλήσουμε τὴν θεολογικὴ καὶ ἐκκλησιολογικὴ ἐπιχειρηματολογία, τὴν ἀποφασιστικότητα καὶ τὴν μαχητικότητα ποὺ κατέγραψαν σὲ αὐτὰ τὰ κείμενα καὶ ἀνέπτυξαν ἐνεργώντας κατὰ τῆς ἐπιβουλῆς καὶ ἐπιβολῆς τῆς αἱρέσεως ἡ Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους, οἱ Ἱερὲς Μονές, οἱ ἅγιοι Καθηγούμενοι καὶ Γέροντες, οἱ ἁγιορεῖτες Μοναχοί. Τά ἀναδημοσιεύουμε ἐδῶ ὡς παρακίνηση καὶ πρόσκληση καὶ σάλπισμα πρὸς τὴν ἁγιορείτικη Μοναστικὴ Πολιτεία σήμερα εἰς τὸν ὑπὲρ τῆς ἀκεραιότητος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ καὶ ὑπὲρ τῆς αὐθεντικότητος τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας ἀγῶνα, ὡς ἀπαράμιλλα ὅπλα καὶ ἀνεξάντλητα ἐφόδια αὐτοῦ τοῦ ἀγῶνος στὴ σημερινὴ ἀπειλή τοῦ ἐκλατινισμοῦ, τοῦ ἐξουνιτισμοῦ καί τῆς συγκρητιστικῆς διαβρώσεως τῆς Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας.
Στὴν προσπάθεια αὐτή, ἄλλωστε, μᾶς καλεῖ καὶ ἡ προτροπὴ τοῦ Ὑπομνήματος ποὺ συνέταξε ἡ ἐπὶ τῶν Δογματικῶν Ἱεροκοινοτικὴ Ἐπιτροπή:
«Ὁ πιστὸς Ὀρθόδοξος λαὸς ἔχει ὑποχρέωσι νὰ διατηρῇ γρηγοροῦσα ἐκκλησιαστικὴ συνείδησι καὶ δογματικὴ εὐαισθησία, ἰδίως οἱ Μοναχοί, οἱ ὁποῖοι ἀπὸ τὴν φύσι τῆς μοναχικῆς μας κλήσεως ἔχουμε αὐξημένη εὐαισθησία γιὰ τὴν ἀκεραιότητα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως, ἐφ’ ὅσον ‟ἔργον Μοναχοῦ τὸ μηδὲ τὸ τυχὸν ἀνέχεσθαι καινοτομεῖσθαι τὸ Εὐαγγέλιον”». Ἡ καλὴ αὐτὴ ἀνησυχία σημαίνει τὴν ἐπαγρύπνησι ἀπέναντι σὲ κάθε νεωτεριστικὴ γνώμη ἢ ἐνέργεια, ποὺ δὲν εἶναι σύμφωνη πρὸς τὴν εὐσέβεια τῆς Ἐκκλησίας (Ἐφ. 4, 14). Αὐτὴ εἶναι ἡ λειτουργία τοῦ ὑγιοῦς ἐκκλησιαστικοῦ αἰσθητηρίου καὶ κριτηρίου, ὅπως τὸ βεβαιώνει ἡ μακραίωνη Παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὸ τονίζει μὲ πολλὴ ἔμφασι ἡ Πατριαρχικὴ Ἐγκύκλιος τοῦ 1848.
Ὁ λαός, τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, πράγματι «ἐθέλει τὸ θρήσκευμα αὐτοῦ αἰωνίως ἀμετάβλητον καὶ ὁμοειδές τῷ τῶν πατέρων αὐτοῦ», γι’ αὐτὸ «παρ’ ἡμῖν οὔτε Πατριάρχαι οὔτε σύνοδοι ἐδυνήθησάν ποτε εἰσαγαγεῖν νέα» (Ὑπόμνημα Ἁγίου Ὄρους, περὶ τῆς συμμετοχῆς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν, Ἅγιον Ὄρος, Φεβρουάριος 2007, http://www.impantokratoros.gr/EAFE2AB9.el.aspx).
Στὸ παρὸν τεῦχος συμπεριλαμβάνουμε καίρια καὶ χαρακτηριστικὰ ἀποσπάσματα αὐτῶν τῶν κειμένων, ποὺ ἡ σημασία καὶ ἡ σπουδαιότητά τους τὰ καθιστοῦν ἀστασίαστα καὶ ἀπαρασάλευτα σημεῖα ἀναφορᾶς τῆς ἐπιχειρηματολογίας καὶ τῆς διεξαγωγῆς τοῦ ἀγῶνος, ὅπως καί κάποια ἀκόμη πολὺ κατατοπιστικὰ ἄρθρα.
Προσευχόμαστε εἰς τὸν Κύριο καὶ Θεό μας Ἰησοῦ Χριστὸ διὰ πρεσβειῶν τῆς Κυρίας μας Θεοτόκου, ποὺ σκεπάζει καὶ προστατεύει τὸ Περιβόλι της, καὶ δι’ εὐχῶν τῶν ἁγίων Πατέρων καὶ ὁσίων Ἁγιορειτῶν, νὰ οἰκονομήσει τὴν προσπάθειά μας. Ἐλπίζουμε ―μὲ τὴν βοήθεια καλῶν ἀδελφῶν ποὺ ἀναλαμβάνουν τὴν δαπάνη τῆς ἐκδόσεως― νὰ κυκλοφορήσει αὐτὸ τὸ τεῦχος εὐρέως, τόσο ἐντὸς ὅσο καὶ ἐκτὸς τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Ἐλπίζουμε καὶ εὐχόμαστε ἡ προσπάθειά μας αὐτή, ἡ ὁποία γίνεται χωρὶς καμμία ἰδιοτέλεια ἢ σκοπιμότητα νὰ εὕρει εὐήκοα τὰ ὦτα τῶν ἁγίων Καθηγουμένων μας καὶ τῶν Γερόντων μας, ὥστε ―παραδειγματιζόμενοι ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο-μαρτυρικὸ φρόνημα καὶ τὴν ὀρθόδοξη-ἁγιοπατερικὴ στάση τοῦ Ἁγίου Ὄρους κατὰ τὸ ἀπώτερο καὶ νεώτερο παρελθόν― οἱ ἐπικεφαλεῖς τῆς ἁγιορείτικης Μοναστικῆς Πολιτείας μας, νὰ τεθοῦν καὶ πάλι ταγοὶ τῶν Ἁγιορειτῶν ἀλλὰ καὶ ὁλοκλήρου τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἡ ἡγετικὴ παρουσία καὶ μαρτυρία τοῦ Ἁγίου Ὄρους γίνεται ἀκόμη πιὸ ἀναγκαία στοὺς συγχρόνους καιροὺς τῆς παγκοσμιοποιήσεως, τῆς Νέας Ἐποχῆς, τῶν παναιρέσεων τοῦ ἀλαζονικοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ποὺ ἀκάθεκτες προελαύνουν καὶ μὲ γεωμετρικὴ πρόοδο ἁλώνουν χωρὶς οὐσιαστικὴ ἀντίσταση τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο τὰ προπύργια καὶ τὰ κάστρα τῆς Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας, τὰ ταμπούρια καὶ τοὺς προμαχῶνες τῆς Ρωμηοσύνης μας!...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου